27 Reacties
8 dagen geleden
Wat vervelend dat het fysiek ook zoveel van je vraagt, kan me voorstellen dat het niet meer gaat. Mijn dochter slaapt niet in de wandelwagen maar wel in de maxi-Cosi en dan met de kap helemaal omlaag zodat ze minder prikkels krijgt. Misschien is het een idee om met de maxi Cosi te wandelen? Ligt ze ook in de C vorm net als in de draagzak en is wat meer geborgen dan de wandelwagenbak. Hopelijk heb je er iets aan! Veel succes!
8 dagen geleden
Reactie op Kimm1616
Onze (1e) kleine deed dit pas toen hij wat ouder was. Wellicht kun je probe ...
Dankjewel! Helaas wonen wij 3 hoog en moet ik daarom de kinderwagen beneden laten staan.. hoe lukte het om de baby in de box te laten slapen? Hij speelt daar nu in maar wordt niet echt moe in de box. En vanaf wanneer lukte het om de kleine in zijn bedje te laten slapen?
8 dagen geleden
Hier kon ze het wel, maar ineens is het al een aantal dagen drama. Maar ze wil ineens ook niet meer in de box slapen en de kinderwagen gaat ook moeizamer. In je armen valt ze uiteindelijk wel in slaap (na lang tegenstribbelen). Het lijkt alsof ze gewoon helemaal nergens meer wil slapen overdag. 's nachts gaat het gelukkig nog erg goed!
7 dagen geleden
Onze eerste zoon had dit ook, zowel overdag als 's nachts moest hij in slaap gewiegd worden tot hij 6 maanden was - toen zijn we hem in zn bedje in slaap gaan helpen (zingen, billen tappen, rugje kloppen etc). Hij sliep uiteindelijk pas zelfstandig zonder hulp toen hij 10 maanden was..
Achteraf vraag ik me af of al onze moeite het waard was, of hij er nirt gewoon pas wat later klaar voor was.
7 dagen geleden
Ons eerste zoontje had dit ook. Fysiek trok ik het toen ook niet meer. Wij hebben rond 12 weken een slaapcoach om hulp gevraagd en hier merkten we na enkele dagen al effect van... Veel dingen deden wij ook al, maar de specifieke tips deden het hem.
Misschien overwegen om dat te doen?
7 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Hier kon ze het wel, maar ineens is het al een aantal dagen drama. Maar ze ...
Hier ook! 8w +4d. Probeer nu meer ritme toe te passen maar ik merk 0 effect en wel een onrustige baby. Hij is momenteel echt een handenbindertje. Gelukkig lacht hij veel want anders was ik gek geworden
7 dagen geleden
Voorheen legde ik mijn telefoon met baarmoedergeluiden in zijn bedje, maar dat lijkt nu niet meer te werken. Nu doe ik vaak Het grote Dikkie Dik luisterboek via Spotify en daarbij valt ie dan wel vaak in slaap 😅 ik denk doordat hij een stem hoort. En ik heb z’n bedje nog steeds een beetje scheef staan. Al slaapt ie ook afwisselend in draagzak/wandelwagen/bed. Succes!
7 dagen geleden
Hier een kindje van 10 weken. Sinds afgelopen week aan het oefenen met overdag 1 slaapje in bed. De eerste paar keer waren echt pittig!!
Wij kijken echt naar wakkertijd voor we hem naar boven brengen. Dan doen we altijd hetzelfde: slaapzakje aan, gordijntjes een beetje dicht, hem in bed leggen, speentje erin, kus op zijm voorhoofd en zeggen slaap lekker en weltrusten.
Soms wrijf ik nog even tussen zijn oogjes.
Dan loop ik weg.
Gaat hij jammeren/huilen? Dan wacht ik 1 a 2 minuutjes.
Ga ik terug, speen terug en kalmeren, kus op zijm hoofd en zeg weer slaapnlekker en weltrusten.
Ga ik weer zijn kamer uit.
Gaat hij weer huilen/jammeren?
Wacht ik iets langer, minuut of 3 a 5. Tenzij het krijsen wordt.
Dan ga ik weer terug, kalmeren, help ik hem wat meer, soms zit er nog een boertje dwars. Wrijf ik wat langer tussen zijm oogjes.
De eerste keren duurde dit soms wel 30 tot 45 min! En nu ben ik nog 5 tot 10min bezig.
Volhouden... 😬🙈
7 dagen geleden
Reactie op sandra0809
Hier een kindje van 10 weken. Sinds afgelopen week aan het oefenen met over ...
Ik ga deze tactiek ook vanaf nu t toepassen en proberen. Onze zoon is bijna 10 weken oud en ik wil ook een slaapje per dag in het ledikantje op zijn eigen kamer proberen.
Ik ben zojuist een half uur bezig geweest en hij slaapt nu! Ik moest drie keer terug om hem een beetje te troosten. Ik weet natuurlijk nog niet voor hoelang hij nu gaat slapen, maar ik ben al blij dat het überhaupt gelukt is om hem te laten slapen zelfstandig. Dus ook al is het maar een dutje van 10 of 15 minuten ben ik blij voor vandaag 😂🥰
7 dagen geleden
Reactie op Pientertje
Wat vervelend dat het fysiek ook zoveel van je vraagt, kan me voorstellen d ...
Dankjewel, ik ga eens kijken of dat werkt!! :)
7 dagen geleden
Reactie op sandra0809
Hier een kindje van 10 weken. Sinds afgelopen week aan het oefenen met over ...
Ok dankjewel!! Dat moeten wij ook gaan proberen :)
7 dagen geleden
Reactie op Boemba
Voorheen legde ik mijn telefoon met baarmoedergeluiden in zijn bedje, maar ...
Oeh dan ga ik die ook proberen! Dankjewel!!
7 dagen geleden
Reactie op Lilalo
Hier ook! 8w +4d. Probeer nu meer ritme toe te passen maar ik merk 0 effect ...
Ooh die lachjes laten je het volhouden he!!
7 dagen geleden
Reactie op Nikkol_2024
Ons eerste zoontje had dit ook. Fysiek trok ik het toen ook niet meer. Wij ...
Ja wij twijfelen zo om een slaapcoach in te schakelen, want ik wil hem ook de tijd geven.. maar het is fysiek gewoon te pittig ja!!
7 dagen geleden
Reactie op PauLau
Onze eerste zoon had dit ook, zowel overdag als 's nachts moest hij in slaa ...
Oei das pittig!! Maar inderdaad, soms twijfel ik of hij gewoon meer tijd nodig heeft