14 Reacties
één maand geleden
Hier ook hangerige baby overdag maar snachts slaap ze eigen bedje
Je kunt proberen een trui of knuffeltje met jou geur erbij teleggen en een slaapzak helpt hier ook
Meschien is ze onrustig bij je omdat ze voelt dat jij onrustig bent en en onzeker bent
Muziek helpt trouwens oom heel goed lekker muziek aan laten als ze einderlijk slaapt oversag zodat je even iets voor jezelf kunt doen
één maand geleden
Ik snap je gevoel. Mijn kleine man duwde mij ook weg, werd boos en schreeuwde het uit. Ik heb m toen 2 weken amper aangelegd en alles met het flesje gedaan (gekolfd).
Woensdag dacht ik, ik probeer het weer eens en zomaar zonder problemen.
Je kleine haat je niet, er is vast een goede reden voor, maarja praten kan ze niet. Het komt goed! ❤️
één maand geleden
Wat een vervelende situatie en snap dat je daar onzeker van wordt... ik heb niet dezelfde ervaring maar wilde wel even zeggen dat je baby je echt niet haat! Naast dat ze dat op deze leeftijd niet kan, heeft ze 9 maanden in jouw buik gezeten en altijd jouw aanwezigheid gevoeld en gehoord. Dat alleen al schept een band. Kan het zijn dat ze je stress /onzekerheid voelt? Bij onze zoon merk ik wel dat hij meer en harder huilt bijvoorbeeld als ik frustratie voel. Wat betreft drinken zou het evt ook aan het tongriempje kunnen liggen? Onze zoon vond de brede hals dr Brown bijv heel moeilijk en pakt de smalle fles wel. Je zou altijd het consultatiebureau kunnen vragen!
Hoop dat de situatie snel beter voor jullie wordt❤️
één maand geleden
He wat vervelend dat je hiermee zit! Goed dat je het benoemd ookal zal je kleintje absoluut heel blij met je zijn. Huilen is helaas (en gelukkig) nou eenmaal de manier om soms te laten weten dat er iets aan de hand is!
De brede hals van de Browns is hier wel een succes maar de kleine hapt dan ook makkelijk. Wel zou ik - als je dat niet al hebt gedaan - het misschien eens voorleggen aan het CB of nog beter een lactatie kundige. Zei kunnen ooo kijken voor een verkort tong riempje wat voor sommige kindjes een probleem geeft.
Verder kan een lactatie kundige ook meekijken waarom ze mogelijk de borst niet goed pakt en je hopelijk hierbij helpen. Hier heeft een bezoek in de kraamweek enorm geholpen en nog steeds erg blij dat ik dat heb gedaan!
Hou in ieder geval moed, blijf het bespreken en hopelijk kun je het wat relativeren! 🩷
één maand geleden
Reactie op kimm1705-0909
Hier ook hangerige baby overdag maar snachts slaap ze eigen bedje
Je kunt ...
Dankje voor je reactie. 🩷🩷 Ja we hebben alles. Elektrische wieg die ook muziek speelt. Op onze telefoons. De tv.. als ze met mij alleen thuis is als mijn man werkt dan is ze veel alerter, wilt niet slapen en onrustig doet. Zodra mijn man haar vast pakt wordt ze kalm en gaat slapen. Ik hoop dat de situatie beter wordt anders word ik echt depressief. 😪😆
één maand geleden
Reactie op Daan2705
Ik snap je gevoel. Mijn kleine man duwde mij ook weg, werd boos en schreeuw ...
Ik zal haar denk ik ook even met rust laten. Ben bang als ze niet bij mij onder de borst gaat dat mijn productie minder wordt. Eind van de maand nog eens naar de consultatiebureau en als het niet beter wordt vraag ik daar om hulp
één maand geleden
Reactie op GLJM93
Wat een vervelende situatie en snap dat je daar onzeker van wordt... ik heb ...
Zo een lief bericht dankje 💐 ik ben eigenlijk al altijd heel kalm en ook een hele goede en rustige zwangerschap gehad. Juist omdat ik hoopte een rustige baby te creëren maar realiteit is altijd anders. 😕
Maar als dit langer aanhoudt gaat het toch wat doen met mijn gevoelens
Ik hoop dat de situatie beter wordt. Anders bij volgende afspraak bij de consultatiebureau vraag ik om hulp 💕
één maand geleden
Hi mama, ergens herken ik je verhaal. Onze kleine is nu ook 5,5 week en slaapt vooral met de dutjes graag op mij. Zodra ik hem weg leg is hij binnen 30 min weer wakker. Met een beetje onderzoek ben ik er achter dat het puur een ontwikkel dingetje is en dat ze in deze periode veel mee maken aan verandering mentaal.
