40 Reacties

één maand geleden

Nee heel gevaarlijk, zit te diep onder (rebreating

één maand geleden

Dit is niet goed nee. Tip: draagconsulent inschakelen, die kan je helpen met het juiste advies!

één maand geleden

Hier zie je wat illustraties: https://ikdraagjeverder.nl/illustraties Bij jouw baby is er kans op weinig ademruimte in deze draagzak, hij is nog wat te klein voor deze ergobaby. Een doek is misschien beter! Of een half buckle.

één maand geleden

Lieve mama deze draagzak is nu nog te groot voor jouw kindje! Helaas worden ze vaak wel verkocht voor vanaf de geboorte. Jouw kindje moet een goede broekman 62/68 hebben om hier goed in te zitten. Hoe de kleine nu zit is het gevaarlijk en loop je risico op rebreathing. Daarbij lijkt hij iets overspreid te zitten. De rand van de zak mag niet boven de onderkant van de oortjes komen. En hij lijkt ook wat scheef te zitten. Probeer het bekken goed te kantelen door te scheppen en de ondersteuning van knieholte tot knieholte te laten lopen zodat de knietjes boven de heupjes uitkomen voor een goede M positie. Misschien vind je het fijn om een draagconsulente in te schakelen voor goede tips en tricks betreft veiligheid, wel e het super dat je wilt gaan dragen! Dat is zeker goed voor de hechting met je kindje en voor reflux! Misschien vind je het fijn om eens een rekbare doek te gaan proberen, dat is makkelijk om mee te beginnen als je wilt gaan knopen en erg comfortabel voor beiden.

één maand geleden

Reactie op Celiie

Lieve mama deze draagzak is nu nog te groot voor jouw kindje! Helaas worden ...
Ah jammer, dankjewel! Zitten zijn knietjes nu niet hoog genoeg tov zijn heupen? Een draagdoek lijkt me ook fijn, voor iig thuis… maar ik weet niet goed waar te beginnen.. Deze laten we dan nog even liggen voor als hij wat groter is. Wel heel jammer want heb geen seconde mijn handen vrij :-). En weet niet of een draagdoek makkelijk in gebruik is en genoeg steun geeft in de rug van de drager?

één maand geleden

Reactie op Mies1235

Ah jammer, dankjewel! Zitten zijn knietjes nu niet hoog genoeg tov zijn heu ...
Ik zelf heb een draagdoek en ik vind het super fijn! Ik heb deze bij mijn dochter van nov'22 gekocht en gebruik deze nu weer. Het knopen van de doek is de eerste keren even wennen en lastig, maar ik heb de doek nu binnen 2 minuten geknoopt klaar om mijn dochter in te doen. Ik kan haar gewoon de gehele dag dragen zonder er last van te hebben ofzo, tuurlijk voel je wel dat je iets extra's aan hebt en dat je, je kindje bij je draagt maar ik zou haast zeggen dat ik er niets van merk. Ik zou er gerust de gehele dag mee rond lopen in de efteling. Ik heb zelf ook een draagzak in huis omdat mijn man het eng vind om de doek te knopen. Ik zelf ben alleen geen fan van een draagzak.

één maand geleden

Reactie op Celiie

Lieve mama deze draagzak is nu nog te groot voor jouw kindje! Helaas worden ...
Hi! Is dat standaard voor alle Ergo baby draagzakken? Wij hebben de Ergobaby Embrace en daar kun je als het goed is al in vanaf 3,2 kilo. Maar dat dus niet zo? Als ik de reacties lees

één maand geleden

Reactie op Babymamaaa

Hi! Is dat standaard voor alle Ergo baby draagzakken? Wij hebben de Ergobab ...
Hai, klopt. Helaas is het nog niet een ‘beschermd’ item/onderwerp als het gaat om veiligheid en ergonomie. Dat betekent dat veel fabrikanten en merken dingen kunnen roepen die eigenlijk niet waar zijn, maar er wel mee weg kunnen komen. Ik heb bij mijn eerste kindje een Ergobaby gehad, maar daar kon hij pas in toen hij bijna 1 was. Newborns hebben echt andere ondersteuning nodig (zie eventueel eerdere comment van mij onder dit topic, met link naar illustraties). Ze horen hoger op je borst gedragen te worden en het nekje moet goed ondersteund worden zodat deze niet weg kan zakken. Een draagconsulent kan alles nog beter uitleggen 😅 maar hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik heb deze week een consult voor draagdoek en misschien een half buckle.

