16 Reacties

5 dagen geleden

Ik zat zelf nog te denken, zou zo’n soort speen waar je eten in kan doen een oplossing zijn?

5 dagen geleden

Mijn zelf gepureerde hapjes zijn minder populair bij mijn dochter dan de supergladde 4+ potjes van de supermarkt. Misschien kun je die eens proberen? Wellicht helpt het ook om het zo dun en glad mogelijk te maken en te mengen met melk om de overgang kleiner te maken.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 dagen geleden

Mijn zoon wilde ook geen gepureerde hapjes. Hij heeft het in het begin wel geprobeerd, maar na een aantal dagen begon hij de lepel te weigeren. Inmiddels overgegaan op de rapley methode. Het wordt inderdaad een zootje, maar hij heeft nu weer interesse in eten. Er gaat nog niet heel veel in, maar mij probeert het wel

5 dagen geleden

Hier gaat het precies zo met de hapjes. Heb geen tips, maar misschien fijn om te lezen dat je niet de enige bent, ik wel eerlijk gezegd. Na de eerste hap kokhalzen en daarna wegdraaien en boos. Ik wil er ook niet telkens een drama van maken maar wil het ook wel blijven proberen. Heb ook over rapley gedacht, maar vind dat ze nog niet goed genoeg kan zitten. Ik vind het eerlijk gezegd best frustrerend. Overal hoor je dat ze met 6+ maanden “moeten” eten, maar ze wil het gewoon echt niet. Merk dat ik ook even moet schakelen. Ergens hoop je toch dat ze gauw lekker gaan eten ipv dat we er iedere dag tegenop gaan zien. Had het me het anders voorgesteld.

5 dagen geleden

Hier het zelfde verhaal, uiteindelijk zelfs logopedie in geschakeld omdat meneer al begon te spugen bij een schoon lepeltje in zijn mond. Een paar tips waren: wat gepureerd eten op de vingers doen( mits ze deze veel in de mond stoppen, bij ons hielp dat) Bij zo veel mogelijk maaltijden mee laten kijken in een stoel op wipstoel, zodat ze zien wat je aan het doen bent. En we hebben zo’n ’fruit speen’ gehaald. Zo’n speen waar je dan iets in kan doen en dan sabbelt hij erop en dan komt er fruitsappen uit. Bij ons echt een hit. En het belangrijkste wat ze ons mee gaf was vooral geen druk er achter, het moet juist leuk zijn. Hier is het momenteel ook meer spelen dan eten.

5 dagen geleden

Heb je al fruit geprobeerd? Hier ging groente ook slecht 2 weken lang. Toen toch gestart met fruit, dat ging direct goed waardoor hij ook ging leren hoe hij moest slikken en er plezier in kreeg. Toen groente weer gedaan en dan ging het meteen goed!

5 dagen geleden

Hier hetzelfde hoor. Ik bied het sinds kort elke dag aan, daarvoor een paar keer per week. Hij speelt er vooral mee, en krijgt weinig binnen. Fruit gaat wel iets beter dan groente, maar echt hapjes kan ik het nog niet noemen. Stukjes brood heb ik gegeven en daar kokhalst hij direct van, geen succes. Ik blijf maar gewoon proberen, maar gaat het niet dan leg ik het ook makkelijk weer weg. Hij zal vast niet tot zijn 18e flesjes blijven drinken, komt vanzelf!

5 dagen geleden

Reactie op 0llie

Mijn zelf gepureerde hapjes zijn minder populair bij mijn dochter dan de su ...
Hier precies hetzelfde! Vanaf 6 maanden zelf gepureerde hapjes geprobeerd. Eerste dag alles doorgeslikt en daarna alleen maar drama. Als geprobeerd. Na de borstvoeding, voor de borstvoeding, aantal dagen dezelfde groente, elke dag andere groente, verschillende tijdstippen. Niks werd doorgeslikt. Afgelopen zondag een potje wortels 4+ van olvarit opengemaakt en alles ging op 🤔.

4 dagen geleden

Reactie op LiaJoe

Ik zat zelf nog te denken, zou zo’n soort speen waar je eten in kan doen ee ...
Die is bij ons echt wel een hit. Sowieso "zelf" eten. Als je wilt voeren doet ze haar mond niet open, maar haar de lepel geven met wat erop, gaat een stuk beter. Anders ad ze ook nog niets. En ja, het wordt een kliederboel 😂

4 dagen geleden

Reactie op 0llie

Mijn zelf gepureerde hapjes zijn minder populair bij mijn dochter dan de su ...
Hier ook deze ervaring👍
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

4 dagen geleden

Hier precies hetzelfde, al ben ik nu aan courgette begonnen en dat is het eerste hapje wat die wel doorslikt. Ik ga zelf deze week maar beginnen met fruit in de hoop dat die dat lekker vind.

4 dagen geleden

Mijn zoontje at ook heel moeilijk hapjes gepureerd. Consultatiebureau zei, probeer wat kleine zachte stukjes te geven, gekookte zoete aardappel of peer in stukjes. Sinds dat hij ergens op kan kauwen eet hij het wel.. Hij wilde alleen geen gepureerd eten zo leek het.

3 dagen geleden

Hier ging het vanaf 5 maanden super met hapjes, alles ging er in! Totdat hij ziek werd 3 weken geleden en sindsdien moet hij er NIKS meer van weten…

3 dagen geleden

Mijn dochter van 7 maanden moet er ook vrij weinig van hebben. Krijg er met moeite 2/3 mini lepeltjes per dag in. Ik krijg er soms een beetje stress van, omdat het lijkt alsof alle babies wel eten behalve die van ons. En ook dat ze bijv een tekort aan voedingstoffen oid krijgt. Als ik dit lees dat stelt me enigszins gerust.

2 dagen geleden

Reactie op M&I

Mijn dochter van 7 maanden moet er ook vrij weinig van hebben. Krijg er met ...
Herkenbaar de stress. In mijn ogen eet ook iedere baby behalve die van mij. Is (gelukkig) dus niet zo. Sommige baby’s willen gewoon nog niet.

gisteren

Mijn zoontje 7 maanden wil ook echt niks hebben 😫 maak me er ook super druk om en het andere moment probeer ik het weer los te laten. Hij is ook flink ziek geweest afgelopen twee weken en ben gestart op 5.5 maand oud