18 Reacties
één maand geleden
Mijn zoontje heeft dit ook.
Ik laat hem nu bij mij in slaap vallen en doe hem vervolgens in zijn inbakerslaapzak. Dan laat ik hem slapen in zijn babynestje of in de cosleeper. Bij het babynestje blijf ik er wel altijd bij, ivm veiligheid.
Het slapen gaat nu wat beter! Wel fijn zodat ik overdag ook even mijn handen vrij heb.
één maand geleden
Reactie op suus2024suus
Mijn zoontje heeft dit ook.
Ik laat hem nu bij mij in slaap vallen en doe ...
Ja kan ik me voorstellen. Fijn dat hij beter slaapt. Mijn zoontje wordt dus supersnel wakker als ik hem wegleg, ook al is hij ingebakerd.
één maand geleden
Reactie op RachidaFad
Ja kan ik me voorstellen. Fijn dat hij beter slaapt. Mijn zoontje wordt dus ...
Ahh wat balen... Lastig is dat he, dat ze meteen wakker worden als je ze neerlegt
één maand geleden
Reactie op suus2024suus
Ahh wat balen... Lastig is dat he, dat ze meteen wakker worden als je ze ne ...
We blijven proberen en oefenen! En in de tussentijd veel knuffelen :)
één maand geleden
Reactie op MZwanger
Je zou kunnen proberen het bedje voor te verwarmen. Of misschien in de kind ...
Dankjewel! De wagen heb ik nog niet echt ingezet, ga ik proberen :)
één maand geleden
Mijn zoontje ligt momenteel ziekenhuis mede ook omdat hij amper nog slaapt veel huilt. Heb je inbakeren geprobeerd? Als hij huilt in bedje dan een hand op het hoofd en een hand op zijn hartje. En dan niet aaien etc dat zijn extra prikkels zegt het ziekenhuis. Alleen een hand erop leggen je genoeg zo voelt hij dat je er bent maar krijgt hij geen extra prikkels.
één maand geleden
Hier hetzelfde probleem.. vandaag begonnen met een poging te doen om haar in haar eigen bedje en slaapkamer te slapen. Zonder succes.. ondanks dat ze super moe is, viel ze niet in slaap en begon het huilen. Of ik nu wel of niet in dezelfde ruimte was.
Overdag heeft ze altijd in de box met nestje geslapen of even in mijn armen, beide zonder problemen. ‘s nachts slaapt ze in de co sleeper op onze slaapkamer, ook dit gaat super goed.
Maar om overdag naar haar eigen kamer te verhuizen en in haar eigen bedje of Co sleeper, wilt niet lukken..
Mijn tip is dus een nestje, werkt hier goed. Maar de tip om de slaapmomenten boven te doen, ben ik ook op zoek naar
één maand geleden
Oh hier precies hetzelfde! 7+3 nu.. ze hebben nu wel een huil en krampjes piek dus ik hoop stiekem dat daar de onrust vandaan komt zodat het na een tijdje beter wordt.
Ik probeer het soms een tijdje maar als het lang niet lukt dan ga ik voor een contact slaapje in bed zodat ze tenminste niet oververmoeid de nacht in gaat. Wel merk ik per dag verschil. De ene dag gaat beter overdag dan de andere.
Ook benieuwd naar tips dus, maar als ik hier zo lees hoort het er zo te zien ook wel even een beetje bij.
één maand geleden
Reactie op Bloempje888
Mijn zoontje ligt momenteel ziekenhuis mede ook omdat hij amper nog slaapt ...
Oh, wat naar. Veel sterkte en beterschap. Hoop dat hij snel gezond weer met jullie mee naar huis mag.
De handen op hoofd en borst hebben vannacht in elk geval goed gewerkt. Nu de overdagslaapjes proberen vandaag.
één maand geleden
Reactie op Fleurbrndsn
Hier hetzelfde probleem.. vandaag begonnen met een poging te doen om haar i ...
We blijven proberen. Het nestje heeft hier nog geen succes gehad helaas.
Nachten gaan wel goed gelukkig, lekker in de co-sleeper naast mij!
één maand geleden
Reactie op RachidaFad
Oh, wat naar. Veel sterkte en beterschap. Hoop dat hij snel gezond weer met ...
Ik wist zit ook niet maar het ziekenhuis past dit toe bij mijn zoontje en daar werkt het perfect! Blij dat het bij jou ook wat heeft geholpen
één maand geleden
Op de donderdag heb ik verder nooit iets, probwer ik ook echt vrij te houden. Die hele dag ga ik mee in zijn flow en laat ik hem lekker op mijn borst in slaap vallen. Op de andere dagen ga ik vaak even wandelen,.dan valt ie soms (ook niet altijd) in slaap en kan ik hem thuis even laten liggen.
En als ik mijn andere 2 kinderen met de auto naar school breng op de maandag en dinsdag, dan valt hij vaak in slaap in de maxicosi (eigenlijk altijd wel garantie dat hij in de auto in slaap valt). Meestal kan ik hem daarna slapend in de maxicosi naar binnen tillen en hem ergens neerzetten voor een uurtje (ligt wel aan zijn voedingsritme). Dan ren ik door het huis heen om een was op te vouwen, aan te zetten, vaatwasser uitpakken en stof te zuigen. Wat hier ook soms helpt is in de draagzak. Ligt echt aan het moment hoe Jip die dag is...
Je leest het al: overal zet ik soms bij. Niet alles werkt altijd, maar dit zijn wel wat dingen waar ik dan uit kan kiezen. Ik ben wel van mening dat ze ons nog zo nodig hebben overdag.. vaak als hij in de box in slaap valt en wakker schrikt, en ik hem over zijn wang streel of zeg: mama is bij jou.. dat ie dan weer zijn ogen sluit. Handig is het niet altijd, maar wel natuurlijk.
Sterkte! Het heeft tijd nodig.. straks verlang je terug naar deze knuffeltijd. Liefs xx
één maand geleden
Mijn zoontje slaapt sinds 4 weken oud alleen nog maat in de draagzak! Of kinderwagen maar moet dan wel echt blijven lopen. S nachts slaapt ie al vanavond dag 1 alleen in mijn arm. Mijn dochter sliep ook nergens anders, maar die huilde ook nog de hele dag al vanaf de eerste week. Vanaf 4 maanden ging het bij haar beter, ook omdat ik toen op dieet ging want zij bleek allergisch. Ik ben nu ook weer op dieet gegaan maar dat helpt vooralsnog helaas nog niet. Ik ben allang blij dat het huilen binnen de perken blijft door de draagzak maar kijk ook uit naar t moment dat ik m soms kan wegleggen. 🙈 Ik hoop dat het vanzelf komt als ie wat ouder word! Bij mijn dochter hielp echt niks tot de onrust minder werd.🤷♀️