18 Reacties

één maand geleden

Hier 3 noorse boskatten in huis! Afgelopen weekend de box op gezet. Gek genoeg wordt hier niet naar omgekeken, hadden we totaal niet verwacht. Op advies van de dierenarts alles opgezet en de katten erbij gelaten, omdat 1 poes er ‘moeite’ mee heeft dat ik zwanger ben… ja ik wist ook niet dat het kon😂🙈 wel houden wij de slaapkamerdeur dicht, die was eerder open. I.v.m. de haren hebben we dit dicht☺️ Wat ik straks van plan ben is om het boxkleed eruit te halen of om te draaien als de baby er niet in ligt i.v.m. de haren.

één maand geleden

Hi! Een tijdje terug is dit topic geopend: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2024/katten-uit-slaapkamer-houden-nu-baby-er-aan-komt-RKn4kad?utm_source=24Baby&utm_medium=app Staan wel wat tips op! Zelf staat de box hier met een laag aluminium folie en dubbelzijdig tape erin. Vind ze niks haha. Merk dat ze het ook niet super interessant vind. Wel denk ik dat het belangrijk is dat je ook echt een plekje voor de katten hebt. Hier heeft ze een poef met dekentjes waar ze graag op ligt en zich ook op terugtrekt. Ik laat het nu in ieder geval allemaal even gaan en was straks de boel nog een keer. Zeker in de zomer ligt het huis soms vol haar dus zal ze toch aan moeten wennen 😅

één maand geleden

Ik hield de baby spullen zo veel mogelijk uit de buurt van de katten. Ze mochten niet meer boven komen zodra ik wist dat ik zwanger was. De box hield ik altijd kaal tot dat de baby er in ging. Dan legde ik alles er in. Nu hebben we een houten plaat die op de box ligt, zo kan ik wel het matras in de box laten liggen. Plaat er af, even met de roller er extra overheen zodat hij haar vrij is en dan kan de baby er gewoon in. Ook zorg ik dat de katten niet bij de baby in de box komen.

één maand geleden

Hier zijn de katten alleen beneden en buiten. Ze mogen niet in de box . Bij ons eerste kindje hadden we ballonnen in de box om ze eruit te houden. Nu staat ie net weer om ze te laten wennen en hebben ze er nog niet naar omgekeken. Anders komen er weer ballonnen in

één maand geleden

Ik had ook verwacht dat ze erin zouden gaan, maar zelfs met een kleedje erin trekken ze zich niks van de box aan 😂 het was een snuffel en klaar

één maand geleden

Reactie op Marr_

Ik had ook verwacht dat ze erin zouden gaan, maar zelfs met een kleedje eri ...
Ze mogen er ook niet in dus had m express wat eerder neergezet. Maar heb er dus helemaal geen moeite mee. Misschien eerst even kijken of ze er dus überhaupt in gaan?

één maand geleden

Wij hebben 3 katten. Als ik even in de babykamer aan het rommelen ben liggen ze binnen no time in het bedje of op het aankleedkussen haha! Maar ik probeer ze dat wel af te leren (zal waarschijnlijk niet echt lukken met die koppige beesten). De deur van de babykamer en onze kamer is gewoon dicht, dus in principe komen ze daar niet. De box staat net een paar dagen met een laag aluminiumfolie erin, maar gek genoeg kijken ze er hier ook niet echt naar om.

één maand geleden

Wij hebben 2 katten en alle ruimtes in huis staan open/ zijn beschikbaar. Ene kat heeft nergens interesse in, de ander is af en toe te vinden in de box. Daar ligt nu gewoon een kleed in, die straks in de was gaat zodat het haarvrij is.

één maand geleden

Wij hebben 2 poezen. Box staat hier al een poos. We hebben aluminiumfolie gebruikt, maar eigenlijk hield dat ze niet echt tegen hahaha. Het is vooral als ze druk aan het spelen zijn dat ze in de box springen, te zien aan dat alles dan anders ligt ;) Ze mochten bij ons af en toe in de slaapkamer. Maar nu helemaal niet meer. Dit leek ons het minst verwarrend als ze opeens niet meer erin mochten.

één maand geleden

De katten komen hier niet boven, dus het enige probleem is de box. Ik heb ‘m gevuld met ballonnen, en dat gaat eigenlijk super goed. Ze komen er niet bij in de buurt. Nou hopen dat ze dit straks volhouden als de ballonnen eruit gaan en de baby erin 😅.

