13 Reacties
8 maanden geleden
Geen ervaring, maar ik zou absoluut je instinct volgen. En volgens mij verteld jou intuïtie dat die überhaupt niet gaat werken. Ik zou me er als ik het zo lees ook niet comfortabel bij voelen, klinkt/leest alsof je schoonmoeder haar eigen conclusies trekt ipv die van jou op te volgen.
8 maanden geleden
Doen wat je hart zegt ik persoonlijk had dar niet meer gebracht voor een lange dag meschien paar uurtjes
8 maanden geleden
Hoi, het fles weigeren heeft mijn dochter ook een tijdje gedaan! Terwijl ze er eerst wel uit dronk. Volgens mij had het te maken met een sprong. Nu gaat het weer beter! Is vanzelf goed gekomen.
Zij gaat ook maar 1x per week naar een gastouder.
Wat wij in die periode deden (aangezien ze wel graag wilde eten van een lepeltje) was fruithapje en groentehapje meegeven en afgewogen bakjes pap (de droge poeder zeg maar) zodat de gastouder pap kon maken met de melk. Dan kreeg ze het op die manier toch binnen.
8 maanden geleden
Reactie op Dee89
Hoi, het fles weigeren heeft mijn dochter ook een tijdje gedaan! Terwijl ze ...
Het is echt alleen bij oma dat dit gebeurt. Toen ik haar had opgehaald vanmiddag dronk ze gelijk een fles leeg en 2 uur later weer aan de borst. Vorige week was het precies zo en de rest van de weken dronk/drinkt ze gewoon normaal. Dus deze keer geen sprongetje. Eten doet ze daar ook niet, niet eens aardbeien (haar favoriet). Terwijl ze hier echt aardbeien verorbert.
Ik ben echt bang dat het mijn dochter zo tegen staat dat ze daar gewoon niet wil zijn…
8 maanden geleden
Ik persoonlijk zou vooral naar mijn kindje kijken. Een keer een fles weigeren of halve hapjes prima. Maar als dat een standaard ding is bij bepaald persoon ga ik mijn kind daar niet relaxt heen brengen. Ik ben pas gerust als mijn kindje zich gedraagd zoals ie thuis ook doet. Keer zn dag niet hebben tot daar aan toe. Maar zo gauw de onze eten weigert weten wij dat het niet lekker zit.
8 maanden geleden
Reactie op Jess1992
Ik persoonlijk zou vooral naar mijn kindje kijken. Een keer een fles weiger ...
Ja, ik dacht eerst ook dat het door tandjes of een sprong zou komen. Overmorgen gaat ze er weer heen. Heb ook nogmaals gezegd dat ze het flesje ook vaker actiever mag aanbieden. Heb het idee dat ze dit echt niet zo deed. Ik kijk er nu zo tegenop, omdat mijn dochter sinds een aantal dagen echt extreem aanhankelijk is.
Mijn schoonmoeder vroeg zelfs of ik een fles wilde kopen die meer op een borst lijkt (emulait), maar ik vind dat echt veel te ver gaan, want het ligt niet aan de fles. Heb ook het gevoel dat me verweten wordt dat ik haar nog de borst aanbiedt om in slaap te vallen. Ze valt bij haar vader, mijn moeder en anderen wel gewoon in slaap zonder borst, maar vaak gewoon na een fles. Ze zegt ook steeds “ja ik kan geen borstvoeding geven he..”. Als het woensdag weer zo’n dag wordt dan ga ik denk ik wel een grens trekken. Ik krijg alleen mijn man hier zo moeilijk in mee en dat vind ik vooral lastig.
Ik begrijp ook niet dat ze het zelf nog ziet zitten… of misschien durft ze er niet eerlijk over te zijn.
8 maanden geleden
Reactie op g_p2023
Ja, ik dacht eerst ook dat het door tandjes of een sprong zou komen. Overmo ...
Ik zou het zelf door m’n man op laten lossen.. Meestal nemen moeders eerder iets aan van hun zoon dan van hun schoondochter 😅. Neem aan dat je man ook inziet dat het zo niet door kan gaan, moeten ze samen maar een oplossing zien uit te vogelen. Misschien een keer je man een (halve) dag vrij nemen en mee gaan naar z’n moeder. Dat hij mee kan kijken?
7 maanden geleden
Reactie op Jess1992
Hoe ging het deze week?
Lief dat je het vraagt! Het ging een stuk beter! Ik had een uitgebreid schema gemaakt met wanneer flesje/slaapje/snack/activiteit. Eerst wilde ze dat niet en mijn man raadde het ook af, omdat ze 2 kinderen heeft groot gebracht en haar eigen manier zou moeten vinden..(dat begrijp ik ergens wel, maar is ook ruim 30 jaar geleden) en afgelopen week gaf ze aan dat ze wel een schema zou willen. Heb mijn man laten bellen en uitgelegd dat we het schema sturen ter ondersteuning en om te helpen. Uiteindelijk bleek dit dus echt de key te zijn.
Ik was echt heel erg opgelucht en blij dat zowel mijn dochter als schoonmoeder een keer een fijne ervaring samen hadden.
Ik merk alleen wel echt dat er gauw wordt overdreven over het huilen. Een baby huilt soms om wat aan te geven en nu begrijpt ze dus wel wat er kan zijn.
En ze ziet nu ook wat stoorzenders zijn, zoals visite die ze krijgt of meer rust creëren.
Hoop dat dit volgende week voortzet!!
7 maanden geleden
Reactie op g_p2023
Lief dat je het vraagt! Het ging een stuk beter! Ik had een uitgebreid sche ...
Aaah wat fijn! Altijd apart als mensen zeggen ja maar ik heb al kinderen groot gebracht dus ik weet t allemaal wel. Ieder kind is verschillend vriendin dus luister gewoon naar me 💀. Mijn moeder vroeg juist om een schema. Ik zeg uh ja kijk vooral naar hem, wakker tijd is ong 2 uurtjes en hij gaapt en doet oogjes wrijven en eerste gaap is gelijk reageren met slaapje. En om de 4 uur een fles erin dan ben je vrij snel oke.