4 Reacties

vorige maand
Alles wat je aanleert, kun je ook weer afleren. Maar ik ben dan ook wel van de gemakkelijke aanpak: werkt het op dit moment? Dan doen. Meer slaap = het doel, hoe we daar komen en wat mensen daarvan vinden boeit me niet.
Ik zou geen ui in de sokjes doen (hoe kom je erop 😂) maar een halve ui onder zijn bedje ‘s nachts verlicht wel echt.
Voor tandjes paracetamol geven (zou ik alleen doen bij veel huilen), en dan iedere 6 (?) uur, check de bijsluiter even. Een spiegel opbouwen dus.

vorige maand
Wat betreft verkoudheid: de Otrivin baby snotzuiger icm met de Monodose zoutdruppels van dat merk werkten hier goed en wij zitten idd ook altijd even een ui bij z’n bed als z’n neus dicht zit. Dat werkt hier top.
En verder heb ik laatst een neusspray van de huisarts gekregen voor een week omdat hij dusdanig verkouden was en aan het hoesten en niks hielp meer. Dat heeft heel goed geholpen. Maar dat is echt een laatste redmiddel en mag maar voor een week ivm irritatie van de neusvleugels bij langer gebruik.
Wat betreft speen weet ik het niet; wij hebben ook nooit een speen gebruikt (ook niet toen hij zo verkouden was). En voor troost kun je gewoon dingen proberen en kijken of t werkt. Werkt aaien niet, dan haal je hem eruit en bied je andere troost bijvoorbeeld. Ik heb inmiddels gemerkt dat even jengelen prima is en hij dan gewoon weer verder slaapt. En soms ook niet; ik hoor snel genoeg of het echt huilen is en dan krijgt hij troost of voeding of wat nodig is. Maar dat is die van ons; elk kindje is anders. Je doet het goed hoor! Gewoon proberen 😊

4 weken geleden
Thnx ladies voor jullie reactie. Wat de (bio) ui in sokjes betreft kreeg ik als tip van iemand.
Oud volksmiddel dat sommige mensen gebruiken. Het idee is dat je 's nachts plakjes rauwe ui in je sokken doet (tegen je voetzolen aan) en dan zou de ui zogenaamd "toxines" of ziekteverwekkers uit je lichaam trekken.🤷♀️