Hey mommies,
Mijn dochtertje slaapt graag in een warme kamer snachts.. minimaal 20 graden, zodra het kouder is in de kamer is ze continu wakker of kreunt de heel veel in haar slaap.. ze heeft een romper met lange mouwen aan, een badstof pyjama, slaapzak 1.5 tog, een wafel deken dubbel en een fleece deken.. snachts is ze nu goed op temperatuur, zodra ik de kachel op 19 zet, is haar nek koud en slaapt ze slecht... Maar ik heb het snachts soms wel warm of wordt met hoofdpijn wakker.. iemand tips? Nog warmer aankleden?
Ik heb een hoeslaken van badstof, dat wordt wat minder koud. Verder heeft ze een lange mouwen romper aan, een boxpakje en sokken in een 3 tog slaapzak van de HEMA. Haar kamer koelt redelijk af, naar 17 graden ongeveer denk ik. Ze slaapt prima op deze manier.
Hier ook een kindje die van warmte houd. Lange mouw romper, boxpakje, slaapzak van 0.5 tog en daaroverheen een dikkere slaapzak zonder mouwen + een dik dekentje. Is wennen van ons middelste kindje had het permanent te warm 😅
Misschien toch een slaapzak aanbieden met hogere tog waarde. Je kan ook wat merinowollen rompers aanschaffen voor de nacht, want deze zijn heerlijk zacht en reguleren de temperatuur van je kindje goed.
Ook ben ik bang voor een hele hoge energie rekening 😂😂
Haha wij hebben voor de winter een elektrische kacheltje . Eentje op wifi dus ook met telefoon te bedienen. En hij slaat automatisch aan onder bepaalde temperatuur. Scheelt in kosten 🤪
Geen directe ervaring mee, onze zoon heeft het juist heel snel warm, maar we hebben een wollen deken voor hem als tip van kraamzorgbureau! Met wol kun je heel goed je temperatuur regelen. Hebben we voor €50 via bol.com gekocht, volgens mij was het bedrijf Wollies Amsterdam!
Hier werkt wol ook fantastisch! Een wollen onderleggen, wollen romper, wollen sokken, wollen slaapzak (wisselen we af met love to dream slaapzak of prenatal slaapzak) en wollen dekens 😍
Wij hebben ook een wollen deken en dat gaat goed.
Gewoon haar kleertjes nog aan romper korte mouw, trui, broekje en sokjes (pyjama's begin ik pas over een paar weken mee denk ik) ergo pouch inbakerslaapzakje 1 TOG, lakentje en de wollen deken. De deken nu wel ook nog dubbel omdat die eigenlijk ledikant formaat is en dus groot voor de co sleeper.
Onze slaapkamer is nu tussen de 16 en 17 graden.