22 Reacties

één maand geleden

Heb je niet toevallig gemeenschap gehad? Ook dan kun je volgens mij wat bloeden.

één maand geleden

Ik zou even je urine laten checken. Bij een blaasontsteking tijdens de zwangerschap hoeven namelijk niet altijd de reguliere klachten zoals branderig gevoel te zijn. Als de blaasontsteking niet optijd behandeld wordt kunnen er verdere problemen sneller ontstaan. (Wil je verder absoluut niet bang maken) maar ik zou toch echt even laten checken.

één maand geleden

Reactie op Bloempje888

Heb je niet toevallig gemeenschap gehad? Ook dan kun je volgens mij wat blo ...
Klopt, daar ben ik bekend mee aan het begin van de zwangerschap. En daarna nog een poos bloedingen gehad maar dat kwam van een kwetsbare baarmoeder.

één maand geleden

Reactie op ABD89

Klopt, daar ben ik bekend mee aan het begin van de zwangerschap. En daarna ...
Maar heb nu geen gemeenschap gehad, als ik dan bloedverlies had gehad dan had ik me ook niet direct zorgen gemaakt

één maand geleden

Reactie op Melaniem93

Ik zou even je urine laten checken. Bij een blaasontsteking tijdens de zwan ...
Klopt daar ben ik me van bewust, en daarom wil ik eigenlijk ook niet wachten tot as dinsdag dat we terug zijn van de vakantie. Dus ga morgen denk toch even overleggen met de huisartsenpost.

één maand geleden

Reactie op ABD89

Klopt daar ben ik me van bewust, en daarom wil ik eigenlijk ook niet wachte ...
Ja lijkt me een goed plan. Tot dinsdag wachten is denk ik echt te lang. Succes morgen!

één maand geleden

Dan zeker even urine inleveren hoor!

één maand geleden

Ik ben 31 weken en kan dit hebben als ik moet poepen. Ook last van een gevoelige baarmoeder. Bij druk springt er een addertje. Eigenlijk al heel de zwangerschap last van ook bij de vorige.

één maand geleden

Reactie op Annika1

Ik ben 31 weken en kan dit hebben als ik moet poepen. Ook last van een gev ...
Ja ik heb dus ook die gevoelige baarmoedermond, en vooral in eerste en tweede trimester veel last gehad van bloedingen tussendoor. Ben toen bij de gynaecoloog geweest die bevestigde dat het een kwetsbare baarmoedermond is. Maar het was al weken rustig, dus schrok toch weer van het bloedverlies. Misschien dat het me ook onzeker maakt omdat we op vakantie zijn en dat je dan toch wat minder makkelijk langs de verloskundige kan als thuis. En gisteren heb ik meerdere keren op de Wc gezeten om te poepen, misschien dat dat ook mee gespeeld heeft.

één maand geleden

Reactie op ABD89

Ja ik heb dus ook die gevoelige baarmoedermond, en vooral in eerste en twee ...
Onlangs ook was ik ook op vakantie geweest. En toen ook bloedingen gehad. Ik snap de onbezorgheid. Ik was toen paar dagen daarvoor van een stoel gevallen. Toen op spoed even alles laten controleren. En de kleine meid deed het goed. en dan paar dagen later bloedverlies. Toen toch ook ongerust rondgelopen. Maar toen ook paar keer last gehad om stoelgang te maken. Dus kon het daar wel aan linken. Ik ben nu weer movicol aan drinken omdat ik weer last heb van verstopte darmen... Lastig kwaaltje.

één maand geleden

Reactie op Annika1

Onlangs ook was ik ook op vakantie geweest. En toen ook bloedingen gehad. I ...
*bezorgdheid

één maand geleden

Hey, ik herken je verhaal. In week 29 had ik een hele rustige dag en ging ‘s avonds naar de wc. Ik zag ook ineens helderrood bloed in de pot. Ik heb meteen de VK gebeld en die stond binnen het kwartier op de stoep. Ze heeft wat controles gedaan (luisteren naar hartje, toch checken of er geen bevalling gestart was etc). Zij kon niets vinden, maar vertrouwde het niet en heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis. Helaas hebben ze daar ook geen oorzaak kunnen vinden. De volgende dag mocht ik weer gaan en ik moest het weer opnieuw melden als het weer gebeurde. De verpleegkundige zei dat ze dit vaker gezien heeft en dat ze 9 van de 10 keer geen oorzaak kunnen vinden. Ik heb mij ook de hele tijd goed gevoeld, geen harde buiken of krampen en de baby bleef ook vrolijk trappen en haar ding doen. Het is ook niet meer teruggekomen. Maar je wordt er wel onzeker van. Zeker de eerste dagen is naar de wc gaan en slapen gewoon spannend. Het duurde ook weer even voordat ik het vertrouwen in mijn lichaam weer had. Ik denk dat ze gewoon iets van een vaatje geraakt heeft met haar wilde trappen ofzo. Ik heb niet echt advies of iets dergelijks, maar wilde toch mijn verhaal met je delen.

