Onze dochter was de afgelopen weken onrustig tussen 18-20. Daardoor hebben wij besloten een voeding op te schuiven naar dat tijdvak. Alleen nu blijft onze dochter om 4:00 wakker worden. Dat was namelijk haar voeding als ze de laatste voeding om 21:00 kreeg. Nu is de laatste voeding om 23:00 en zou ze dus om 6:00 moeten komen. Dit is niet het geval. Om 4:00 is ze wakker, alleen niet van de honger. Ze huilt niet om een fles, maar is gewoon wakker en komt moeilijk verder in slaap. Nu zijn we van 4-6 bezig om haar verder te laten slapen, want ze geeuwt continue, maar iets houdt haar tegen. Is dit tijdelijk? Ze is 9 weken en is de voeding van 4:00 en dat schema sinds 3 weken oud gewend. Nu sinds 3 dagen hebben we een ander schema.
Waarschijnlijk zit het in het “systeem” van je dochter om rond 4 uur wakker te worden. Helaas heeft het verplaatsen van een voeding hier meestal geen invloed op. Kun je haar om 4 uur een klein flesje geven en hiermee proberen weer in slaap te krijgen?
Onze baby is ‘s nachts ook wel eens wakker, maar zolang het rustig blijft, geef ik geen aandacht meer en gaat hij gewoon weer slapen.
Ik deed eerst wel nog moeite om hem in slaap te laten vallen, maar daar ben ik mee gestopt. Dit met het oog op als hij naar zijn eigen kamer gaat, dan hoor ik ook niet wanneer hij rustig wakker ligt te kijken.
Onze is vaak ook rond dat tijdstip wakker maar geef dan ze speen en dan slaapt die eigenlijk weer verder.. soms ff paar keer speen er in maar blijft gewoon in de co sleeper... als hij echt honger hebben dan laat het zeker weten haha...
En het leukste is dat ze altijd komen wanneer ze zelf willen 😉🤣 of je nou flesje later doet of niet soms hebben ze dat gewoon...komt goed zijn allemaal van die fases...