11 Reacties
één dag geleden
Hier hetzelfde. Echt ontroostbaar paniekerig krijsen als ik haar probeer aan te leggen. Ze huilt verder nooit, dus dit is echt heel raar voor ons en haar. Fles pakt ze wel, maar alleen als ze rechtop zit. Heb het idee dat het de verkoudheid is, en ze misschien druk op haar oren heeft ofzo. Maar wel heel frustrerend en verdrietig dat ze niet aan de borst wil. Weet niet goed wat ik moet doen ook..
21 uur geleden
Reactie op Daph90
Hier hetzelfde. Echt ontroostbaar paniekerig krijsen als ik haar probeer aa ...
Ah daar had ik niet aan gedacht. Maar met druk op de oren kan ik proberen achterover te leunen en haar rechterop aan te leggen.
Ga ik proberen.
Lastig is het he? Je wilt graag dat ze wat binnen krijgt. Ik zat te denken om misschien als ze straks weer weigert, af te kolven en met een lepeltje te geven...
20 uur geleden
Reactie op esmenaz
Wat bedoelen jullie met druk op de oren? Mijn baby hapt ook niet meer aan.. ...
Nou een soort oorpijn. Of beginnende oorontsteking. Als je neus en bijholten dicht zitten - die kleintjes kunnen natuurlijk moeilijk snuiten, je mag nog geen echte neusspray gebruiken en kunt niet echt goed spoelen - kan er best wat druk op je oren komen. Zeker als je ligt en slikt. Ik las net dat het vaker voorkomt dat ze tijdelijk borst weigeren bij verkoudheid. Ik ben nu maar gaan kolven, want na die 4-5 slokken rechtop weigert ze verder te drinken. Flesje met beetje gekolfde melk van vanmorgen wilde ze wel drinken, dus ik doe dat maar...
20 uur geleden
Reactie op Daph90
Ze heeft bij mij net een paar slokken rechtop gedronken, direct uit de bors ...
Fijn zeg!
Ik heb net ten einde raad haar in slaap gewiegd en toen ze in slaap viel, aangelegd. Ze begon zo waar te drinken en heeft 1 borst een paar minuten gedronken. Heeft ze in ieder geval weer wat vocht gehad...
11 uur geleden
Het moment dat je het niet meer vertrouwd huisarts bellen he! Want rsv begint ook als verkoudheid. Zit hier nu ook met een verkouden mannetje. Drinkt gelukkig wel goed en lacht nog veel en heeft babbeltjes voor 10. Maar hou m streng in de gaten. Doe ook paar keer per dag zn neus met het peertje zodat hij zeker genoeg lucht krijgt. Vindt ie super naar maarja het helpt wel
3 uur geleden
Reactie op Jess1992
Het moment dat je het niet meer vertrouwd huisarts bellen he! Want rsv begi ...
Ja hoor, maar zolang ze niet benauwd is en/of koorts heeft is er verder niet zoveel aan de hand denk ik. Moet er vooral genoeg vocht in zien te krijgen. Gelukkig de avond- en nachtvoeding half slapend goed gedronken. Hopelijk vandaag een betere dag.
Sterkte met je zoontje, hopelijk snel door de verkoudheid heen!
2 uur geleden
Hoi! Bij twijfel altijd even bellen met de huisarts!
Zelf heb ik ook zo’n periode met meer onrust en ik merk dat de nachtvoedingen als ze slaperig is beter gaan. Overdag in een rustige omgeving voeden of zelfs in het donker lijkt dus ook wat te helpen.
Geen idee of dit ook voor jou kindje geldt maar wellicht t helpt het !