19 Reacties
één maand geleden
Vond dat ook zo lastig, maar dit lijkt te werken bij ons.
Bij ons op de kamer is het 19/20 graden en onze zoon slaapt in een co sleeper. Die hebben we opgemaakt met alleen een hoeslaken. Hij draagt een lange mouwen romper en dun pyjama jasje met blote benen en voeten in een slaapzak zonder mouwen van tog 2.5. Verder geen laken of deken. Succes!
één maand geleden
Bij ons is het 20graden op de slaapkamer. Onze dochter slaapt in een wiegje. Ze draagt gewoon de kleren van overdag (romper met daar overheen broekje/shirt) en we hebben het bedje opgemaakt met een deken+laken en daar overheen nog een wollen deken. We starten de nacht vaak nog met een kruik in haar wieg omdat het overdag flink afkoelt in de slaapkamer en dan is de echte kou eruit als ze gaat slapen. Die kruik wordt tussen beide dekentjes geplaatst.
één maand geleden
Bij ons is het 21/22 graden. Wij hebben zo’n puckababy inbaker slaapzak. Ze heeft een rompertje aan met een pyjamaatje zonder voetjes lange mouwen.
En dan nog een lakentje strak ingestopt.
Vind toch dat ze dan lauw aanvoelt ipv warm maar te warm vind ik weer eng.
Zou ze te koud zijn gekleed?
één maand geleden
Hier momenteel lange mouwen romper, broekje en sokjes. Inbakerslaapzakje can ergopouch (volgens mij 1 TOG)en dan een laken en katoenen deken van jollein. Slaapkamer is nu ongeveer 18 graden.
Als het te koud of warm is merk je dat vrij snel omdat je kindje dan onrustiger slaapt. En vooral met koud worden ze vaker wakker. Als als je 's nachts goed en verschoond gewoon even voelen hoe je kindje is. Voelt hij/ zij gewoon lekker warm, maar niet klam/zweterig, dan is het goed.
Probeer de TOG adviezen een beetje als richtlijn te zien zodat je ongeveer goed zit. Verder vooral op gevoel en naar je kindje kijken. Het is toch per persoon een beetje verschillend. Ik heb het ook veel sneller koud dan mijn man 🤷🏻♀️ dat is bij baby's ook.
één maand geleden
Zijn er ook moeders die veilig samen slapen? Wat geven jullie de kleine aan snachts?
één maand geleden
Reactie op Rosalindem
Zijn er ook moeders die veilig samen slapen? Wat geven jullie de kleine aan ...
Toen ik nog in Spanje woonde sliep de baby in haar nestje tussen ons in op kussen hoogte
Wel hadden wij een enorm groot bed en sliepen wij zonder deken (het was nog erg warm)
Baby had dan ook alleen een rompertje aan
één maand geleden
Reactie op Bonnie03
Alleen een romper en slaapzak
Thnxx wat voor slaapzak of hoeveel tog? Ik heb nu een dun merinowol slaapzakje gekocht. Zou dat genoeg zijn met lange mouw wollen rompertje eronder? Ik heb t zelf redelijk koud en kleed mij dik aan ivm geen deken. Maar vraag mij dan af of hij het niet koud heeft😂
één maand geleden
Reactie op Rosalindem
Thnxx wat voor slaapzak of hoeveel tog? Ik heb nu een dun merinowol slaapza ...
Ja die heb ik ook! Merinowol is temperatuur regulerend, dus dat kan prima! Ik wissel soms af met een dikke slaapzak zonder mouwen (3 tog) of met de love to dream swaddle, maar bij die laatste doe ik soms nog een legging aan. Maar bij de wollen niet, omdat we zo dicht tegen elkaar aanliggen ook.
één maand geleden
Reactie op Bonnie03
Ja die heb ik ook! Merinowol is temperatuur regulerend, dus dat kan prima! ...
Thnx!
Ik heb ook de love to dream swaddle maar nog niet gebruikt de lite. Had t idee dat zn armpjes zo dubbel zaten haha beetje uitvogelen nog allemaal.