50 Reacties

8 dagen geleden

Misschien proberen langzaam om te draaien? Dus misschien eerst voor de eerste ochtend voeding wakker maken een tijdje en dan de volgende voeding wakker maken en dan maar hopen dat het ritme langzaam omdraait 🙃

8 dagen geleden

T is echt heel normaal voor je kindje om nog zo vaak te drinken. En ook heel gezond zelfs. Eigenlijk is het al best netjes die tijd ertussen. Natuurlijk is het even niet leuk maar je kan er weinig aan veranderen. Ik zou wel overdag juist sneller voeden. Wie weet draait ie t dan om en slaapt dan juist langer s nachts!

8 dagen geleden

Reactie op AnnieFannie

Misschien proberen langzaam om te draaien? Dus misschien eerst voor de eers ...
Je hoort een kindje niet wakker te maken voor voeding. Als je eten gaat geven terwijl het kindje geen honger heeft rek je onnodig de maag uit.

8 dagen geleden

Reactie op Myrthe<3

Jeetje wat een gepikeerde antwoorden van sommige. Als mijn baby er overdag ...
Maar wat had je dan verwacht van een baby? Het zijn alleen uitzonderlijke situaties waarin baby’s er langer tijd tussen laten zitten. Een baby hoort gewoon om de 2 á 3 uur drinken ..

8 dagen geleden

Jeetje ja ik verbaas mij ook wel eens over de toon van reacties op dit forum. Fijn en belangrijk om een beetje supportive te zijn als moeders onder elkaar. T is niet niks om voor zo’n klein mensje te zorgen, hoeveel je er ook van houdt :) En je mag het met vermoeidheid ook best eens even zat zijn vind ik, ook al heb je er beperkt invloed op hoeveel en hoe lang ze slapen. Het zijn natuurlijk geen machines en hieronder blijkt ook weer dat de visies op wat “goed” is uiteen lopen. Gelukkig weet elke mama zelf het best wat goed is voor haar eigen kindje en mag dat ook zelf bepalen. Ik maak mijn dochter elke 3 uur wakker overdag voor bv. ‘s nachts slaapt ze al een lekker lange ruk achter elkaar. Voor ons werkt dit dus. We hebben een heel tevreden meisje dat zich goed ontwikkelt en in mijn optiek ook niks tekort komt. En een mama die ‘s nachts wat rust krijgt om er ook voor de peuter te zijn is ook veel waard! Het is natuurlijk geen garantie dat overdag wakker maken gaat helpen en ik sluit me er ook bij aan dat het normaal is voor een baby van deze leeftijd om regelmatig te drinken, maar je zou het kunnen proberen als het goed voelt. Succes!

8 dagen geleden

Reactie op Marr_

Je hoort een kindje niet wakker te maken voor voeding. Als je eten gaat gev ...
Niet helemaal waar. Er wordt ook geadviseerd in het begin er niet meer dan 3 uur (en daarna mag steeds ietsje meer) tussen te laten ivm bloedsuikerspiegel dus dan moet je ze ook wakker maken.

8 dagen geleden

Reactie op Cosm

Wij geven nu sinds een paar dagen de laatste voeding met de fles. In de fle ...
Hi! Kunstvoeding of Afgekolfde melk? 😄

8 dagen geleden

Reactie op Cosm

Wij geven nu sinds een paar dagen de laatste voeding met de fles. In de fle ...
Hou oud is ze?

8 dagen geleden

Reactie op Bonnie03

Maar wat had je dan verwacht van een baby? Het zijn alleen uitzonderlijke ...
Is niet helemaal waar.. mijn baby is 7 weken en slaapt zo 9 uur per nacht door. Is ook helemaal prima als ze goed aankomen en groeien. Baby's mogen en kunnen langer doorslapen... Ik denk alleen wel dat zolang de baby zelf nog het ritme van om de 3 uur aangeeft, dat ritme gevolgd moet worden. Wij hebben het ritme van onze kleine steeds gevolgd en ze ging zelf van het ene op het andere moment ineens doorslapen in de nachten. Ik denk persoonlijk dat het ritme van je baby volgen centraal staat.

