10 Reacties

één maand geleden

Wat vervelend dat je, je zo voelt! Bij ca. vijf weken komen ze ook in het eerste sprongetje. Dan drinken ze ook wat slechter en zijn ze wat vaker onrustig en huilen wat meer! Gewoon doen wat je al deed en hem lekker bij je nemen. 🩵

één maand geleden

Heel herkenbaar.. Mijn zoontje is nu 5,5 week en merk dat de borstvoeding ook ineens wat stroever gaat.. Hij hapt niet lekker aan en wat je zegt beweegt wat meer met z'n hoofd etc. Zou het misschien te maken kunnen hebben met een sprongetje? Die van mij drinkt ook soms maar 4 minuutjes ofzo Herken eigenlijk alles wel wat je zegt. Maakt mij ook erg onzeker allemaal. Is die van jou ook meer aanhankelijker?

één maand geleden

Reactie op M93mil

Heel herkenbaar.. Mijn zoontje is nu 5,5 week en merk dat de borstvoeding o ...
Vervelend dat jij er ook last van hebt.. Mijn zoontje is juist wat minder aanhankelijk naar mij toe. ik merk dat ons hij vooral bij mijn vriend wat rustiger wordt. Normaal vond hij het heerlijk om tegen mijn borst te slapen en liggen maar daar is hij ook steeds te onrustig voor. Ik dacht inderdaad ook al aan het sprongetje, maar had niet verwacht dat hij dan minder zou drinken. Ik dacht juist dat hij dan meer zou willen net als een regeldag

één maand geleden

Heeeeel erg herkenbaar. Mijn kleine van 5 weken is ook ineens driftig, beweegt veel met zijn hoofd tijdens het drinkenx continu opnieuw happen, komt ook uiteindelijk allemaal eruit omdat hij veel beweegt erna en slaapt echt weinig en kort. Echt vermoeiend maar ik heb begrepen dat het bij de sprong hoort? Ik hoop het. Heb helaas nog niet de gouden tip vandaar dat ik volg!

één maand geleden

Ik probeer hem overigens telkens aan te leggen ondanks dat ik niet het gevoel heb dat hij echt wilt drinken, maar anders ben ik bang dat we in een vicieuze cirkel terecht komen.

één maand geleden

Bij ons meisje is spruw het probleem… moeilijk aanhappen, heen onrustig, super veel loslaten ,… Je weet maar nooit of het bij jullie ook zo is ?

één maand geleden

Bij ons ook beginnende spruw de boosdoener

één maand geleden

Hier ook ook een jongetje van 5,5 week en door de krampjes drinkt hij vaak heel onrustig. Ik probeer dan toch te stoppen en te kijken of hij een boertje moet laten. Maar het is idd een lastige fase 😕 Ik heb overigens gelezen dat groene poep betekent dat een baby alleen maar ‘voormelk’ binnenkrijgt en niet de vettere achtermelk en dat je dan dus beter niet zo vaak kan wisselen van borst. Maar ben geen lactatiedeskundige of zo..

één maand geleden

Hier ook herkenbaar. Het is net of ik mijn eigen verhaal lees. De onrust vooral eind middag en avond. Wij zitten inmiddels op 6 weken en 3 dagen en vanaf 6 weken is het weer rustiger geworden. Al drinkt mijn dochter nog wel steeds minder. Vaak maar 1 borst. Hier hielp het om een speentje te geven bij de onrust. Dan werd ze even rustig en dan ineens schreeuwde ze het weer uit. Heel zielig. Vanaf 6 weken kan ik haar soms tevreden weg leggen na de voeding. Kijkt ze in het rond en lacht ze soms🥰 ik denk dat je het super doet en dit erbij hoort

één maand geleden

100% herkenbaar! Hier denk ik een combinatie van te sterke melkstroom en wellicht het eerste sprongetje. Onrust is voornamelijk in de avond tussen 20 & 23uur. Nu kolf ik die avondfles ipv borstvoeding om hem niet nog onrustiger te naken. Deze geeft mijn vriend en wiegt hem in slaap. Dit helpt enorm! Overdag drinkt hij weer rustig aan mijn borst..