11 Reacties

7 dagen geleden

Overdag kijken of hij evt op zijn buikje wil slapen? Wij kwamen er achter dag we een buikslapertje hebben. Na 10 min in slaap huilen (prikkelverwerking) ligt onze dochter te slapen. Wereld van verschil met voorheen

7 dagen geleden

Ons dochtertje kunnen we enkel even in haar park of bedje in slaap laten vallen als we een paar dingen doen. Namelijk een beetje afgekolfde melk 20/40ml in een flesje doen en dat op haar knuffeldoek leggen in een juiste hoek in haar mond zodat ze deze rustig aan kan drinken. Dan sabbelt ze tot ze in slaap valt ondertussen ligt er een warmies tegen haar aan en is haar bedje voorverwarmd met een kruikje. Staat de muziekbeer met sterretjeslichtjes aan en als ze echt last heeft een beer met hartslag. Een hele opgave maar zo lukt het ons om overdag als haar grotere zus mij nodig heeft even men handen vrij te hebben. Of ‘s nachts even een halfuurtje a uurtje tijd te hebben voor de partner of gewoon even lekker languit te kunnen liggen ipv in die c-curl XD Overigens heb ik voor echt wanhopige momenten een tutje, maar nader daarvan is dat ze wakker word als de tut uitvalt en je dan continu tut moet terugsteken. Als ze zonder tut in slaap valt na na de borst nog aan de fles te tutteren dan slaapt ze ondertussen af en toe een uurtje. Het is echt even zoeken wat voor jullie werkt. We hebben hier ook wel eens (verklaar mezelf voor gek dat ik dat op een forum zet XD) met de dochter in ons bed in slaap gevallen om dan beiden een voor een stilletjes uit bed te kruipen met een warmies in onze plaats leggen en (op voorhand) een matras achter ons bed gelegd waar we even konden knuffelen :p

7 dagen geleden

Reactie op from1997

Overdag kijken of hij evt op zijn buikje wil slapen? Wij kwamen er achter d ...
Wij dus ook... Onze is nu 10 weken en slaapt sinds een week of 2 bijna op ze buikje man wat een verschil! ☺️

6 dagen geleden

Wij hebben ontdekt dat ons meisje in de reiswieg en autostoel (met ligpositie) meteen heerlijk slaapt. Dus na een wandeling of een ritje, laten we haar nog even liggen met de babyfoon met camera op haar gericht en dan hebben wij nog even tijd voor elkaar!

6 dagen geleden

Bedankt voor jullie suggesties! Leggen jullie je kindje dan in bed op buik te slapen of ergens anders?

6 dagen geleden

Hier hetzelfde. En ook dat ik in mijn hoofd de hele tijd bezig ben: dadelijk wordt hij wakker, dadelijk gaat jij huilen maakt dat ik niet echt kan ontspannen om intiem te zijn😅

6 dagen geleden

Reactie op g_p2023

Wij hebben ontdekt dat ons meisje in de reiswieg en autostoel (met ligposit ...
Onze zoon vindt het autostoeltje ook fijn! Dat kunnen we wel eens proberen.

6 dagen geleden

Reactie op Krsj1994x

Hier hetzelfde. En ook dat ik in mijn hoofd de hele tijd bezig ben: dadelij ...
Ja kan ik me voorstellen... Ik denk dat ik dat ook zal hebben. Maar zo ver zijn wij nog niet gekomen haha

6 dagen geleden

Reactie op Mellemeis

Ons dochtertje kunnen we enkel even in haar park of bedje in slaap laten va ...
Bedankt voor je reactie! Afgekolfde melk op die manier in een flesje is wel een goede om te proberen. Gaan we doen. Onze zoon neemt geen tutje dus dat is geen optie. Haha super slim om een extra matras neer te leggen. Misschien moeten wij dat ook maar gaan doen hahah

6 dagen geleden

Reactie op Mellemeis

Ons dochtertje kunnen we enkel even in haar park of bedje in slaap laten va ...
Ik wilde toch eventjes doorgeven dat het wordt afgeraden om baby’s een fles te geven die niet wordt ondersteund door een volwassene ivm verstikkingsgevaar en het krijgen van een longontsteking door verslikken. Daarom zijn dit soort kussens uit de markt gehaald bijvoorbeeld: https://www.consumentenbond.nl/uitgelicht/productveiligheid/zelfvoedende-kussens-babys-niet-gebruiken

6 dagen geleden

Reactie op hildetje

Ik wilde toch eventjes doorgeven dat het wordt afgeraden om baby’s een fles ...
Snap ik. Onze dochter ligt op haar linkerzij en kan de fles zelf wegduwen of hoofdje verleggen . Daarnaast hoor ik elk geluidje dat ze maakt en ben ik er vlakbij.