31 Reacties
2 maanden geleden
Heel herkenbaar. Ik ben recent gestopt met nachtvoeden en wat een verademing! Ik heb het aan de hand gedaan van deze methode:
https://youtu.be/wjBuGCrEFug?si=PJB_r6oyydma5eXe
Ik ben geen fan van laten huilen, dus ik heb het aantal minuten laten huilen niet opgebouwd. Mijn zoon was een aantal nachten echt wel heel kwaad als hij de borst niet kreeg, maar we hebben veel geknuffeld, water aangeboden en een speen. Inmiddels vraagt hij snachts helemaal niet meer om voeding. Slaapt nog wel bij ons in bed het grootste gedeelte van de nacht, maar hij slaapt nu veel langer dan voorheen. Heel veel liefde, geduld en doorzetten.
Succes mama's ❤️
2 maanden geleden
Hier ook nog een beetje hetzelfde probleem. Ik merk wel dat mijn partner haar soms kan sussen met speen als ik in een andere ruimte ben. Heb je een partner die eventueel kan bijspringen? Bij de oudste pakte dit niet wegens temperament maar deze keer lijkt het toch af en toe al te werken waardoor ik ook eens 3-4h kan slapen met wat geluk. Zwaar he...
2 maanden geleden
Wij hebben een vloerbed voor ons zoontje. Als hij wakker wordt (ook rond onze bedtijd) 's nachts, dan kruip ik bij hem in bed om even te voeden. Meestal wordt hij maximaal 1x wakker en sommige nachten slaapt hij door. Dit is sinds dat bedje.. daarvoor sliep hij naast mij in ledikant en schoof ik aan, maar werd hij 3/4 keer wakker.
2 maanden geleden
Reactie op Marr_
Wij hebben een vloerbed voor ons zoontje. Als hij wakker wordt (ook rond on ...
Kruipt hij daar niet uit? Hoe heb je die overstap gemaakt
2 maanden geleden
Reactie op Fantastischefiets
Kruipt hij daar niet uit? Hoe heb je die overstap gemaakt
Tot nu toe niet! Lukt hem ook niet zo makkelijk met slaapzak. Ik heb wel voor de zekerheid zijn ledikant matras ernaast gelegd op de grond zodat als hij eroverheen valt (nu 2 keer gebeurd in maanden tijd) het een zachte landing is haha.
Hij sliep 's nachts nog bij ons op de kamer in zijn ledikant, de slaapjes overdag voedde ik hem in zijn vloerbed en dan sliep hij daar. Als het niet lukte, verplaatste ik hem weer naar onze kamer. Zo deed ik het stap voor stap tot hij alle slaapjes overdag erin deed, eerste avondslaapje uiteindelijk ook en rond de 10 maanden zijn we een nacht gaan proberen in zijn kamer en eigen bedje. Toen moest ik er wel een hele tijd nog 2x per nacht uit, maar dat was al minder want bij ons op de kamer was het 3/4 keer per nacht drinken.. uiteindelijk werd het 1 keer, daarna een tijdje doorslapen, daarna weer 1 keer drinken, paar nachten doorslapen en nu vaak 1x drinken 's nachts. Maar niet vaker meer
2 maanden geleden
Reactie op Marr_
Tot nu toe niet! Lukt hem ook niet zo makkelijk met slaapzak. Ik heb wel vo ...
Dat klinkt fijn zeg! Zat er zelf ook aan te denken maar helaas wonen wij te klein momenteel voor een vloerbed denk ik. In zijn kamer past nét precies een ledikant 😅.
2 maanden geleden
Hier precies hetzelfde, kom maar op met de tip. Mama is moe 😭
Ergens hoop ik dat hij het zelf in de nacht gaat afbouwen, maar denk ook ergens dat het een gewoonte is.
Eerst kwam hij 2x en nu 3 nachten om de 2 uur..
Ik wil niet elke keer gelijk de borst aanbieden, maar omdat ik zo moe ben doe ik dat wel om weer sneller te kunnen slapen.
vorige maand
Reactie op MN93O
Hier precies hetzelfde, kom maar op met de tip. Mama is moe 😭
Ergens hoop ...
Precies dit! Iets anders probeer ik wel eens maar levert zoveel gekrijs op snel de borst geven binnen 2 min iedereen weer slaapt 😅.
Lastig om te oordelen of het tijdelijk is (nu al maanden) of echt een gewoonte die je moet doorbreken 😌.
vorige maand
Ik ben recent ook gestopt met de nachtvoedingen. Iedere paar uur werd ze wakker voor borstvoeding en ik ging er zelf aan onderdoor.
