50 Reacties
11 dagen geleden
Overdag er iets korten op proberen te laten dan hebben ze genoeg eten om de nacht langer door te komen, en het is geduld maagjes zijn nog klein en ze willen nou gewoon vaak voeding
11 dagen geleden
Reactie op Myrthe<3
Nou ik ben meer benieuwd ivm de neocate. De kinderarts gaf al aan dat het s ...
Even een vraagje: als je baby om 5.30 komt, bedoel je dan dat de dag om 5.30 start? Als hij elke 2,5 uur drinkt, is de volgende voeding rond 8 toch, of slaapt hij dan niet meer? ,
11 dagen geleden
Reactie op Bonnie03
Dit is heel normaal hoor elke 2.5 - 3 uur..
Mijn baby komt ook nog elke 2,5 /3 uur en hij is morgen 9 weken . Met borstvoeding
11 dagen geleden
Reactie op Saschamols
Even een vraagje: als je baby om 5.30 komt, bedoel je dan dat de dag om 5.3 ...
Dat is wisselend. De ene keer slaapt hij nog even daarna. En de andere dag starten we de dag om 5.30. Dan is zn zus toch al wakker, dus we halen alles eruit wat erin zit 😂
11 dagen geleden
Mijn zoontje is morgen 9 weken maar komt ook elke 2.5 a 3uur borstvoeding
10 dagen geleden
Reactie op Cosm
Wij geven nu sinds een paar dagen de laatste voeding met de fles. In de fle ...
Doen wij ook, plus borstvoeding als hij nog wilt na de fles en dat heeft heel goed geholpen!
10 dagen geleden
Ik zou overdag veel voeding aanbieden, zeker om de 3 uur. Dan krijgt je kleine genoeg voeding overdag waar hij hopelijk snachts wat langer op kan slapen. Als je kindje overdag minder krijgt kan die snachts gaan inhalen.
Hetzelfde geldt voor de dutjes. Niet te lang laten slapen overdag omdat ze dat dan als nachtslaap gaan zien ipv snachts. Dus toch echt wakker maken overdag voor de voedingen.
Ik geef nu overdag op ritme om de 3 uur borstvoeding (soms een kwartier of halfuur speling). Begin om 7u sochtends en savonds om 10u de laatst. Dan komt de nog 1x in de nacht de laatste weken.
9 dagen geleden
Reactie op Cosm
Wij geven nu sinds een paar dagen de laatste voeding met de fles. In de fle ...
Ik ben even benieuwd of de laatste voeding in de fles die he geeft gekolfde melk is of kunstvoeding?
8 dagen geleden
Nouuuu sorry hoor maar je bent er zat van? Het is een baby.. je kan zijn/haar honger niet sussen met een speentje of door te gaan wiegen. Ze leven op instinct dus als een baby aangeeft honger te hebben dan hoor jij je baby te voorzien van eten. Ik zou ook zeker niet overdag meer gaan geven dan nodig, zoals sommigen zeggen want dan rek je gewoon de maag uit. Met kunstvoeding worden altijd trucjes bedacht om het de ouders makkelijker te maken, maar eigenlijk hoort het te gaan zoals het met borstvoeding gaat. Dat is vaak om de 3 uur, ook in de nachten en met wat geluk is dat uiteindelijk om de 4/5 uur, maar dan ben je 's avonds vaak meer aan het voeden dan iedere 3 uur omdat de baby dan zelf een voorraadje wil opbouwen voor de nacht. Altijd luisteren naar je kleintje..
8 dagen geleden
Jeetje wat een gepikeerde antwoorden van sommige. Als mijn baby er overdag 4.5u tussen laat en snachts na 2.5u komt is het toch niet heel gek als ik daar verandering in wil brengen. Ik heb ook nog een hele lieve drukke peuter waar ik overdag een beetje fit en gezellig voor moet zijn.
Als je maar 1 kindje hebt is het makkelijk om een beetje te volgen. Maar met meerdere kindjes moeten ze toch gewoon een beetje meer meedraaien in het gezin. Dan heb je simpelweg geen tijd om de hele dag een beetje met je baby aan te rommelen.
8 dagen geleden
Reactie op Myrthe<3
Jeetje wat een gepikeerde antwoorden van sommige. Als mijn baby er overdag ...
Je bent heus niet de enige hier met een peuter erbij (ik heb er bijvoorbeeld ook een). Maar "ik zou graag willen proberen dit ritme een beetje om te draaien" klinkt echt heel anders dan "ik ben het nu wel een keer zat". Je krijgt reactie op wat je schrijft. Baby's kun je nou eenmaal niet voorprogrammeren om in het ideale ritme mee te gaan. Dat is uiteraard vermoeiend maar hoort er ook bij.
8 dagen geleden
Reactie op Myrthe<3
Jeetje wat een gepikeerde antwoorden van sommige. Als mijn baby er overdag ...
Komt denk ik omdat je schrijft: ik ben het zat. Komt niet helemaal lekker over. Hier ook een peuter en dezelfde uitdaging. Snap wel dat je het liever anders hebt (me too), maar ik geloof dat acceptatie en erop vertrouwen dat het vanzelf beter wordt, het beste is. Ik geloof niet zo in geforceerd je kindje het ene moment meer geven en het andere moment minder. Gewoon je kindje volgen zou mijn advies dus zijn!