15 Reacties

19 dagen geleden

Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Mijn zoon is ook bijna 7 weken oud. Ik geef alleen kunstvoeding, maar hij drinkt ook steeds bijna een liter. Bij mijn dochter (nu 2 jaar oud) was dat hetzelfde. Toen maakte ik me daar enorm druk om, maarnu heb ik daar gelukkig veel minder last van. Ik kan hem toch moeilijk honger laten lijden...

19 dagen geleden

Hi, ons eerste zoontje dronk ook altijd net wat meer dan gemiddeld.. wij hebben dat gewoon altijd gedaan, hij had het echt nodig.. en nu gezonde jongen van 3, bij het consultatiebureau maakte ze er ook niks van. Zolang het niet veeeeel meer is...

19 dagen geleden

Hier een meisje (ons derde kindje) van 5 kilo die ook 8 flessen van 120 drinkt... Ze vraagt er om dus dan zal ze het nodig hebben Volgens die formule (kg×150:aantal voedingen) mag ze veeeel minder. Maar dan zouden we dus met een ontevreden baby zitten. Dus heb vertrouwen, zolang je er niet ver boven zit is het helemaal goed!.

19 dagen geleden

Gemiddeld 1 liter per dag is vrij normaal hoor. Als ze nog klein zijn is het vaak over meerdere voedingen verdeeld. Later drinken ze per voeding gewoon meer maar zullen je meestal wel rond die 1cliter zitten per dag. Soms willen ze ineens 800 ml en soms 1200 ml per dag.

18 dagen geleden

Dank voor de reacties! Dat stelt me al gerust. Inderdaad, we kunnen hem geen honger laten lijden en hij zal het vast nodig hebben

18 dagen geleden

Reactie op JuffieR

Hier een meisje (ons derde kindje) van 5 kilo die ook 8 flessen van 120 dri ...
Hi’ met 120 bedoel je ook 135 ml incl scheppen? 🤗 of laat je dan 15 staan?

18 dagen geleden

Reactie op Mamama811

Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Mijn zoon is ook bijna 7 weken oud. Ik gee ...
Was je dochter daardoor ook te zwaar? En je zoon nu, blijft hij dan wel op gewicht en niet te zwaar? Onze dochter wilt vaak ook meer, maar moesten er wel een beetje op letten zeiden ze, dus ze krijgt nu 6x 135 ml (ze is 5,2kilo)

18 dagen geleden

Reactie op Lisa dj

Hi’ met 120 bedoel je ook 135 ml incl scheppen? 🤗 of laat je dan 15 staan? ...
Je vroeg het niet aan mij, maar ik bedoel inderdaad 120+4 schepjes, dus incl scheppen zal dat meer ml zijn. Hij drinkt dan alles op, laat niks staan

18 dagen geleden

Hier ook 7 weken, 5kg en 7/8 keer 120+4. En soms laat hij wat staan. Maar kon volgens het cb geen kwaad!

18 dagen geleden

Reactie op Ann02

Je vroeg het niet aan mij, maar ik bedoel inderdaad 120+4 schepjes, dus inc ...
Ah ja precies! Onze dochter is nu 5.2 kilo en drinkt 6x120 (135 incl), maar lijkt vaak ook nog niet verzadigd of meldt zich een uur ‘ te vroeg’. Vind het dan lastig te bepalen of ik dan weer meer mag geven of echt moet houden aan die formule, maar zo te lezen is die formule niet zo strikt dus haha.

18 dagen geleden

Reactie op Liss.x

Hier ook 7 weken, 5kg en 7/8 keer 120+4. En soms laat hij wat staan. Maar k ...
Ah! Nou zou dan denken dat onze dochter van 5,2 ook wel wat meer mag.. dacht al te hoog te zitten met 6x135ml (120+4). Ze lijkt soms ook niet verzadigd of meldt zich toch eerder. Groeit jouw kindje goed? Of te snel? En blijft hij op zijn groeicurve met deze hoeveelheid?

18 dagen geleden

Reactie op Lisa dj

Hi’ met 120 bedoel je ook 135 ml incl scheppen? 🤗 of laat je dan 15 staan? ...
Ja klopt hoor. 120+4

18 dagen geleden

Reactie op Lisa dj

Ah ja precies! Onze dochter is nu 5.2 kilo en drinkt 6x120 (135 incl), maar ...
Wij zijn toen overgegaan naar 150, ook afgegoten naar 150 zodat we wat speling overhielden. Hij drinkt nu wel 5x165ml, cb vond dat al veel omdat hij te snel groeit 😅

18 dagen geleden

Mijn dochter is 7.5 week en en drinkt ook 120ml+4. Ze kreeg eerst 100 a 110 maar wij hebben een baby milk maker en cb zei dat we dan beter 120 konden doen. Ze drinkt het overigens niet altijd helemaal op.