7 Reacties

18 dagen geleden

Hier ook dezelfde struggle. Vanavond was totale chaos. Normaal drinkt hij rond 5 uur - half 6. En dan vanaf 8 uur tot half 10 gaat hij clusteren. Vervolgens geeft mijn vriend rond 11 uur nog een flesje na een schone luier. Hij slaapt daarna 5 uurtjes. Zou die avond zo graag anders zien. Dus ik lees mee voor tips!

18 dagen geleden

Clusteren in de avond is (zeker bij borstvoeding) heel normaal. Dat een baby lang aan de borst hangt zegt overigens ook niks over je productie, waaruit heb je geconcludeerd dat je te weinig melk aanmaakt? De hoeveelheid die je op dat moment kolft zegt niet zoveel over de hoeveelheid die je baby uit de borst kan krijgen namelijk. Borstvoeding is ook een stukje troost en geborgenheid. Je kunt het misschien inkorten door alleen een fles te geven, maar de kans ks groot dat je daarna nog een tijdje met een onrustige baby zit omdat hij dan dat troostmoment mist. Of dat hij daarna een stuk korter slaapt. De vraag is dus een beetje of je dat echt wil denk ik 😅. Kun je niet liggend voeden in bed en ondertussen zelf lekker een boek lezen of film kijken?

18 dagen geleden

Onze dochter drinkt rond 20.30 de laatste voeding en komt soms ook pas 02.00. Heerlijk!

18 dagen geleden

Reactie op Tupacisnotdead

Clusteren in de avond is (zeker bij borstvoeding) heel normaal. Dat een bab ...
Weet dat het erbij hoort maar ik vind dit heel zwaar. Zowel mentaal als fysiek. Voel me erg gebonden in de avond. Nu heb ij zaterdag een bruiloft en ben ij bang eerder naar huis te moeten vanwege dit clusteren. Overigens had mijn dochter dit niet.

18 dagen geleden

Reactie op Tupacisnotdead

Clusteren in de avond is (zeker bij borstvoeding) heel normaal. Dat een bab ...
Bedankt voor de reactie. Mijn borsten voelen in de avond erg slap en met kolven kreeg ik er na 45 minuten maar 30 ml uit (in de ochtend 90 ml na 15 minuten). In combinatie met een gefrustreerde baby aan de borst, heb ik geconcludeerd dat ik te weinig melk had (op dat moment). De geborgenheid en troost vind ik inderdaad ook heel waardevol, vandaar ook de keuze om niet alleen fles te geven. Het blijft een beetje zoeken...

18 dagen geleden

Reactie op Lilalo

Weet dat het erbij hoort maar ik vind dit heel zwaar. Zowel mentaal als fys ...
Heel herkenbaar! Ik vind het mentaal en fysiek ook echt pittig.

17 dagen geleden

Reactie op WereldwijzeVuursteen155996

Bedankt voor de reactie. Mijn borsten voelen in de avond erg slap en met k ...
O wat pittig. Ik zou zelf geen 45 min kolven eigenlijk. Ik deed vorige baby max 20 min geloof ik. Nu stop ik na 12 min. Had bij de eerste ook niet voldoende