Daarnaast je punt 3 heb ik in de eerste weken ervaren. Onze kleine raakte helemaal overstuur als hij bij mij lag en bij andere was hij zo stil en rustig. Dat maakte mij ook erg onzeker omdat je het gevoel krijgt dat je iets fout doet of te kort schiet. Nu vertelde onze geweldige kraamverzorgster dat dit gedrag eigenlijk voort komt uit volledige vertrouwen. De kleine voelt zich zo veilig bij jou als mama dat zij zich volledig laat zien. Wel kan ik begrijpen dat dit voor jou als mama heel zwaar is. Je kindje horen huilen en overstuur zien dat wakkert bij ons als moeder van alles aan. Ik voel mij zelf al iets beter maaar toch heb ik vaak momenten dat ik er even doorheen zit, maar probeer altijd te denken dat hij zich juist veilig voelt . Heel veel succes nog even doorbijten ❤️
één maand geleden
Lieve mama, je doet het goed!💕 vertrouw op jezelf! Hier is het andersom, is het veel huilen onrust bij papa. Heeft hier echt te maken dat ze zijn onrust, frustratie voelt☺️. Het komt goed 😘
één maand geleden
Hee, wat supervervelend dat je je zo voelt, begrijp het heel goed wanneer je kindje bij jou onrustig wordt..
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel gezien bij een goede vriendin van me. Haar borstvoedingsavontuur was in eerste instantie een drama. Precies zoals jij beschrijft: moeilijk de borst pakken en uiteindelijk zo ver gekomen dat zodra ze haar kindje vastpakte hij al enorm begon te huilen. Hoe onzeker moet je daar idd van worden..
Ze hebben destijds een lactatiekundige ingeschakeld om te kijken hoe het aanhappen beter beter zou kunnen gaan. Ze heeft een tijdje volledig gekolfd en fles gegeven. Eerst gezorgd dat haar kindje weer gewoon bij haar wilde zijn, even niet dat “gedoe” van moeten aanhappen en alle stress die dat inmiddels met zich meebracht. Ze had het borstvoeden al zo goed als opgegeven, kolfde ook niet meer alle voedingen en gaf deels kunstvoeding. Tot ze haar kindje toch af en toe weer ging aanleggen en dat ging uiteindelijk toch goed. Uiteindelijk heeft ze het weer op weten te bouwen tot volledig borstvoeden en heeft ze dat maanden kunnen doen. Ik heb nog altijd bewondering voor haar doorzettingsvermogen, en daarmee ook voor jou voor hoe je het tot nu toe doet!
De precieze details van haar verhaal ken ik niet (tips voor het aanhappen, hoe ze dingen miss hebben aangepakt) maar hoop dat het verhaal je (deels) herkenning geeft en je misschien hoop kan geven dat het goed kan komen! Een lactatiekundige inschakelen klinkt in ieder geval wel ook als een goed idee..
Heel veel succes en je kindje gaat vast de rust weer vinden bij jou ❤️
één maand geleden
Ze wordt denk ik zo onrustig bij jou, omdat ze bij jou de melk ruikt en misschien wel hongerig blijft doordat ze niet genoeg binnenkrijgt? Heb je al geprobeerd te voeden met tepelhoedjes? Mijn dochtertje kreeg de tepel ook niet goed te pakken en raakte daar ook zo enorm gefrustreerd van. Tepelhoedje was de oplossing. Nu een tijdje mee gevoed en gekolft op de stand voor platte/ingetrokken tepels (ik weet niet of jij die optie hebt op je kolfapparaat, dit werkte voor mij erg goed), waardoor mijn tepels meer naar voren gaan staan en sinds een week drinkt ze zonder tepelhoedjes.
Ze stoot je niet af, jij bent haar mama. Ik heb die onzekerheid ook gevoeld, alsof ze zich niet prettig voelt bij jou, maar dat is echt niet zo. Jij bent haar mama, haar natuurlijke veilige haven en favoriete plek, maar je ruikt ook naar melk! En honger geeft frustratie.
Over het niet in de co sleeper willen: heeft ze het warm genoeg? Bij mij wilde ze ook alleen maar vastgehouden worden, werd snel wakker enzovoort (ook niet gek als ze honger blijft hebben). We zijn haar nog een extra laag gaan aankleden en slapen in een slaapzak, nu slaapt ze zo steeds 5 uur door in de co sleeper. Ik was constant aan het rekenen met tog waarde en volgens schema's aan het kijken, maar dat bleek gewoon niet warm genoeg te zijn. Ik kijk nu enkel nog naar haar en voel regelmatig.
Misschien helpen deze dingen. Succes ❤️
één maand geleden
Reactie op Boysmom__
Hier ook heel onrustig aan mijn borst.. tongriempje was super kort & is ...
Gelukkig aantal hele goede dagen gehad hierna dus dan weet ik dat het niet echt aan mij ligt. Maar haar voorkeur is echt flesje merk ik. Ik zal wel toch met een lactatiekundige een afspraak maken om te checken dat zij niks heeft ❤️