Dag wie heeft het nog meer gehad/bekend met dat je baby zijn huid gaat vervellen hoe gaan jullie hiermee wat helpt dat dit weg gaat?
Oliën ben ik al mee begonnen zoals shea butter.
Ja hier ook, mijn kleine man vervelde 3 dagen na de geboorte al, ik heb hem indd ingesmeerd met huidolie(Zwitsal). En bij het douchen of badderen kun je het ook wel een beetje losweken. Komt goed, heeft hier +/- 1,5 week geduurd.
Ik gebruik hier de droge huid zalf van drs leenarts, ik smeer mijn dochter hier elke ochtend na wassen/badje mee in, soms tussendoor nog de voetjes en de handjes want die vervellen het ergste🥰 werkt goed
Gaat vanzelf over. Je kan het af en toe een beetje invetten maar zou ook niet teveel doen. Is natuurlijk proces van de huid dus je moet het denk ik ook een beetje z'n gang laten gaan. Ze hebben er geen last van.
Ons kleintje is ook enorm aan het vervellen. Wij gebruiken nu vooral kokosolie om in te smeren en vanochtend een badje gedaan met wat moedermelk er in, dat schijnt ook te helpen!
Ja hier ook! Wilde hem graag insmeren met wat olie maar hoefde idd niet vo ...
1 x per week. Mijn dochter is nu 2. Hebben we ook heel lang maar 1 keer per week in bad gedaan. Nu 2 x per week en in de zomer vaker omdat ze vaak onder het zand zit
Alle baby's vervellen de eerste periode na de geboorte. Hun huidje heeft 90 maanden lang in vruchtwater gezeten en moet nu wennen aan de lucht. Gaat vanzelf over. Ik zou niets smeren. Hooguit een oliebadje 🙂
Hier lag de hele commode vol met de huidschilfers van mijn zoon... Hij had het erg rond zijn enkels en voeten, dus elke keer dat we zijn sokken uit trokken vloog er van alles door de lucht.
Het is een normaal proces, geen irritatie te zien of te merken, dus wij hebben er niks aan gedaan. Behalve een paar keer extra afstoffen dan (de commode, niet de baby 🤪)
Onze baby vervelde ook super erg echt het hele lichaam. Niet vaak in bad stoppen, als je iets in het badje doet geen douchegel maar een douche olie en lekker in smeren met crème ik zou geen olie doen maar echt een “lichaamsmelk” / crème en op heftige vervel plekken smeerde ik beetje sudocreme
In principe hoef je er niks aan te doen, is gewoon normaal. Ik heb een flesje (afgekolfde) melk door het badje gedaan en dat voedde de huid heel goed. Na het badje lekker ingesmeerd met amandelen olie.
En inderdaad niet te vaak in bad/douchen maar volgens mij doe je dat ook niet.