25 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op Muisje98
Misschien overprikkeld? Dit uit zich vaak in de avonden. Hoe gaat het met b ...
Boeren gaat goed en we houden haar al een tijdje overeind. Ik dacht eerst ook echt overprikkeld maar 5/6 uur lang? En of we nou een drukke dag hebben gehad of de hele dag helemaal niks hebben gedaan maakt ook geen verschil.
2 dagen geleden
Ik heb hetzelfde gehad met mijn dochtertje. Heb vanalles uitgeprobeerd en niks hielp. Was enorm frustrerend en uitputtend. Tot ik stuitte op de methode van babyarts Dr.Karp. Hierdoor kalmeert mijn baby telkens na elke wakkertiid en valt er een beetje in slaap. Hierna kan ik haar in bed leggen en dan valt ze dieper in slaap. Nu doen we dit een paar weken en het heeft elke keer gewerkt! Misschien werkt dit ook voor jouw kleintje🩷
Link naar een video
https://youtu.be/6OtPSfyZXNw?si=onQLd01N5jKcJ8oY
Informatie en methode in het Nederlands
https://www.oudersvannu.nl/baby/harvey-karp-methode-eerste-hulp-bij-een-huilbaby~c2854e0
2 dagen geleden
Hier heb je misschien niet veel aan, maar wij hebben dit bij onze eerste dochter ook gehad. Het huiluurtje s avonds (kan dus meerdere uren zijn). Er hoeft geen aanleiding of reden te zijn en het gaat echt vanzelf weer over. Het is super moeilijk en zwaar maar ik hoop dat het je wat rust geeft dat er niet altijd ‘iets’ hoeft te zijn of dat jij iets niet goed zou doen. Het wordt met de tijd minder.
Weet je zeker dat het geen honger is of willen clusteren inderdaad? Of wil ze dan ook niet drinken? Zou dat wel uitsluiten
2 dagen geleden
Reactie op Veer9210
Boeren gaat goed en we houden haar al een tijdje overeind. Ik dacht eerst o ...
Kan best hoor. Mijn zoontje is ook snel overprikkeld en heeft uren lang gekrijst in de avond. Bleek dat hij zelfs in z'n slaap als een vangnet prikkels opving en tijdens wakker tijden alles in zich opnam wat hij maar kon zien. We zijn bij een kinderarts geweest. Medisch gezien was er niets. Dus het advies was inbakeren en whitenoise tijdens slaapjes en alle slaapjes echt boven in z'n bedje. De tip was de 5s methode. Lifelover1990 noemde de dr. Karp methode volgensmij is dat hetzelfde?
2 dagen geleden
Oh zo herkenbaar.. wij gingen ook van een ‘hele dag én avond’ krijsende baby naar nu ‘alleen nog maar’ in de avond. De ene avond gaat het beter dan de anderen.
Dingen die wij zien die invloed hebben:
- Prikkelverwerking (veel geluiden, verschillende personen, bewegend beeld)
- Te veel overdag geslapen
- Honger/zuigbehoefte
- Huidcontact of interactie overdag te weinig
- Darmkrapjes (of in ons geval reflux) die in de avond meer wordt, daardoor kan ze niet slapen en daardoor wordt ze weer oververmoeid wat je weer terug bent in de vicieuze cirkel.
Het is echt zoeken en proberen en vooral volhouden en rustig blijven. Terwijl ik dit type weet ik hoe lastig het allemaal is maar wij hebben in 1 week ook echt dingen bereikt waarvan ik vorige week nog mezelf voor gek had verklaard als ik dit alleen al gedacht had. Heel veel succes 🤞🏼 🍀
één dag geleden
Goedemorgen! Hier is het gisteravond goed gegaan! Wat was er anders?
- voedingen verhoogd naar 6 schepjes en 180 water
- wakker vanaf 17uur
- half 7 met papa onder de douche
- fles boven
- 23uur laatste fles, slaapt nu nog
Ze viel tijdens het drinken elke keer al weg, goed laten boeren en toen ingebakerd en weggelegd. Je begrijpt dat we dit vanavond weer gaan proberen! 🤞🏻