10 Reacties

één dag geleden

Waarschijnlijk zit hij daar binnen een week in een ritme en profiteren jullie daar lekker van mee. Ze hebben als het goed is prima ervaring dit op te vangen. Mits er verder geen bijzondere andere dingen zijn.

één dag geleden

Oh zo herkenbaar! Ik volg ook even. Ons zoontje gaat volgende week met 10 weken voor wendag. Hij krijgt borstvoeding op verzoek, wat ongeveer 7-8x per dag is en nog onregelmatig. Ik weet ook niet hoe veel hij precies binnen krijgt. Ook het slapen overdag, hij valt vaak vooral in slaap op een van ons en na wegleggen slaapt hij kort of soms met veel sussen als hij moe is slaapt hij even in het nestje in de box. Ik ga uiteindelijk waarschijnlijk pas in januari werken, maar het KDV staan we vanaf december voor ingeschreven. Ik vind het maar spannend en hoop dat het een beetje oké gaat voor hem..

één dag geleden

Er kan nog veel veranderen tot januari! Maar onze oudste had ook totaal geen ritme toen hij ging, dat is voor KDV geen probleem. In no time had hij ineens een ritme dus super fijn. Het lost zichzelf wel op b

één dag geleden

Ik volg ook! Ben zo bang dat ze hem daar dus laten huilen ivm geen ritme en hulp nodig bij slapen.

één dag geleden

Ik hou haar wakkertijd aan (5 kwartier wakker en dan zorgen dat ze kan slapen) dit lukt meestal overdag ook alleen op ons of anders hazenslaapjes. Verder dus ook weinig ritme dus ik hoop eigenlijk dat we kunnen meeliften op het ritme van de opvang straks 😅 Oh, en ik werk in het begin minder uur per dag vanwege bekken klachten dus heb bedacht dat ik haar bij groot slaaptekort optijd ophaal. Rond 3/half 4 voor een mega power contact nap. Of dit echt gaat gebeuren geen idee maar geeft nu wat rust

18 uur geleden

Bij ons KDV zeiden ze dat dat straks vanzelf komt. Ze leggen daar de baby's in bed zodra ze moe signalen zien en ze een bepaalde tijd wakker zijn geweest. In de app kan ik dan straks lezen wat voor slaapjes hij heeft gehad. Wat betreft helpen, ze hebben daar snel zat door dat als ze in bedje worden gelegd ze een dutje gaan doen.😬 dat is ons iig gezegd

15 uur geleden

Ik was hier ook bang voor bij m’n oudste zoontje; het ging thuis toen ongeveer net zoals jij beschrijft toen hij moest starten. Maar vanaf dag 1 heeft hij daar prima geslapen en viel ook zelfstandig in slaap. Wil niet zeggen dat dat bij jou (of bij mijn tweede) ook zo gaat maar wel dat hoe het thuis gaat niet per se iets zegt over daar. Was toen zo blij dat ik thuis niet tegen heug en meug was gaan oefenen met (huilend) wakker wegleggen enzo.

15 uur geleden

Reactie op Rosalindem

Ik volg ook! Ben zo bang dat ze hem daar dus laten huilen ivm geen ritme en ...
Nee joh ben je gek, dat doen ze echt niet. Ze kunnen daar prima helpen met in slaap vallen en er zijn ook kinderwagens etc. Mijn zoon was de slechtste slaper ever, deed alleen maar dutjes op ons en totaal ritmeloos. Dat ging echt prima op de opvang. Het zijn professionals he :)

11 uur geleden

Ik vind het ook spannend. Mijn dochter heeft ook nog niet echt een slaapritme overdag. Zaterdag 10 weken en as vrijdag al wennen! Ze gaat alleen op vrijdag naar kdv. En start officieel volgende week vrijdag. De eerste paar x heb ik nog verlof, dus dan kan ik haar wat vroeger ophalen en als het niet goed gaat kan ik haar ook snel ophalen. Bij het kdv weten ze wel wat te doen natuurlijk. Hoop alleen heel erg dat ze het oke vindt om er te zijn..

11 uur geleden

Mijn dochter heeft nu al 2 wendagen gehad en 4 volle dagen en ik had ook dezelfde angst. In realiteit slaapt ze daar gek genoeg beter dan thuis🥲 en ze zullen haar echt niet zomaar laten huilen of aan haar lot over laten hoor. En spreek vooral je angsten uit naar de werknemers daar! Heb ik ook gedaan en ze hebben me toen super op mn gemak gesteld. Je mag ook altijd tussendoor bellen om te kijken hoe het gaat.