8 dagen geleden

Reactie op Hilla23

Jeetje ja ik verbaas mij ook wel eens over de toon van reacties op dit foru ...
Bedankt voor je lieve en begripvolle reactie. En wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat, lekker van genieten! Klinkt als een fijn ritme. Hopelijk gaat dat hier ook snel een beetje komen. En tot die tijd ben ik het af en toe gewoon ‘even zat’. En voor iedereen die daar overheen valt: dat betekent echt niet dat ik minder van mn kindje houd of er minder liefde aan geef. Het is soms gewoon echt pittig met een huilbaby en een peuter. Dus op die momenten snak je naar een beetje ritme en/of structuur

8 dagen geleden

Reactie op Lore_A

Is niet helemaal waar.. mijn baby is 7 weken en slaapt zo 9 uur per nacht ...
Ja maar dat is wel degelijk uitzonderlijk hoor. “Normaal” gesproken komen baby’s gewoon om de twee tot drie uur de eerste weken tot maanden. En als er inderdaad langer tussen zit, heel fijn! Ik ben helemaal voorstander van voeden op verzoek ipv op schema.

8 dagen geleden

Reactie op Marr_

Je hoort een kindje niet wakker te maken voor voeding. Als je eten gaat gev ...
Dat valt wel mee hoor, en zeker met borstvoeding. Ik zou zeker niet steeds wakker maken en volproppen, maar een keertje wakker maken, kan best. Ik doe het soms ook als ik weg wil bijvoorbeeld en het is bijna tijd voor een voeding. Of snachts als er al 6 uur tussen zit, ik toch al wakker ben en mijn borst op ontploffen staat. 😆

7 dagen geleden

Reactie op Myrthe<3

Bedankt voor je lieve en begripvolle reactie. En wat fijn dat het bij julli ...
Ik denk dat het heel menselijk is om het soms even zat te zijn. Herken het ook echt van mijn eerste kindje met een stuk zwaardere start dan nu bij de tweede. Toen had ik ook zoveel behoefte aan structuur en die was ver te zoeken… Het wordt beter mama! Hang in there en zorg goed voor jezelf. Je doet t super :)

7 dagen geleden

Reactie op AnnieFannie

Dat valt wel mee hoor, en zeker met borstvoeding. Ik zou zeker niet steeds ...
Maar af en toe is wat anders dan iedere ochtend voor iedere voeding gaan wakker maken.. dan is het geen voeden op verzoek meer

7 dagen geleden

Kan ook komen door neocate idd. Mijn eerste kindje kreeg dit en kwam met 10 maanden nog voor nachtvoedingen, soms zelf2, terwijl hij goed at. De dietiste gaf ook aan dat het komt omdat neocate licht verteerbaar is.

7 dagen geleden

Reactie op Marr_

Maar af en toe is wat anders dan iedere ochtend voor iedere voeding gaan wa ...
Nee klopt, maar ik zou het dan bijvoorbeeld proberen en dan dus hopen dat het verzoek mee veranderd, zodat je het maar even hoeft te doen 👍 Anders kun je altijd weer wachten tot de baby wakker wordt als het niet werkt na een paar dagen

7 dagen geleden

Onze kleine kwam ook iedere 2,5-3 uur. Op een gegeven moment is de kleine op z’n buik in slaap gevallen en slaapt de hele nacht door. Bij het CB kregen we uiteraard de opmerking dat ze het niet mogen adviseren maar de arts had zelf ook een buikslaper en gaf tussen de regels door het advies om voorzichtig te gaan proberen. Nu alles van aerosleep en de kleine slaapt al 4 weken 9-10 per nacht (nu 9,5 week)

7 dagen geleden

Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ieder kindje is anders en veel dingen die gezegd worden zijn richtlijnen. Ik snap je helemaal qua nachten. Ben het soms ook helemaal zat. Zelf gaf ik eerst borstvoeding, maar door de vele krampjes en het feit dat er al een kleine van 20 maanden rondliep ben ik naar flesvoeding gegaan. Wat al meer is gezegd is proberen overdag iets korter tussen de voedingen te laten. Stel hij zit op 3,5 uur tussen de voeding overdag, dan de fles bijvoorbeeld een 10/15 min eerder geven. Ik geef nu overdag elke 3 uur een voeding en 's nachts laat hij er nu 2x 4,5 uur tussen. Daarnaast geeft mijn man de fles van rond 23.00. En ik lig meestal al rond 21.00 op bed zodat ik de nacht voedingen doe. Maar daardoor heb ik zelf wel al wat langer geslapen. Scheelt heel veel🙂

7 dagen geleden

Ik snap je helemaal. Hier komt de baby overdag elke 2 uur max 2,5 uur en snachts ook. Heel soms uitschieter naar 3 uur ertussen snachts. Soms zit je er even helemaal doorheen en ik heb dit zeker soms wanneer ik lees dat andere babys al zo goed slapen snachts.

5 dagen geleden

Ik lees zo veel topics dat baby’s klokje rond/8 uur slapen, mijne komt ook nog elke 3 uur. Blij dat ik niet de enige ben. Hoe oud is jullie baby? Mijne vandaag 7 weken