10 Reacties

één maand geleden

Is dit al 6 weken of alleen nu? Misschien heeft ze een regendag? Misschien ook zuigbehoefte ipv echt honger, dus gebruik je al een speen?

één maand geleden

Reactie op Smus

Is dit al 6 weken of alleen nu? Misschien heeft ze een regendag? Misschien ...
Dit speelt al vanaf dat ze 2 weken is. Sinds 3 weken krijgt ze ook een speen voor het slapen gaan en bij het verschonen. Hoe onderscheid je zuigbehoefte van honger?

één maand geleden

Hier gooit onze dochter de speen uit en begint te huilen als ze echt nog honger heeft. Vaak is het inderdaad gewoon zuigbehoefte en juist na een flesje of de borst (vaker na flesje). Maar als ze de speen herhaaldelijk uit gooit en begint te huilen, dan krijgt ze nog extra voeding. Maar vaak is het gewoon zuigbehoefte.

één maand geleden

Reactie op IlseKos

Hier gooit onze dochter de speen uit en begint te huilen als ze echt nog ho ...
Dank je wel voor de tip!

één maand geleden

Hi, heb je al wel eens geprobeerd om een kleinere speen op de fles te zetten? Ik gebruik de p speen, zo moet je baby net even iets meer moeite doen voor de melk, loopt het allemaal iets langzamer en worden ze ook eerder moe.

één maand geleden

De P speen gebruiken we nu ook sinds 2 weken. Dan nog heeft ze in no time de fles leeg. Zelfs de kinderarts van het cb was onder de indruk hoe snel ze de fles leegdronk (ik gaf haar de fles tijdens onze afspraak). De arts gaf als advies mee om de voeding te verdikken met johannesbroodpitmeel. Dit hebben we niet gedaan, omdat we ook lezen dat dit kan zorgen voor obstipatie of verergering van de krampjes.

25 dagen geleden

Heel herkenbaar! CB zei tegen mij dat ik 2,5 uur tussen de voedingen moest hebben maar dit is bij ons niet te doen.. Ze kan soms een paar keer komen in de ochtend. De nachten houd ze er wel langer tussen. Ik kolf soms af en dan kan ze ook 150/160 ml drinken. Ze is nu 8 weken oud en dit speelt ook al een tijdje.

24 dagen geleden

Reactie op marielleheleen

Heel herkenbaar! CB zei tegen mij dat ik 2,5 uur tussen de voedingen moest ...
Gebruik je johannesbroodpitmeel of een ander verdikkingsmiddel? En zo ja, wat zijn je ervaringen daarmee?

23 dagen geleden

Bij ons was de slow-flow speen van difrax helpend! Allerlei flessen/spenen geprobeerd maar bij deze werd ze gedwongen minder gulzig, minder verslikkingen en spugen. Moeite waard te proberen? Nog geen tientje op bol.com

18 dagen geleden

Reactie op mammarose

Bij ons was de slow-flow speen van difrax helpend! Allerlei flessen/spenen ...
Dank je wel voor de tip! We gebruiken de flessen van Dr. Brown. Even controleren of de speen hierop past.