15 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi! Ja precies dit herken ik, het idee van warm eten doet mijn maag al verdraaien. Overigens dwing ik mij in de avond wel iets te eten, want wat je al zegt, op brood en fruit kun je ook niet leven. Vaak als ik eenmaal aan het eten ben, dan gaat het wel. Maar zin heb ik er niet in ofzo! Ook ik hoop dat het straks in het tweede trimester weer voorbij is. Vanuit mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat je dan ineens weer kiplekker in je vel zit. Dus daar kijk ik al naar uit. 🤎 Succes nog eventjes deze weekjes!

2 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Gedurende dag kan ik alles wel redelijk eten, wel in kleinere porties dan dat ik deed. Maar ook een afkeer tegen het avondeten. Wel probeer ik een kleine portie te eten, om diverse voedingsstoffen binnen te krijgen, maar ik laat vaak een half bord staan, omdat ik dat echt niet meer naar binnen krijg. Ik ben net als jou vrijwel constant misselijk, maar niet zo extreem dat ik moet overgeven.

2 jaar geleden

Momenteel heb ik het nog niet (bijna 6 weken zwanger), maar ik herken het wel van mijn vorige zwangerschap. Koken van warm eten was al een straf. De geur was zo intens. Ik heb nog steeds eten wat ik daarvoor lekker vond, maar nu een afkeer tegen heb 😅 Fruit vond ik ook heel lekker & ‘slechtere dingen’ zoals friet ging er ook in 😂 Ik probeerde overigens wel gewoon elke avond warm te eten, maar at dan kleinere porties. Gedurende mijn zwangerschap verbeterde het weer wel.

2 jaar geleden

ik herken dit zeker. koken voor mijn gezin gaat nog wel maar zelf warm eten lukt echt niet.als ik mezelf dwing dan ben ik alleen maar aan het kokhalzen, dus dat lijkt me ook geen gezonde optie. Ik luister zo veel mogelijk naar mijn lichaam en eet wat ik kan en waneer ik kan. (het is alleen niet veel....)

2 jaar geleden

Herkenbaar! Ik laat mijn man koken, met ramen open. Vaak iets waarvan ik op dat moment denk dat ik het minst afkeer naar heb 😅 Ik vind het eten ontzettend onaantrekkelijk ruiken, maar laat mezelf er toch wat van eten en vaak smaakt het me beter dan het ruikt en doet het eten me goed. Ivm hevige misselijkheid neem ik wel af en toe 1x dag mecloszine en merk dat dat ook helpt.

2 jaar geleden

En als je dingen voor jezelf maakt zoals pasta salade of wraps? Dat gaat er bij mij beter in dan warm eten. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat het tot nu toe ‘s avonds er wel weer uit is gekomen 😬

2 jaar geleden

Ja, heel herkenbaar! Avondeten krijg ik niet weg. Koken voor het gezin is bijna niet te doen. Tijdens mijn vorige zwangerschap leefde ik bijna op yoghurt, kaas en aardbeien 😅

2 jaar geleden

Niet al het warm eten, maar wel enorme afkeer tegen warme groente op dit moment. Rauwe wortels of zo gaat wel, maar zodra het gekookt, gestoomd of gebakken is, moet ik er niets meer van hebben. Alleen in de pastasaus oid gaat het wel (met tegenzin maar het lukt in ieder geval). Alles met vet en zout daarentegen...ik zou prima elke dag pizza of frietjes kunnen eten -_- Ik dwing mezelf in zoverre dat ik het wel probeer, maar ik duw niet door als het niet gaat. Ik probeer het op een andere manier op te lossen (zoals voldoende rauwe groente en salades eten door de dag heen). 9 maanden op brood en fruit is inderdaad niet goed maar is ook niet heel waarschijnlijk. Waarschijnlijk voel je je over een paar weken al weer heel anders.

2 jaar geleden

Ik kan prima warm eten. Maar t klaarmaken is n drama! Sta nu standaard met de keukendeur open te koken omdat mn maag zich anders omdraait van de geur 😂ongeacht wat ik kook

2 jaar geleden

Hier ook een afkeer tegen warm eten! Ik probeer het op te lossen met bijv salade of wraps of zelf al keer mn groente koud gegeten. Ook heb ik juice box van frecious voor zwangeren.

2 jaar geleden

Sinds een paar dagen word ik misselijk van warm eten. En dat met 11+6. Dat begint nu dus pas 😔

2 jaar geleden

Ik heb dit helaas ook. Ben vandaag 11+2 weken en heb dit al sinds ongeveer 6 weken. Net zoals bij jou gaat brood, yoghurt, crackers, fruit enzo goed. Maar als ik denk aan warm eten walg ik. Ik eet de laatste weken dus ook een stuk minder gezond.. ik probeer het af en toe wel, maar krijg dan enkele happen weg en dan is het klaar. Ik heb net bijv. wat zoete aardappelfrietjes en wat sperzieboontjes op, maar zeker niet veel.

2 jaar geleden

Reactie op Clue_lessx

Ik heb dit helaas ook. Ben vandaag 11+2 weken en heb dit al sinds ongeveer ...
Ik word misselijk als ik te lang niets eet, dan gaat brood, fruit etc er gewoon in en dan ben ik niet meer misselijk. Maar van warm eten word ik misselijk.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook vaak! Wat ik dan wel lekker vind is een soepje met droog brood. Is dat iets wat je wel naar binnen kan krijgen? Ga jezelf vooral niet dwingen. Luister naar je lichaam, je lichaam is zo intelligent! En die misselijkheid neemt gelukkig snel genoeg af :)

2 jaar geleden

Reactie op tg92

Ik heb dit ook vaak! Wat ik dan wel lekker vind is een soepje met droog bro ...
of het begint met bijna 12 weken 🤣