één maand geleden

Reactie op Annika1

Onlangs ook was ik ook op vakantie geweest. En toen ook bloedingen gehad. I ...
Mijn eigen verloskundige die vroeg vandaag nog hoe het ging. Bloeden was wel gestopt maar vanmorgen toch beetje lichte buikpijn onderin m’n buik. Dus die gaf aan laat het toch even checken bij een verloskundige in de buurt. Dus kan straks om 17:00 toch even hier in de buurt bij een verloskundige langs. Als ze het niet vertrouwd dan kan ze me alsnog doorsturen. Die kunnen alleen geen check doen op de blaasontsteking. Maar wel even kijken of m’n baarmoedermond nog dicht zit, en even de baby checken

één maand geleden

Reactie op marjofijn

Hey, ik herken je verhaal. In week 29 had ik een hele rustige dag en ging ‘ ...
Klopt 9-10 keer is er ook geen oorzaak te vinden en kan het idd een geknapt bloedvaatje zijn. Maar omdat ik vanmorgen toch wat lichte buikpijn had, en m’n afscheid ook net niet helemaal wit is kan ik straks toch even bij een verloskundige in de buurt hier op vakantie een check laten doen.

één maand geleden

Hoe is het nu?

één maand geleden

Reactie op Norelien

Hoe is het nu?
Ik ben hier op advies van mijn eigen verloskundige naar een verloskundige in de buurt van m’n vakantie adres geweest. Die telefonisch gesproken en kon direct langs komen. Ze heeft m’n urine kunnen checken en gelukkig geen blaasontsteking. De kleine was was gezakt, lag al wat dieper naar beneden dus vandaar misschien ook de buikpijn vanmorgen. Bloeden komt waarschijnlijk van een bloedvaatje, maar mocht ik vanavond of morgen weer bloed verlies hebben zouden ze me direct doorsturen naar een gynaecoloog in de buurt. Dus nu wel fijn dat ik hier ook direct aan de bel kan trekken mocht het weer gebeuren.

één maand geleden

Ik heb dit ook momenteel (33+2). Vandaag soort menstruatie pijn gehad en steek in m’n lies. Nu net een licht roze wc papiertje tijdens het afvegen, ik moest ook helemaal niet plassen, echt een klein beetje en continu een zenuw gevoel van plassen. Maar mijn huisarts is op vakantie en mijn VK praktijk is gesloten. Moet ik afwachten tot maandag of spoed bellen? De baby schuift wel gewoon lekker heen en weer door m’n buik

één maand geleden

Reactie op SoophL96

Ik heb dit ook momenteel (33+2). Vandaag soort menstruatie pijn gehad en st ...
Mijn verloskundige zegt, bij ongerustheid tijdens je zwangerschap, altijd de spoedlijn bellen. Was even schakelen in mijn hoofd, omdat de crisislijn bij ons op werk een hele andere functie heeft. Maar ik zou gewoon bellen als je je ongerust voelt!

één maand geleden

Reactie op SoophL96

Ik heb dit ook momenteel (33+2). Vandaag soort menstruatie pijn gehad en st ...
Op dit tijdstip kan je gewoon het spoednummer nog bellen hoor. Ik zou niet wachten tot 22:00 vanavond want dat vinden ze misschien minder fijn. Maar mijn verloskundige zei vd week gewoon bellen. Bloedverlies is altijd een reden om even te overleggen. Kan zijn dat het met indalen te maken heeft die pijn onderin. Maar altijd wel fijn om even te overleggen, dan zijn ze in ieder geval op de hoogte.

één maand geleden

Reactie op SoophL96

Ik heb dit ook momenteel (33+2). Vandaag soort menstruatie pijn gehad en st ...
Heb je de verloskundige nog gesproken?