6 Reacties
één maand geleden
Een kindje van die leeftijd slaapt ongeveer 15-18 uur per 24 uur. Slapen is heel belangrijk als ze zo klein zijn. Maar de ene baby is super vrolijk en groeit goed bij 15 uur slaap terwijl een andere baby wel 18 uur nodig heeft zeg maar. Dat is verschillend per kindje.
Het zou heel goed kunnen dat hij oververmoeid is daarom moeite heeft met slapen.
Wat doe je al om hem te helpen met slapen? Als ze nog zo klein zijn hebben ze nog wel wat hulp nodig om in slaap te vallen. Denk aan wiegen en dan slapend wegleggen. Of in een draagzak?
De mijne laat zich overdag niet echt wegleggen tot hij diep slaapt en anders met wandelen of in de draagzak. Of white noise kan heel helpend zijn.
En anders kan je altijd misschien naar het inloopspreekuur van CB om advies te vragen.
één maand geleden
Misschien proberen na uurtje wakker (inclusief voeden) op rustige donkere plek te leggen, idd white noise aan, zorgen dat hij schone luier, lekker warm heeft en er niks is wat m dwars kan zitten.
Om in slaap te helpen helpt soms speentje en ik wrijf soms zachtjes een poosje met m’n vinger tussen z’n oogjes naar z’n neusje toe. Werkt perfect hier en vallen zo z’n oogjes dicht.
Probeer niet langer dan uur actief wakker te houden dan zijn ze over vermoeidheid heen en worden ze juist vaak veel actiever en als laatste huilerig en niet meer tevreden te houden.
Aan het einde van de dag hier echt wel moeilijker in slaap te brengen. Ik geef borstvoeding en wat extra cluster voeding helpt dan vaak wel.
En probeer lekker eigen bedje.
Ik heb twee kinderen die ik niet zo weg kan leggen overal maar echt hun eigen plek in bed hebben wat ze veel meer rust geeft.
Zomaar wat tips wat ik nu beetje inzet😉 hoop dat t helpt.
één maand geleden
Ik herken dit. Ons zoontje is net zo. Soms slaapt hij even een kwartiertje, maar wordt hij snel weer wakker. Ik help hem in slaap, maar doorslapen lukt hem niet. Behalve in de kinderwagen.
Geen tips, wel herkenning. Ons zoontje slaapt trouwens wel in de nacht. Na zijn voeding van rond de 21:00 uur slaapt hij tot ongeveer 2:00 uur en daarna weer een aantal uurtjes achter elkaar. Hoe is dat bij jou?
Succes ermee.
één maand geleden
Hier nog zo’n baby die overdag niet slaapt als het aan hem ligt 😅 Hij kan echt uren wakker blijven. Als hij dan toch slaapt lukt het simpelweg niet om hem weg te leggen.. Ik wacht echt totdat hij in diepe slaap is, maar zodra hij in bed/zijn nestje gelegd wordt gaan de oogjes open. In de wagen/draagzak, slaapt hij wel, maar met nog een kindje is dit niet altijd handig.
‘s Nacht slaapt hij gelukkig wel goed en kan ik hem ook prima wegleggen. Het is dus niet zo dat hij dit niet kan. Lijkt wel alsof hij hier overdag gevoeliger voor is ofzo 😅
Onze dochter was ook zo. We zeggen ook altijd dat haar motto “bijzijn is meemaken” is. Nu bijna 23 maanden en ze doet vaak ook al geen middagdutje meer. Ze wil het liefste niks van de dag missen en zo lijkt onze zoon nu ook te zijn 🙈
Voor ons niet altijd handig, maar zij lijken het prima te vinden met wat minder slaap 🤷♀️ Waarom denk je dat hij oververmoeid is? En als dat echt zo is, dan misschien wat vaker gaan wandelen als dat een optie is?
één maand geleden
De hele week gehad. Ik was moedeloos. Ze huilde enorm, ook oververmoeid. Eerste week dat mijn man ging werken weer.
Wat nu 2 dagen heeft gewerkt bij mij (geen succesformule of ‘het beter weten’, gewoon even meedenken): na de voeding even knuffelen. Dan na ongeveer een uur in slaap wiegen in donkere kamer. Liedjes zachtjes zingen, muziekje, white noise. Wanneer ze slaapt, leg ik haar in haar eigen bedje. Babyfoon aan en zelf naar beneden.
Wanneer ze huilt, naar boven en hand op haar leggen. Zodat ze me voelt. Even kletsen tegen haar en ze valt dan binnen enkele minuten terug in slaap. Soms huilt ze wel even door, dan blijf ik bij haar en blijf ik tegen haar praten. Ik laat haar niet alleen tijdens huilen, maar ben gestopt met haar meteen uit bed te halen. Zodra ze stil is, meteen naar beneden weer. Als ze opnieuw huilt, eerst afwachten of ze doorzet en dan pas naar boven. Soms stopt ze vanzelf na een paar seconden en valt ze gewoon weer in slaap. Ik laat haar natuurlijk niet minutenlang krijsen.