één maand geleden

Wij hebben dit probleem nu ook met ergobaby ondanks dat we een lange baby hebben. Overigens... mijn dochter zat ook zo in de draagzak. Draagconsulent zei dat het oke is omdat de baby frisse lucht krijgt via de zijkant. Ik zou dus even advies vragen van een expert. Zelf ben ik nu op zoek naar een "sling". Mijn zoontje vindt het nog niet fijn om rechtop te zitten. Iemand een tip?

één maand geleden

Reactie op Pocalana

Hai, klopt. Helaas is het nog niet een ‘beschermd’ item/onderwerp als het g ...
De ergobaby embrace is als het goed is wel voor newborns. Ik had ook een ergobaby ombi, staat idd dat het vanag 3.2 kg is, maar eigenlijk pas vanaf maat 62/68. De ergobaby embrace is wel voor newborns en gaat juist maar tot maat 68. Dus ongeveer 0-4 maanden. Heb er gisteren een op vinted gekocht voor 20€ als overbrugging tot hij in de andere ergobaby kan

één maand geleden

Reactie op Babymamaaa

Hoi! Wij hebben een draagconsulent over de vloer gehad en onze ergobaby omni breeze bleek ook nog te groot voor onze baby van bijna 4,5kg en 3 weken oud. Ik heb na advies van de consulent en verschillende opties bij haar geprobeerd, een half-buckle van Storchenwiege via marktplaats kunnen overnemen die wel geschikt is. Voor de ergobaby mag hij nog even groeien. Ik zou een consult zeker aanraden 😊

één maand geleden

Je kan dit oplossen door de ondersteband om te vouwen! Binnenstebuiten om doen zeg maar. Die van ons is 3,8 kilo nu en past goed

één maand geleden

Reactie op StR3

Je kan dit oplossen door de ondersteband om te vouwen! Binnenstebuiten om d ...
Hoe bedoel je dat? Draag jij je baby in dezelfde draagzak?

één maand geleden

Reactie op Babymamaaa

Helaas gaat het niet om het gewicht maat over de broekmaat. Er zijn er wel bij welke gebruikt kunnen worden maar ik weet uit mijn hoofd niet welke dat zijn.

één maand geleden

Zover ik weet moeten de oren vrij liggen om eerder benoemde risicofactoren tegen te gaan.

één maand geleden

Reactie op Celiie

Helaas gaat het niet om het gewicht maat over de broekmaat. Er zijn er wel ...
Pffff en ik keek er al naar uit om hem te dragen 🫠

één maand geleden

Reactie op Babymamaaa

Wij hebben de ergobaby embrace. Die kun je op 2 standen dragen. Op de kleinste stand vouw je de onderkant om waardoor de baby hoger zit en iets meer ruimte voor de beentjes heeft. Vanaf 68cm geloof ik draag je hem op de normale stand!

één maand geleden

Bedankt iedereen voor de tips! Baby zit nu, voor het eerst, in een draagdoek :). Hopelijk zit hij zo wel goed! Ik vind het iig beregezellig, al merk ik wel dat ik regelmatig moet gaan zitten want mijn rug is nog niet sterk genoeg :-). Ziet dit er goed uit? 🙏🏻

één maand geleden

Reactie op Mies1235

Bedankt iedereen voor de tips! Baby zit nu, voor het eerst, in een draagdoe ...
Mooie doek! Je kindje zit wel wat hoog...

één maand geleden

De groep draagliefde op fb is een leuke groep om tips te vragen. Moedermaffia reacties worden niet op prijs gesteld maar als het niet veilig is word dat dan wel normaal gebracht. Voor meelezers misschien een fijne tip!🥰