9 Reacties

vorige maand

Ik herken je gevoel: je wil je kindje niks te kort doen en dan kan een tweede gek voelen want dan moet je immers echt je aandacht gaan verdelen. Toch denk ik dat dat helemaal goed gaat komen. Kan me ook voorstellen dat je je rot voelt over je gewicht. Denk dat het fijn zou zijn om het los te kunnen laten. 5 kg meer of minder, who cares? Je ziet het wss alleen zelf. Je wil ook goed voor je nieuwe baby zorgen en een goed, gezond voorbeeld geven thuis toch? En niet lijnen, maar wel gewoon gezond proberen te eten? Je mag lief zijn voor jezelf. Je lichaam is hard aan het werk (en jij sowieso ook met die kleine die er al is!) En onwijs gefeliciteerd met je zwangerschap!

vorige maand

Reactie op Floordeel

Ik herken je gevoel: je wil je kindje niks te kort doen en dan kan een twee ...
Wat een enorm lieve reactie en wat je zegt.. ik krijg om me heen juist de reactie wat zie je er gezond uit! Zelf vind ik het iets te, maar het gaat inderdaad san maar om 5 kilo extra.. dat brengt het wel in perspectief. Heel heel erg bedankt.. En wat je zegt ik wil mijn kindje niet te kort doen! Super lief en dankjewel!!!

vorige maand

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je vindt ongetwijfeld je weg in een leven met twee kinderen en ja dan ben je misschien vaker ziek, liggend op de bank kan je je eerste kindje ook aandacht geven. Aandacht is niet per se actief bezig zijn, maar actief aanwezig zijn, reageren op zijn spel etc, you got this! Wat betreft de kilos, probeer het los te laten (makkelijker gezegd dan gedaan, i know). Ik kamp al m鈥檔 hele leven met overgewicht en ben zelfs met een veel te hoog bmi zwanger geraakt en had ook gewoon een zichtbaar mooie zwangere buik.

vorige maand

Reactie op Vintagetic

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je vindt ongetwijfeld je weg in een leve ...
Hartstikke bedankt voor je reactie!! Je hebt inderdaad helemaal gelijk op hem actief reageren is al mooi en fijn voor hem. Wat betreft de kilo's heb je okk gelijk ik denk ook dat jk het in mijn hoofd op dit moment allemaal zoveel erger maak, maar dat hoort er vast bij I guess.. Nogmaals bedankt voor je lieve reactie馃グ

vorige maand

Gefeliciteerd! Ik snap je gevoel. Mn dochtertje is van 31 aug '24 en ik ben nu 37 weken zwanger van ons zoontje. Ik heb bij vlagen ook de schuldgevoelens, als ik dan nu door bekkenpijn minder lang op de hei kan lopen met haar dan ik zou willen (klein voorbeeld). Maar ik moet zeggen dat de zwangerschap me alles is meegevallen. Ik heb dan wel een hele steunende partner, dat scheelt een boel. Maar ik zag al voor me hoe ik 9mnd tekort zou schieten tijdens de zwangerschap & straks als de kleine man er is ook weer omdat ik dan zo druk ben met hem. Maar tot nu toe kan ik zeggen dat t allemaal drukmakerij was om niks. Daarnaast is mn dochter gek op kindjes en weet ik dat een broertje echt een verrijking is tot haar leven. Tuurlijk zal het pittig zijn en zal ze misschien eerst moeite hebben met de overgang naar een baby broertje. Maar ik ga het nu met vertrouwen tegemoet. Het komt allemaal goed! 鉂わ笍

vorige maand

Reactie op GLWD

Gefeliciteerd! Ik snap je gevoel. Mn dochtertje is van 31 aug '24 en ik ben ...
Waaauw gefeliciteerd!!! Aftellen is dus begonnen馃馃崁 Gelukkig is je man zo steunend, ik heb gelukkig ook een hele lieve steunende man die ook begrip heeft voor de gevoelens die ik nu ervaar. Ons zoontje is de opvang gewend en vindt kinderen ook echt geweldig.. dus dat moet hopelijk uiteindelijk ook goed komen (nu is het natuurlijk nog pril dus eerst hopen dat alles echt goed goed zit, maar mijn onderbuik gevoel zegt van wel... als dat ook telt) Wat fijn om te lezen dat er herkenning is, maar ook dat je nu alle vertrouwen hebt kunnen vinden.. heel fijn om dat te lezen! Geniet nog heerlijk van het mannetje in je buik , want je ziet hoe snel ze groot worden馃ス Dankjewelvvoor je mooie bericht 鉂わ笍

4 weken geleden

Gefeliciteerd 馃グ Ik denk dat deze gevoelens heel normaal zijn, Ik ben vrij snel in verwachting geraakt naar m'n dochter ( ongeveer 10 weken) Ik heb me mijn hele zwangerschap schuldig gevoelt, eerst richting mn dochter en erna richting mn zoontje omdat ik ook minder met de zwangerschap bezig was( gewoon minder tijd voor ook) Hoort er echt bij denk ik. Ik heb nu een kleine dame van bijna 14 maanden en een kleine man van bijna 12 weken馃グ Alles waar ik me druk om hebt gemaakt is allemaal goed gekomen. Heb zelfs dagelijks een momentje voor beide apart en mn dochter is hartstikke gek op hem. Komt goed! Echt Geniet ervan馃グ

4 weken geleden

Reactie op SaJes

Hartstikke bedankt voor je reactie!! Je hebt inderdaad helemaal gelijk op ...
Die zorgen mogen er zijn. Dat is menselijk (en de hormonen maken het misschien al een tikkeltje erger? Haha). Ik hoop dat je enorm kan genieten van je tweede zwangerschap en tegelijkertijd het zien opgroeien van je eerste zoontje. Wens je al het goeds. 馃馃尭

3 weken geleden

Ik herken je volledig. Ik ben momenteel 21 weken zwanger van ons dochtertje en ons zoontje is van 20 september 2024 (dus nu bijna 14 maanden). Ik ben chronisch ziek en merk dat ik het nu soms wel lastig heb.. hoe ga ik dat doen met een 2e. Krijgt ons zoontje of dochtertje wel genoeg aandacht, kan ik dit verdelen? Ik voel me zo schuldig tegenover ons zoontje.. hij is mijn hele wereld. Ik wil hem niet tekort doen :( zoveel onzekerheid.