Ben dus cold turkey gestopt. De eerste twee avonden waren echt wel even moeilijk. Veel gehuild en daarom ook veel geknuffeld. Na 2 avonden niets meer aan de hand. Slaapt ineens van 7 tot 6 zonder voeding. Accepteert ineens voor het slapen gaan de fles. Als ze wel even wakker is, heeft ze aan een knuffel genoeg. Bij ons was het dus wel een gewoonte die we moesten doorbreken.
vorige maand
Reactie op Suz123
Ik ben recent ook gestopt met de nachtvoedingen. Iedere paar uur werd ze wa ...
Wat fijn dat het bij jullie zo heeft uitgepakt. Wij zijn dat een maand geleden ook gaan proberen (en dus ook echt een maand lang😩) en hij is nog steeds meerdere keren per nacht wakker en ook wel 1.5 u lang (aan het begin 3u). Ik heb gister nacht voor het eerst weer een nachtvoeding gegeven en dat hielp niet. Vannacht weer gedaan en hij sliep meteen weer. Ik weet niet meer wat ik moet 😩
vorige maand
Wat fijn dat het bij jullie zo heeft uitgepakt. Wij zijn dat een maand gele ...
Het hoeft ook niet zo te zijn dat een kindje minder vaak wakker word na t stoppen met borstvoeding. Er kunnen heel veel verschillende redenen zijn waarom kindjes wakker worden. Wij volwassenen worden ook meerdere keren per nacht wakker.
vorige maand
Reactie op Rosalindem
Het hoeft ook niet zo te zijn dat een kindje minder vaak wakker word na t s ...
Zeker, maar ik had gehoopt dat het gewoonte was. Maar ik denk dus dat het in ons geval geen gewoonte is, en dat stoppen dus niet heeft geholpen
vorige maand
Helaas geen gouden tips! Wel herkenning. Hier zijn de nachten ook intens. Zoon van 13m is elke 2 uur wakker. En dan de laatste dagen ook nog voor 6u doorgelekt en niet meer goed in slaap te krijgen na een vlotte verschoonsessie in bed. (We verschonen nog voordat we zelf gaan slapen en doen dan een pampers night 5 broekje aan)
Ik volg the nurturing kind en the gentle kidd op instagram die heel veel fijne tips en handvaten geven. Ik switch zoiets iedere dag van mening; ik ga cold turkey stoppen met nachtvoedingen, ik ga liefdevol afbouwen of hup de borst erin bij elke keer wakker worden (slapen samen). Net weer even paar min geprobeerd te troosten zonder borst maar ik weet ook niet of ik het überhaupt vol zou houden…
Er zijn veel redenen waarom een kindje snachts wakker kan worden en ik heb zo’n gevoel dat die van ons door het stoppen van nachtvoedingen niet per se veel beter zal gaan slapen. Of houdt ik dat mezelf voor om mijn dagelijkse keuze goed te praten….
Ps we zijn met 7mnd gestopt met de speen. Toen blij mee, nu vraag ik me af of die geholpen zou kunnen hebben.
Wat een struggle. Succes mama’s ❤️
vorige maand
Zeker, maar ik had gehoopt dat het gewoonte was. Maar ik denk dus dat het i ...
Snap ik. Hopen dat t vanzelf minder word?
En elk kindje is ook anders natuurlijk.
Zelf vind ik het de mooiste en fijnste manier om allebei weer zo snel mogelijk te slapen en aan zoveel mogelijk slaap te komen.
vorige maand
Reactie op geertje-f
Helaas geen gouden tips! Wel herkenning. Hier zijn de nachten ook intens. Z ...
Knuffel.
Ik slaap ook samen. En volg beide ook op insta. En ik weet hier wel 100% zeker dat hij gewoon nog wakker word al zou ik stoppen met de borst. Soms word die wakker en is alleen mn hand al genoeg zodat die verder slaapt. Soms helpt wel de speen en soms is t wel mn borst.
Ik denk niet dat je iets fout kan doen dus denken dat je dagelijkse keuzes goed praat hoeft niet. Denk dat iedereen zijn gevoel moet volgen en kijkt wat werkt nog voor beide.
De moeheid helpt niet mee met alle gedachtes.
Heeele dikke knuffel
vorige maand
Reactie op Rosalindem
Snap ik. Hopen dat t vanzelf minder word?
En elk kindje is ook anders natu ...
Ik ook! Dat hebben we ook gedaan tot 13 maanden. Maar ik zal binnenkort weer nachtdiensten hebben en daarom wilde ik het rustig afbouwen. Ik wilde niet dat ik ineens verdwenen ben en hij die onzekerheid heeft of ik er wel of niet ben