10 Reacties
8 maanden geleden
Oververmoeid? Te laat naar bed? Soms kan vervroegen van de bedtijd dit voorkomen. Hangt ook van de andere dutjes af! Maar wie weet dat het helpt.
8 maanden geleden
Reactie op unknown2024
Oververmoeid? Te laat naar bed? Soms kan vervroegen van de bedtijd dit voor ...
Nee want hij is voor 19:00 niet moe. Soms is hij om 17:00 wakker van zijn laatste slaap. Soms 15:00. Je krijgt hem gewoon niet in slaap. Ik lees net dat het kan zijn dat hij van 3 naar 2 slaapjes kan gaan overdag. Dat kunnen we ook gaan uittesten.
8 maanden geleden
Reactie op Marr_
Nee want hij is voor 19:00 niet moe. Soms is hij om 17:00 wakker van zijn l ...
Aah ja misschien helpt dat idd! Iets meer slaapdruk ‘s avonds op die manier hopelijk
8 maanden geleden
Ja ik zou proberen over te gaan naar 2 slaapjes. Hier proberen we (lukt ook niet altijd hoor) een soort 2-3-4 ritme aan te houden. 2 uur na het opstaan een dutje (meestal 30/45min uit zichzelf). En dan na 3 uur naar bed voor middagdutje (1.5/2u). En dan na 4u weer naar bed.
Als hij zn dutjes goed doet dan redt hij dit. Als zn middagdutje ook maar 45 min is redt hij het niet om 4u wakker te zijn.
Maar misschien voor jullie ook het proberen waard!
8 maanden geleden
Reactie op Marr_
Nee want hij is voor 19:00 niet moe. Soms is hij om 17:00 wakker van zijn l ...
Klinkt idd alsof je het laatste slaapje kan laten vallen…. op deze leeftijd kunnen ze meestal wel 4 uur wakker zijn voor avond bedtijd :). Overigens kun je met de 8 maanden slaapregressie te maken hebben! Hier ook keten, draaien, onrustig, lachen, gieren, brullen en weer draaien voordat hij de slaap kan vatten ;).
8 maanden geleden
Ik herken dit wel! Het is bij ons niet iedere avond, maar wel vaak. In de avond moet ik er wel altijd bij liggen en (soms opnieuw) in slaap helpen, anders gaat ze sowieso niet slapen. Overdag trouwens ook niet. Hier doet ze nog 3 dutjes en die zijn ook echt nog nodig. Voor het slapen een langere wakkertijd (rond 3 - 3,5 uur) helpt wel. Ook al is ze dan het laatste uurtje vaak mopperig en moe, naar bed brengen heeft geen nut want ze is dan nog te energiek / druk en even flink rollen en fysieke inspanning helpt hier soms om daarna beter in slaap te komen, werkt soort ontladend heb ik het idee. Verder modderen we ook aan en worden we geregeld moedeloos en is NIKS goed 😢 dus echt een tip heb ik helaas niet voor je! Hoop dat het gauw beter gaat voor jullie 🥰
8 maanden geleden
Onze eerste had dit rond die leeftijd. Was altijd een hele goede slaper maar wilde inderdaad niet meer zelf inslapen. Verlatingsangst hadden wij het idee. Overigens zelfs bij ons was ie dan nog veel aan het huilen. Moesten m in die periode echt in slaap helpen. Wiegen, met m lopen, liedjes zingen. En dat makkelijk 1,5 uur geloofik.. Geen idee meer hoe lang het duurde, echt een tijdje wel, maar het ging over!
8 maanden geleden
Dit klinkt voor mij als de 8 maanden slaapregressie. Mijn zoontje heeft er zo’n 3/4 weken last van gehad en nu is het gelukkig over en slaapt hij wel gewoon weer om 7 uur tot ‘s morgens vroeg.
Toen hij daar last van had sliep hij heel even en dan werd hij wakker en wilde hij niet meer slapen of hij sliep gewoon helemaal niet en het duurde heel lang voordat ik hem eindelijk in slaap kreeg