11 Reacties
14 dagen geleden
Wij zijn met de 7 weken geleidelijk naar de 120ml gegaan. Dus eerst de ochtend en laatste voeding naar 150, en nu sinds deze week doen we 5x 150. Luister vooral naar je kindje! Als je kindje om meer eten vraagt dit ook geven. Een tevreden baby is een blije mama ❤️
14 dagen geleden
Ik heb van mijn kraamverzorgster geleerd gewicht in kg x 150 ml.
Onze zoon is ruim 5200 gram, dus dan doe je 5,2 x 150 ml. Dat moet hij dan op een dag binnen krijgen
14 dagen geleden
8 weken 150ml om de 3 uur komt ie nog .. soms helemaal leeg soms klein beetje over. ‘s nachts 1 fles
14 dagen geleden
Mijn kindje is ook zeven weken, krijgt 150 ml. Hij krijgt zes, of soms vijf flessen per dag.
Ik had hetzelfde als jij, maar ik heb bij vijf weken al de voeding verhoogd van 120 ml naar 150 ml. Eerst de ochtend en de avond fles en daarna geleidelijk aan alle flessen. Hij was meteen veel rustiger. Ik zal je kindje gewoon lekker geven wat ie nodig heeft. 🫶🏼
14 dagen geleden
Onze kleine is wat licht in gewicht en zit nog op 90cc en is ruim 7 weken.Bij ons was hij in het begin heel schrokkerig waardoor het flesje snel leeg was. Advies gekregen om meerdere tussenpauzes te doen met flesje. Dus even flesje even speen en dit wissel ik dan ongeveer 4x af. Zo doet hij nu ongeveer 20min over zijn fles En is meer voldaan. Soms huilen ze na de fles omdat ze nog zuigbehoeften hebben. Dit kan je misschien ook zo oplossen. Wij gebruiken dan ook de rekenmethode gewicht x 15 ÷ hoeveelheid voedingen op een dag.
14 dagen geleden
Onze dochter is 9 weken en drinkt per 24 uur 6 x 130 en 1 x 150 ml per dag. Ik kolf dus ze krijgt moedermelk. Ik merk dat ze de pauzes tussendoor nog vrij ‘strak’ houdt, dus per drie uur meldt zij zich weer. Probeer het wel zo veel mogelijk te rekken, maar dat is best lastig. 😅 uiteindelijk denk ik ook maar, ze heeft t ook nodig en groeit goed.