5 Reacties
één maand geleden
Bij de 1 schiet het omlaag en de ander kolft juist wat meer als er wat langer tussen zit. Dat is heel erg persoonsgebonden en dus uitproberen helaas.
Ligt er ook weer aan hoeveel je kolft per sessie. Is het veel? Is het weinig? Is het precies genoeg?
Heb je eventueel een handkolf? Kind in de ene arm en kolf op je borst. Of misschien een handsfree kolf van bijvoorbeeld Elvie of Medela? En dan dubbel die single kan? Dan heb je ook kindje in je arm en dan kolf je de “vrije” borst met de handsfree kolf.
Geloof me, ik typ het erg makkelijk… maar ook ik stuntel er door heen met full time kolven🫣 ik heb dan het “geluk” dat mijn man thuis zit in de ziekte wet, dus ik kan in alle rust mijn manieren vinden om het straks allemaal zelf te doen.
Ook slim is om een lactatiekundige aan de arm te nemen 😊
één maand geleden
Reactie op FamilieHofman
Bij de 1 schiet het omlaag en de ander kolft juist wat meer als er wat lang ...
Dankjewel voor je bericht! Dan ga ik het inderdaad eens uitproberen. Fijne tips.
Snachts kolf ik tussen de 150-200cc in totaal (dan zit er ongeveer 4 tot 6uur tussen) en overdag na 3uur dan kolf ik gemiddeld tussen de 95 en 140cc in totaal. Dus ik heb nu genoeg voeding en vaak 1 voeding te veel welke ik in ries.
één maand geleden
Tips die al gegeven zijn kloppen wel maar houd er rekening mee dat je productie pas na 3 maanden echt stabiliseert. Tot die tijd kan het nog schommelen en als je nu al je melkkoeien "aanleert" dat ze minder mogen maken heb je straks misschien jiet meer genoeg. En hoe langer je voeding geeft hoe moeilijker het word je productie opnieuw op te hogen. Over niet al te lange tijd zal je kindje gemiddeld rond 1 liter per dag willen drinken. Het kan 800 ml zijn maar ook 1200 ml. Ik snap wel dat het heel pittig is (ervaringsdeskundige 10 maanden lang) maar de voedingen en kolfsessies worden vanzelf minder. Als het je lukt zou ik echt nog even volhouden voordat je gaat afbouwen. Je kunt het je makkelijker maken door handsfree te kolven bijvoorbeeld, of door als je echt moe bent gewoon even 1x in de week wel door te slapen. (Let op de nachtelijke sessies zijn het belangrijkst om te behouden ookal willen we die het liefst zsm laten vallen)