één maand geleden

Er zijn al wat topics hierover, wellicht kan je daar ook nog tips teruglezen😊 Hier hebben ze gek genoeg geen aandacht voor de box, die staat bewust al een tijdje op. We hebben ‘m wel zo neergezet dat ze er alleen vanaf de grond zeg maar in zouden kunnen springen, en dat doen ze dus niet. Kinderwagen staat ernaast en hier hebben ze wel interesse in🙈 Daarom ballonnen en een stuk aluminium folie erin gelegd, werkt prima! We hebben een traphekje in de deuropening van onze slaapkamer gedaan, zodat de katten tijdelijk niet meer in de slaapkamer komen. Gek genoeg accepteren ze dit prima, had ik niet verwacht! Zodra de baby op haar eigen kamer slaapt, mogen de katten weer bij ons ‘s nachts.

één maand geleden

Hier 3 (oudere) ragdolls. Ik heb de babykamer gewoon open gelaten en ze komen er nooit in.. Ze hebben ook geen interesse in de box die in de woonkamer staat, denk omdat ze zat andere plekjes hebben om lekker te liggen 😋 De co-sleeper staat ook al een tijdje (in de babykamer), maar ga deze nog naar onze slaapkamer verplaatsen, waar ze normaal gesproken ook slapen bij ons. Ik heb echter een kattenton en een stoel staan waar ze altijd op slapen. Ik ga het wel even in de gaten houden, maar ik verwacht geen moeilijkheden. Kan altijd de deur dicht doen als het een ander verhaal wordt zodra de baby er is. Ik heb ook niets hoeven doen, qua ballonnen oid, om ze ervan te weerhouden dat ze erin gaan. Ze waren alleen even nieuwsgierig toen we alles net nieuw neergezet hadden, maar dat was alles. Ik heb ze even laten kijken en klaar.

één maand geleden

De katten hadden bij mij alleen in het begin interesse er in. Nu doen ze niks met de box of ledikant. De nieuwigheid is er snel vanaf. Bij ons mogen de katten al niet op de slaapkamer als we slapen. Alleen overdag mogen ze er zijn en dan alsnog liggen ze er niet vaak. Hoe eerder je spullen neerzet hoe sneller ze het normaal vinden en negeren.

één maand geleden

Bij ons eerste kindje hadden we de eerste 2 jaar katten. (Toen bleek ons zoontje erg allergisch te zijn) wij hebben ze toen geleerd dat ze op het randje van de box mochten zitten. Door ruim van te voren de box op te zetten en met de plantenspuit te sprayen als ze er in gingen. (Hadden 1 dove kat dus ballonnen of aluminiumfolie hielp niks) snoepje kregen ze als ze op t randje zaten. Toen de baby er eenmaal was was er weinig interesse meer in de box in het begin. Na 3 maanden ging de dove kat wel steeds bij de voetjes liggen. Maakte niet uit waar de baby was hij lag bij de voetjes. Boven bij de slaapkamers kwamen ze niet.

één maand geleden

Wij hebben onze katten juist comfortabel gemaakt met de box en ze mochten overal in en op komen. Helemaal voorkomen doe je het toch niet, maar ook ons coontje vooral vond het super interessant om dingen te doen die ze niet mocht. Dus hoe meer je ze eraf haalde en zei dat t niet mocht hoe meer ze het deed. Toen mijn zoontje er eenmaal was wisten ze niet hoe snel ze uit de box etc moesten blijven, maar kwamen ze wel altijd kijken, wat natuurlijk prima is. Na de bevalling heb ik alles waar de katten op hebben gelegen gewoon gewassen en had ik een schoon boxkleed en hoes voor de triptrapstoel in de kast die we konden gebruiken.

één maand geleden

Reactie op Rileysmommy

Wij hebben onze katten juist comfortabel gemaakt met de box en ze mochten o ...
Dit gaan we bij de 2de die binnenkort arriveert ook zo doen want het werkte goed en had niet het idee dat ze veel stress hadden van de hele situatie

één maand geleden

Hier bij de 1e ook ballonnen in de box en dat gaan we nu weer doen. Zodra de kleine er was hadden beide katten heilig ontzag voor de box. Ragdoll zat altijd naast de baby, waar die ook was maar wel buiten de box. De ander was zo ver mogelijk weg, die was echt gepikeerd en dat heeft ruim een jaar geduurd. Nu gaan zoontje en kat prima samen. De ragdoll leeft niet meer en de ander is waarschijnlijk weer gepikeerd het eerste jaar. Al hoop ik voor hem dat het nu iets makkelijker is, hij heeft het al een keer meegemaakt en is inmiddels ook al 16

één maand geleden

Ik heb ballonnen in de box liggen, die vindt ze normaal doodeng. Hij staat nu al een paar weken, niks mee gedaan! 🐱