40 Reacties
één maand geleden
Reactie op Mies1235
Haha ja daar kwam ik achter toen ik een broodje wilde eten en mijn kin stee ...
Ik ga stuk. Zelfde ervaring hier,.maar dan met yoghurt. Gelukt om wat lager te knopen?
één maand geleden
Reactie op Mies1235
Haha ja daar kwam ik achter toen ik een broodje wilde eten en mijn kin stee ...
Haha. Te laag is gevaarlijk maar te hoog is inderdaad ook niet fijn. Beetje oefenen ☺️ je moet een kusje op het koppie kunnen geven (dat had je prima geregeld 😄) maar je moet inderdaad niet continu tegen je baby aan komen met je kin 😄☺️
één maand geleden
Reactie op lidia89
Hier ook een ergobaby saarbij moet je voor de kleine kindjes de onderste ba ...
Oh fijn! Hoe zwaar / lang is jouw baby?
één maand geleden
Reactie op Mies1235
Bedankt iedereen voor de tips! Baby zit nu, voor het eerst, in een draagdoe ...
Welke is dit?
één maand geleden
Reactie op GLJM93
Hoi! Vraagje, denken jullie dat de kleine zo goed zit? Vind het soms zo las ...
Hoi! Deze drager ziet er te groot uit voor je baby, niet genoeg ondersteuning. Je baby zakt weg, waardoor er stikkingsgevaar kan ontstaan. Als het goed is heb ik in dit topic eerder een reactie geplaatst met daarin een linkje met illustraties van hoe je je kindje veilig draagt.
Maar dit ziet er niet veilig uit…
één maand geleden
Reactie op GLJM93
Hoi! Vraagje, denken jullie dat de kleine zo goed zit? Vind het soms zo las ...
Je kan de Tula aan de bovenkant inkorten, waardoor het beter past voor newborns. Ook kan je de band om je buik dan veel hoger doen, waardoor je kindje beter in de zak zit en veiliger zit voor zowel heupjes als positie hoofdje. In de handleiding staat hoe je de bovenkant inkort. Je baby is echt groot genoeg voor de Tula en je kan je baby echt veilig dragen, maar het is denk ik even een kwestie van herpositioneren en instellen op de Newborn maat aan de bovenkant zodat je baby hoger zit en beter ondersteund is. Armpjes moeten ook niet in hetzelfde gat zitten als de beentjes.
Mijn baby van 4 wkn en 3200 gr past er ook echt prima in, hoewel ik nu nog voornamelijk een doek draag. Hij kan prima in de Tula dus jouw baby ook 😊
één maand geleden
Reactie op Mies1235
Bedankt iedereen voor de tips! Baby zit nu, voor het eerst, in een draagdoe ...
Hoe ondersteun je het nekje/hoofdje van jouw baby? Ik krijg het niet goed voor elkaar.
één maand geleden
Reactie op ZonovergotenMaan681968
Hoe ondersteun je het nekje/hoofdje van jouw baby? Ik krijg het niet goed v ...
Als de de draagdoek het hoofd niet stevig op de plek houd heb je de doek niet goed geknoopt. Elke baan moet aansluiten, als dat het geval is kan het hoofdje niet (makkelijk) loskomen van jouw borst.
één maand geleden
Reactie op JxV
Waar ik nog benieuwd naar ben, kan je een draagdoek ook te strak knopen voo ...
Te stak kan niet, dacht ik, wel verkeerd kwam randjes en hoogte waardoor bijvoorbeeld beentjes gaan knellen.b
één maand geleden
Reactie op ZonovergotenMaan681968
Hoe ondersteun je het nekje/hoofdje van jouw baby? Ik krijg het niet goed v ...
Ik heb de stof bovenaan wat omhoog getrokken zodat je teveel stof hebt en een klein handdoekje/spuugdoekje opgerold en de stof daaromheen gevouwen. Dan heb je een neksteuntje :)
één maand geleden
Reactie op JxV
Waar ik nog benieuwd naar ben, kan je een draagdoek ook te strak knopen voo ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na de eerste keer draagdoek hem niet meer heb durven gebruiken… (moet er ook even de tijd voor nemen want even oefenen met knopen en nooit handen vrij.. ironisch natuurlijk :-)). Maar de reden is dat ik het gevoel had dat het toch erg strak was voor de baby? Geen idee of dat echt zo is maar kan het hem niet vragen 😅