13 Reacties

21 dagen geleden

Hier slaapt ze al heel lang op dr eigen kamer, overdag en snachts. Ze kan amper slapen in de box, inderdaad teveel prikkels. Ze slaapt echt veel beter in haar eigen kamer.!

21 dagen geleden

Ik laat hem gewoon in beide slapen. Ene keer in een drukke omgeving en andere keer in een rustige omgeving. Hopelijk volgt er dan gewenning bij beide en hoeven we straks niet elke keer alles om zijn slaapjes heen te plannen. Zo deed mijn moeder het ook en ik ben ook groot geworden 😅

21 dagen geleden

Geen baby met reflux, maar wel een meisje die veel baat heeft bij het slapen in een donkere rustige omgeving in haar co-sleeper. Dagenlang uren bezig geweest om haar te sussen in de avonden. Bleek de oplossing om haar in de co-sleeper te leggen. Gelijk stil en sliep zo snel. Ik heb haar ook het liefst bij me, maar ik zie hoe fijn ze het vindt ☺️💤 Overdag lukt dit niet, ook niet in haar ledikant. Dus dan ligt ze lekker bij ons en dat werkt voor nu prima!

20 dagen geleden

Ik snap dat je het niet los kunt laten wel of geen prikkelarme omgeving. Wij hebben onze dochter gewoon overdag in de box of in de wipper en anders bij ons. Maar onze peuter die is helemaal gek op zijn kleine zusje en als ze slaapt in de wipper dan moet ze een aai of een kus en zachtzinnig is hij niet. Hij kan wel zachtjes doen, maar beetje druk en wil dan aan haar zitten. Als we zeggen zachtjes dan doet hij dat ook. Maar onze dochter maakt er niks van. Slaapt gewoon verder. Ik denk dat prikkels teveel kunnen zijn, maar ook wel weer goed. Is dubbel. Als ze het niet aan kunnen merk je het snel genoeg en kan je een rustige omgeving opzoeken, maar laten wennen aan drukte is ook niet verkeerd. Neem als voorbeeld monkeytown of ballorig. Altijd druk. Onze dochter slaapt hier gewoon. Als ze wakker is pakken we haar erbij en geniet ze mee van alles om zich heen. Thuis en in de auto zijn rustmomenten, en als wij naar bed gaan dan gaat ze mee naar boven en slaapt daar in alle stilte en rust verder.

20 dagen geleden

Geen kindje met reflux, maar wij laten haar overdag lekker beneden met geluid om haar heen slapen en s avonds in een donkere eigen kamer. Werkt goed voor ons, maar ik denk dat het gewoon proberen is. Kan geen kwaad om het een keertje boven te proberen? Werkt het niet, hou je haar lekker bij je

20 dagen geleden

Reactie op Jacqueline96h

Geen kindje met reflux, maar wij laten haar overdag lekker beneden met gelu ...
Ja ga dat denk ik maar eens doen. Het lastige is dat ze echt de hele dag onrustig is door reflux en krampen, en ze zich echt niet houdt aan de wakkertijden en slaaptijden zoals die voorgeschreven worden. Ook komt ze heeeel vaak voor voeding, dus ik zie nog niet hoe dat allemaal in elkaar gaat passen. Maar wie weet. 🙏🏻

20 dagen geleden

Als wij thuis zijn slaapt hij meestal boven in zn kamertje. Als we op pad zijn dan slaapt ie onderweg gewoon. Ik zou het hele schema verhaal, en wakkertijden etc ook proberen een beetje los te laten. Ieder kindje is anders. Het komt vanzelf allemaal wel.

20 dagen geleden

Reactie op Rookie88

Ja ga dat denk ik maar eens doen. Het lastige is dat ze echt de hele dag on ...
Die van ons ook niet hoor, ze komt tussen 2 en 3 uur voor eten, maar is soms 3 uur achter elkaar wakker en soms slaapt ze ook alleen maar. Soms slaapt ze even tussen de ene borst en de andere borst 5 minuutjes en soms ook niet. Dat hele ritme laten we in het begin nog een beetje los. Daarnaast zijn die wakker en slaaptijden ook maar gemiddeldes he. Wij hebben een stoel op de kamer gezet, dus als ze in de avond komt voor voeding (of overdag bijvoorbeeld) kan dat ook gewoon op haar kamer. Als je het echt heel spannend vind, zou je ook met een klein lampje een boekje kunnen gaan lezen in de kamer van je kleine. Dan is de stap wat minder groot.

20 dagen geleden

Reactie op Lotte0212

Ik snap dat je het niet los kunt laten wel of geen prikkelarme omgeving. Wi ...
Volgens mij heb je een heerlijk kind, wat fijn! Geniet ervan

20 dagen geleden

Wij doen één slaapje per dag (eind van de ochtend/begin van de middag) boven in de co-sleeper. Verder slaapt hij overal: in de box, in de kinderwagen, op ons, in de maxicosi. Als we hem ergens mee naartoe nemen met veel geluid slaapt hij daar ook gewoon. Maakt voor nu nog niet zoveel verschil bij ons :-). Hij slaapt alleen niet als hij merkt dat hij weggelegd wordt nadat hij op ons heeft gelegen, dus dat moeten we altijd goed timen 😂!

20 dagen geleden

Reactie op Noorx

Volgens mij heb je een heerlijk kind, wat fijn! Geniet ervan
Heel fijn. Met beide wel getroffen moet ik zeggen. Had wel angst of zij meer zou huilen dan onze zoon, maar ontzettende mazzel gewoon! En daarnaast hebben ze geen reflux wat voor de anderen hier ook een grote rol speelt. Dus daar ook wel geluk mee vanzelf. Ik kan me slechts indenken hoe dat voor deze mama's moet zijn en dat lijkt me ontzettend lastig hoor!

20 dagen geleden

Geen kindje met reflux, wel darmkrampjes en dat is de ene dag veel erger dan de andere dag. Ik probeer haar begin vd middag of eind vd middag in de cosleeper te laten slapen. Dit lukt niet altijd en mijn man vergeet het als ik er niet ben. Ik heb de Babyfoon aan en beneden het schermpje. Dan kan ik haar alsnog zien (en sws natuurlijk horen) als ik dat wil.

20 dagen geleden

Ik herken je gevoel helemaal! En toch zijn wij het gaan proberen en het lijkt voor ons meisje goed te werken. Ze is zo alert en lijkt alles te willen zien. Overdag oefenen we in bed, lukt het niet dan slaapt ze lekker op mij, vaak dan wel afgeschermd met een kussen of doek. Na de voeding ergens tussen 19-20 slaapt ze als een blok in dr bedje, beneden zijn dan echt teveel prikkels. Rond 22.30 maken we dr wakker, voed ik in ons bed en slaapt ze in de wieg naast me. Hoe spannend ik het ook vond, voor haar lijkt het toch wel nodig en fijn