14 Reacties

10 dagen geleden

Bij ons zijn t krampjes/scheetjes omdat z'n darmen dan beginnen te werken

10 dagen geleden

Reactie op Hannekelalala

Bij ons zijn t krampjes/scheetjes omdat z'n darmen dan beginnen te werken
En wat doen jullie hier aan? Uit bedje halen of laten liggen?

9 dagen geleden

Dit had ik kunnen schrijven. Helaas enorm herkenbaar. Mijn oudste zoon die nu 2.5 jaar is, had dit ook. Duurde 4 a 5 maanden. Het was verschrikkelijk. Overdag niks aan de hand, maar 's nachts was er alleen maar onrust en ellende. Niks heeft gewerkt van wat we hebben geprobeerd (en dat is echt een hele waslijst). Helaas heeft mijn zoontje van nu bijna 10 weken oud precies hetzelfde. Ook hier heeft tot op heden niks geholpen en ben ik er bang voor dat het wederom tijd uitzitten wordt en accepteren dat we 4 uur slapen per nacht. Ik weet vrij zeker dat het darm perikelen zijn. Wat ik ook altijd vermoedde bij onze oudste. Ik zie hem strugglen met in elkaar krimpen, persen, scheetjes laten. Ook als hij bij ons ligt, gaat dit door en houdt het Helaas niet altijd op. Geen tips hier, alleen herkenning. Op internet is er vrij weinig over te vinden.. het is echt heel erg naar.

9 dagen geleden

Hier geven we trouwens na vaak een hele poos aanklungelen een fles. Maar die gaat vrijwel nooit op en zorgt er ook weer voor dat hij de fles van 7:00 niet helemaal opdrinkt. Maar je moet wat als je al uren bezig bent. Hoe langer het duurt, hoe meer onrust er inderdaad bij komt kijken. Na de fles slaapt hij dan vaak wel weer, maar begint het gerust 1 a 2 uur later weer.

9 dagen geleden

Hier altijd rond 05u , het zelfde als wat jij beschrijft en hier zijn het dan ook vaak scheetjes... ik neem ze dan wel bij mij , en vaak valt ze dan weer in een diepe slaap. Ze drinkt dan soms ook wel een beetje maar geen hele voeding

9 dagen geleden

Volgens mij was er al een soortgelijk topic. Hier net zo, ene keer begint het rond 2 uur andere keer rond 5 uur. Het is echt sneu om te zien, want hij kreunt en trapt er over. Maar ook voor papa en mama erg vermoeiend want je slaapt zo slecht 😳. Honger is het niet want dat heb ik ook geprobeerd. Meestal wordt hij wel rustig als hij boven op ons ligt (op de borst) maar dan slaap je zelf alsnog amper.. Als ik het zo lees/hoor dan is het uitzitten..

9 dagen geleden

Reactie op lindsayf

En wat doen jullie hier aan? Uit bedje halen of laten liggen?
Zolang hij slaapt laat ik hem liggen. Als hij echt wakker wordt leg ik hem op mij terwijl ik zelf helemaal onderuitgezakt lig en zo dommelen we dan nog wat. Hij is dan iets rustiger, maar niet helemaal relax. Het is uitzitten tot zijn darmen het goed doen denk ik...

8 dagen geleden

Zelfde dilemma hier. Mijn zoontje begint rond 01:00 met deze geluiden. Slapen, kreunen, slapen, kreunen, continu door. Gisteren had hij laatste keer bv gehad rond 20:00 en heb ik hem 02:30 eruit gehaald. Ik weet ook niet zo goed of hij de voeding echt nodig heeft maar wat wel zo is, is dat de darmpjes gaan werken wanneer ze drinken. Het kan voor je kindje dus wel werken en als ze niet willen drinken dan houden ze de lippen wel op elkaar. Wat wij nog wel eens doen is zelf rechtop zitten, knieën iets omhoog en je kindje zo neerleggen: hoofd op je knieën, rugje over benen, beentjes en voetjes omhoog tegen je buik aan. Zo zitten ze in een soort zithouding maar dan liggend en hebben ze druk op de darmpjes. Mateo gaat vaak na enkele minuten helemaal los met scheten en soms ook poep 😂 misschien dat je daarna even wat meer kan slapen. Mateo heeft laatst 2 nachten helemaal niet gekreund maar zoals deze nacht is het begonnen rond 01:00 en doorgegaan tot nu. Ik slaap er soms wel doorheen maar dat ligt aan hoe moe ik zelf ben. Ik ga 20:00 vaak douchen, daarna geef ik hem bv en ga ik slapen dus ik haal nog wel genoeg slaap zo

7 dagen geleden

Is hij dan onrustig in zijn slaap? Onze zoon doet dat namelijk ook snachts. Dan kreunt ie en is z'n hoofd steeds aan het draaien. Soms laat hij daarna een paar keer scheten en is het over, maar het gaat ook wel eens een poosje door. Hij slaapt dan wel gewoon. Hij huilt of gilt ook wel eens kort in z'n slaap. Soms denk ik wel eens te merken in welke slaap fase hij zit. Hij maakt dan veel geluid in lichte slaap en als hij dan weer in diepe slaap komt is hij stil. Vervolgens komt hij later weer in lichte slaap en dan begint het weer. Ik check altijd even of hij wel gewoon slaapt. Ik haal hem pas uit bed voor een flesje als hij echt wakker is en huilt.

6 dagen geleden

Hi all, ik kom even terug op mijn eigen topic want ik heb voor ons de oplossing gevonden! Ik maakte hem altijd nog wakker voor een voeding voordat wij gingen slapen. Dit hebben ik nu twee nachten niet gedaan en nu is de onrust ‘s nachts over! Misschien het proberen waard ☺️

6 dagen geleden

Reactie op lindsayf

Hi all, ik kom even terug op mijn eigen topic want ik heb voor ons de oplos ...
Oh dit heb ik ook wel eens overwogen! Maar durf het niet aan omdat ik bang was dat hij dan ‘s nachts vaker zou komen. Hoe zit dat nu bij jullie?

5 dagen geleden

Reactie op sanne509

Oh dit heb ik ook wel eens overwogen! Maar durf het niet aan omdat ik bang ...
Bij ons is dit niet het geval! Dus hij leek deze voeding eigenlijk helemaal niet nodig te hebben.. oeps 🙈

4 dagen geleden

Reactie op lindsayf

Hi all, ik kom even terug op mijn eigen topic want ik heb voor ons de oplos ...
Wacht je dan tot hij zelf wakker wordt en om voeding vraagt of slaapt hij dan de nacht door?

4 dagen geleden

Reactie op mariska rimmelzwaan

Wacht je dan tot hij zelf wakker wordt en om voeding vraagt of slaapt hij d ...
Ja hij komt idd zelf weer voor voeding ergens tussen 02:00 & 04:00, afhankelijk van zijn laatste voeding tussen 18:00 & 20:00!