33 Reacties
vorig jaar
Hier ook een hekel aan tummy time, heb het op een gegeven moment losgelaten omdat het elke keer mega krijsen was. En hij hield z’n nekje al goed stevig als hij bij mij op schoot zat met hulp en als ik hem optilde.
Laatst op z’n buikje gelegd en ineens deed hij het super goed.
Rollen of poging tot doet hij nog steeds niet. Hij is een beetje lui🤫
vorig jaar
Onze baby deed het al snel van zelf, we legde haar in de box met speelgoed om haar heen wat geluid maakte, en zo ging ze ineens er naar toe rollen… maar terug is nog een groot probleem haha, dan beland ze uiteindelijk ook als een vliegtuig op de grond
vorig jaar
Mijn zoontje veranderd ook erg graag in een vliegtuigje haha! Wat bij ons helpt is een kussen onder hem neer te zetten, of zijn armpjes voor hem neer zetten en vast houden en vooral heel gek doen zodat hij een beetje naar boven kijkt. Maar ik was als baby ook wat langzamer daar in dus maak me geen zorgen. Vorige week zei het cb tegen mij dat ze de tijd hebben tot 8 maanden en het dus vaak wel goed komt. Gewoon door oefenen en dan komt er een dag dat het ze lukt.
vorig jaar
Voor ons meisje van 5mnd is tummy time ook totaal geen favoriete bezigheid. We blijven het proberen maar zodra ze begint te huilen is het ook genoeg geweest. Het komt vanzelf wel is mijn gedachte.
Hier rolt ze wel af en toe van haar rug naar buik. Zodra ze dan eenmaal op haar buik ligt is het van hé shit wat heb ik nou gedaan😅.
vorig jaar
Reactie op Umm Musa
Mijn zoontje veranderd ook erg graag in een vliegtuigje haha! Wat bij ons h ...
Ik heb de afgelopen maanden haar veel op een voedingskussen gelegd om haar nekje te trainen. Dat ging een stuk beter! Alleen heb ik het idee dat ze daardoor haar armpjes niet goed heeft leren gebruiken en daarom dat vliegtuigje ontstaat momenteel! Ik probeer het voedingskussen nu dus weg te houden, zodat ze ook de ruimte heeft om te proberen te rollen.
vorig jaar
Reactie op Nik43
Ik heb de afgelopen maanden haar veel op een voedingskussen gelegd om haar ...
Ja begrijpelijk! Rollen gaat daardoor inderdaad wat lastiger. Hij krijgt het altijd voor elkaar om zichzelf naar achteren te schuiven waardoor hij weer op het kleed of op bed ligt. Maar de steun van het kussen is wel weer fijn voor de nek spieren. Misschien een idee of daarmee af te wisselen. Maar wees niet onzeker! Werk zelf op een babygroep en het zijn er heel veel die er niet van houden. ♥️
vorig jaar
Ons zoontje vindt het ook nog steeds niet leuk. Ook nog geen tekenen van rollen, mede hierdoor. Ik probeer elke dag wel even te oefenen maar het gaat nog steeds niet van harte 🤭. Ik probeer maar te denken dat iedere baby op het eigen tempo ontwikkelt. Ons zoontje wil overigens wel heel graag zitten. Hij duwt zichzelf continue naar voren met z’n bovenlichaam, dus dit oefenen we nu een beetje.
11 maanden geleden
Reactie op anne55
Mijn baby van 6 maanden vind dit dus nog steeds vreselijk… nog meer?
Mijn dochtertje is volgende week 6 maanden. Ze vond op haar buik liggen 3 dagen geleden nog vreselijk. Sinds een weekje rolt ze om. En sinds vandaag vind ze op haar buik liggen ineens leuk en geen probleem meer. Komt dus vanzelf goed!
11 maanden geleden
Reactie op X-Winnie
Mijn dochtertje is volgende week 6 maanden. Ze vond op haar buik liggen 3 d ...
Of niet 😉 onze dochter van nu 7 heeft nooit op haar buik willen liggen en nu ligt ze eigenlijk nog steeds niet graag op haar buik, maar ze is uiteindelijk gewoon gaan zitten, lopen, etc en kan tegenwoordig ook gewoon omrollen. Dus ook met niet op je buik willen liggen wordt je groot.