5 Reacties
21 dagen geleden
Wat rot dat ze nu zoveel huilt. Zou het kunnen zijn dat ze krampjes heeft of last van verborgen reflux? Of wellicht toch eerder honger dan die 3u?
Hier een heel tevreden baby die ineens onrustig werd en begon te huilen, het leek verborgen reflux dus de voeding aangevuld met Johannesbroodpitmeel. Alleen daar kreeg ze diarree en kramp van dus direct gestopt en met Sab Simplex begonnen. Sindsdien hebben we weer een tevreden baby die amper huilt.
Wij voeden (inmiddels kv/fles) op verzoek qua hoeveelheid en qua momenten. Meestal eet ze om de 2,5/3u overdag en 's nachts variërend tussen de 3u tot 6u.
Slapen overdag is veel op mij, in de draagdoek, kinderwagen of in het nestje (waar ik bij ben). Hangt er vanaf waar we op dat moment zijn. 's Nachts in de cosleeper, met als kanttekening dat als ik merk dat ze behoefte heeft aan contact dat we haar dan op onze borst leggen.
Ik merk overigens dat als ze genoeg huidcontact heeft gehad, dat ze het ook geen probleem vindt om in de cosleeper te slapen.
Ze zijn 9maanden gewend aan geborgenheid, warmte, jouw hartslag en andere lichaamsgeluiden. Alleen zijn voelt gevaarlijk en onnatuurlijk. Bij onze oudste (15) hebben we alles volgens "de regeltjes" van toen gedaan. In eigen bedje, schema's, de 3 R's en achteraf denk ik dat we het onnodig moeilijk voor ons én mijn zoon gemaakt hebben. Luisteren naar je gevoel en de behoefte van je kind boven alle (goedbedoelde) adviezen, die elke paar jaar weer compleet anders zijn.
21 dagen geleden
Heel herkenbaar wat je zegt, onze meid is vandaag ook 6 weken. Maar heeft ook dagen gehad met veel huilen waarbij we niet wisten waar het vandaan kwam en wat we moesten doen. Bleek dat ze over haar slaap heen was en dus oververmoeid. Was een ellende om haar dan nog in slaap te krijgen en dus veel huilen. Nu gaat ze 2x per dag naar haar eigen kamertje in haar eigen bedje waar het donker en stil is, dan valt ze na 20 minuten vooraf wiegen in slaap en slaapt ze meestal 1,5 tot 2uur door. Zodra ze begint met gapen of een auhww geluid dan weten we hoe ver het is en ga ik met haar naar boven. Blije baby en blije moeder 🙏🏻
21 dagen geleden
Reactie op JeanineLS
Heel herkenbaar wat je zegt, onze meid is vandaag ook 6 weken. Maar heeft o ...
Ah wat fijn om te horen en hoe doet ze het snachts? Geen huiluurtjes? Of in de avond? Hoelang heeft jouw dochter een wakkertijd.. is altijd zo om he? Lijkt wel alsof ze alleen maar slapen overdag haha