9 Reacties
18 dagen geleden
Hai, mijn dochter is 5w+3d en is ongeveer hetzelfde verhaal: valt alleen in slaap aan de borst, houdt vooral van contact-slapen, in de draagdoek of op mijn borst slapen en ook samen veilig slapen in bed.
Ik probeer eigenlijk geen verwachtingen te hebben van haar rondom slapen. Ze zijn nog zo jong! Sommige noemen de eerste drie maanden ook het 4e trimester. Onze baby’s moeten nog zo wennen aan de wereld buiten de baarmoeder en willen het liefst zoveel mogelijk bij mama zijn en blijven plakken.
Het wordt vanzelf beter, zo ging het ook bij mijn eerste.
Ik weet alleen niet hoe je zit met je verlof, ik ga zelf pas begin maart 2025 weer beginnen, dus maak ik me niet druk om haar slaap routines etc. Want ik ben de komende tijd toch bij haar.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je haar al wil klaar stomen voor de opvang..?
Kijk het de komende weken nog even aan… 🙏🏼💕
18 dagen geleden
Hi,
Het heeft tijd nodig, je dochter is nog zo jong. Ze zal moeten leren om zelfstandig in slaap te kunnen vallen. Bij de een gaat dit iets sneller als bij de ander. Mijn dochter kon pas echt goed zelfstandig in slaap vallen rond 1,5 jaar terwijl mijn zoontje van 9 weken dit nu al prima lijkt te kunnen.
Wat ik uit je berichtje begrijp is dat je kindje pas in de middag in slaap valt, ze is waarschijnlijk dan zo moe dat het nog langer duurt. Ik zou proberen om een ritme in te bouwen. 7 uur uit bed, voeden, even spelen en dan als je merkt dat ze moe wordt, help je haar met in slaap komen. Ook een bedritueel kan werken zodat ze leert kennen dat het tijd is om te gaan slapen. Overdag kan dit een ander ritueel zijn dan in de avond.
Succes mama! 🩷
18 dagen geleden
Ik herken dit helemaal. Mijn zoontje van bijna 6 weken oud slaapt in de nacht best goed, maar overdag is hij heel moeilijk in slaap te krijgen. Dit uit zich dan ook in veel huilen.. oververmoeid is hij. Ik probeer een wakkertijd aan te houden, maar ik krijg hem niet in slaap. Ook wandelen in de wandelwagen werkt maar zelden. Vaak valt hij rond 1 a 2 uur smiddags in slaap en dan slaapt hij 3 uurtjes. Over de gehele dag dus erg weinig. Hierdoor zelf eigenlijk nooit de handen vrij. Morgen ga ik met hem naar een osteopaat, ik hoor hier goede dingen over.
18 dagen geleden
Ik heb veel aan dit boek.. wat jij omschrijft staat hier ook in, bepaalde type babys worden omschreven.
18 dagen geleden
Reactie op Pocalana
Hai, mijn dochter is 5w+3d en is ongeveer hetzelfde verhaal: valt alleen in ...
Dankjewel voor je reactie! Ja zijn idd nog erg jong zal vast allemaal goed komen. Ik moet eind dec of begin jan weer werken. Ja meer voor de opvang en de oppas dat ze daar ook lekker kan slapen. 😊
18 dagen geleden
Reactie op hoibailey
Dankjewel! Ik probeer een ritme op te bouwen kwa handelingen enz totdat ze ...
Blijft heel lastig.. zeker ook op deze leeftijd, want heb je eenmaal een ritme en komt er weer een sprongetje of vaccinatie aan, kun je vaak weer vanaf vooraan beginnen.. het wordt vanzelf beter, maar kan me best voorstellen dat dit voor jullie als ouders ook best pittig is als de kleine niet goed wil slapen en doodop is overdag.