15 Reacties

5 dagen geleden
Nee, hier juist andersom. Vanaf de kraamweek overdag hazenslaapjes van 30-45 minuten en sinds 2 weken ongeveer overdag slaapjes van 1 tot 2,5 uur.

5 dagen geleden
Ik volg ook.
Sinds een week zijn hier de avonden en nachten dramatisch.
We hadden een fijn ritme en sinds een kleine maand gaat dat erg goed.
Nino ging om 19u naar bed, rond 22.30u flesje en dan sliep hij tot 7u door. Dutjes waren overdag wisselend. Meestal 45 min.
Sinds vorige week zijn we ‘s avonds minimaal 2u bezig om Nino in slaap te krijgen. Continue krijsen. Ook in de nacht als hij nu wakker is krijsen. Kan niet meer zelfstandig in slaap vallen.
Overdag valt hij nog wel zelfstandig in slaap en dan is er niks aan de hand.
Slaapregressie, tandjes, sprong? Nino heeft hier eerder nog niet zo reageert op een slaapregressie of iets dergelijks.

5 dagen geleden
Mijn zoontje van 7 maanden slaapt sinds 1,5 week ook heel onrustig ‘s nachts. In de avonden wordt hij ca elke 45 min wakker. Overdag zijn de slaapjes ook wat korter.

5 dagen geleden
Vannacht voor het eerst zelf maar 2 uurtjes kunnen slapen en de kleine wilde alleen bij mij zijn maar sliep uiteindelijk beneden in de box wel. Eigen bedje sliep ze niet in, bij ons in bed wilde ze niet slapen ook niet na een flesje. Pas rond half 5 vannacht viel ze in slaap, maar wanneer ik haar wilde oppakken werd ze weer wakker. Nu ook weer een kleine meid die klaar wakker is op dit moment

5 dagen geleden
Reactie op lisannnnee
Ik volg ook.
We ...
Jouw verhaal is zo vergelijkbaar met die van ons! Ook dat krijsen. Vannacht werd ze om kwart over 5 wakker en alleen maar krijsen en niet rustig te krijgen. Ze krijgt al een tijdje rond dit tijdstip geen flesje meer, dus een slaap associatie kan het bij mijn weten niet zijn. Uiteindelijk viel ze rond half 7 bij mij in bed in slaap, maar een half uur later was ze er weer en toen was ze weer blij. 🫣

4 dagen geleden
Reactie op Rosalindem
Hier sinds 2 weken rond 05:00uur op soms half 6.
Same here 🧟

3 dagen geleden
Reactie op Vintagetic
Nee, hier juist andersom. Vanaf de kraamweek overdag hazenslaapjes van 30-4 ...
Bij ons ook, heerlijk he:)

2 dagen geleden
Hier ook.. ze doet ook heel overdreven krijsen en wild met in slaap vallen. Maar echt de nachten ook. Soms elke 2 uur of elk uur. En dan is niks goed behalve als ze op mn schouder ligt en ik moet staan of zitten.
Ik wil alleen niet steeds de borst geven maar ik ben ook zo moe dat ik na 10x proberen weg te leggen toch weer overstag ga.
Ik ben echt moe moe...
En is dit dan de 8 maanden slaap regressie die vroeg is of moet die nog komen?????

2 dagen geleden
Reactie op lisannnnee
Ik volg ook.
We ...
Dit is pre-cies hoe wij het sinds sprong 5 ook ervaren!

2 dagen geleden
Reactie op Preggy39
Hier ook.. ze doet ook heel overdreven krijsen en wild met in slaap vallen ...
Oh heel herkenbaar dat je toch dingen gaat doen die je eigenlijk ‘niet wil doen’ maar ik probeer hierin wel echt minder streng te zijn. Je hebt er niks aan om aan principes te blijven vasthouden, je kindje heeft er nu schijnbaar behoefte aan en jij mag de rust die je kan pakken echt helemaal benutten door ‘the easy way’ dan maar te pakken. Het zorgt hier in ieder geval voor verlichting om de principes wat losser te laten, er komt hopelijk wel weer een moment dat het anders gaat 🙏🏻 (plus proberen we hier wel altijd eerst wat we ‘willen’, als dit na een tijdje toch niet lukt ga ik niet meer de hele nacht hellen)

2 dagen geleden
Hier drinkt hij opeens weer 3 nachtvoedingen ipv een vroege ochtend voeding. Echt keihard huilen en pas stoppen als er een fles in z’n mond zit. Nu vier dagen aan de gang denk ik. Helaas…. Weer ff door bijten met z’n allen. Hier wel druk bezig op z’n buikje proberen te bewegen dus mogelijk dat tijgeren eraan zit te komen. En snot verkouden. Hij snurkt als een malle dus zal allicht ook een droge mond hebben.