3 Reacties
13 uur geleden
Hou oud is hij nu? Ik heb het ritme en de signalen leren kennen wanneer hij naar bed moet. Onze zoon in nu 12 weken oud. Hij is 90 minuten wakker en slaap meestal 45 minuten overdag. Hij gaat daardoor niet op een vaste tijd naar bed, maar pas als hij weer moe is. Hij krijgt nog een beetje borstvoeding voor het in slaap vallen (tussen 7 en 8) en slaapt dan door tot 6/7. Ik laat hem nooit huilen. Wij hebben inmiddels een avondritueel: drinken, bad (om de dag), pyjama aan, boekje lezen (soms nog liedje zingen), laatste slokje en slapen. Soms spelen we ergens tussendoor ook nog even, net hoe de avond loopt. Ik geloof niet echt in iets verkeerds doen, zolang je hé baby niet laat huilen. Je vindt vanzelf een ritme :)
13 uur geleden
Aah dat klinkt als een fijn ritme. Ik merk dat ik vaak twijfel of ik wel het juiste doe. In principe hebben we een makkelijke baby en vind ik zijn ritme ook helemaal prima. Ik ben alleen bang dat ik hem een slechte gewoonte aanleer als ik hem ‘s avonds rond 19/20u in de woonkamer in onze armen laat slapen ipv zijn bedje. Na zijn droom voeding gaat hij wel lekker slapen in de co sleeper. Maar goed misschien leg ik mezelf wel onnodige stress op. Soms hoor ik verhalen om me heen van kindjes die een straks ritme hebben en op hetzelfde moment op de zelfde plek slapen. Dan voelt het soms alsof ik wat verkeerd doe…