16 Reacties

vorige maand
Misschien helpt het om hem lekker op de grond leggen op bv matten. Mijn zoon (7mnd) speelt al lange tijd veel op de grond. Ze hebben, zeker op deze leeftijd, wat meer aandacht nodig. Mijn zoon houdt het wel al heel lang vol op zijn buik. Hij speelt met blokjes, autos, boekjes, etc. Zo kan hij zich soms een kwartier tot een half uur zelf vermaken. Ik moet wel zeggen dat hij op het moment ook mij veel in de buurt wil hebben

vorige maand
Mijn dochter heeft nooit fijn in de box gelegen en ook niet met de babygym gespeeld. Ze vindt liggen op haar rugje echt niet fijn. Ik speel altijd veel met haar op een speelmat. Met contact erbij vindt ze liggen op haar buikje of rug wel leuk! Alleen spelen kan ze nog niet zo goed. Dat is juist normaal op deze leeftijd!

vorige maand
Herkenbaar wat je zegt over de aandacht. Onze zoon is 7 maanden en vraagt ook wat aandacht. Als het aan hem liefst, wordt hij de hele dag gedragen zodat hij alles ziet en kan meemaken. Maar we leggen hem wel in de box of onder de baby gym en spelen daar met hem of laten hem even alleen. Als hij t na 10 min zat is geef ik hem aandacht maar pak ik hem niet gelijk op. Naar buiten wandelen helpt ook. Hoe meer afwisseling hoe beter

vorige maand
Ik denk dat dit heel normaal is op deze leeftijd hoor. Hier ook altijd gehad rond deze leeftijd, en nu weer. Ze willen het liefst altijd op pad. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, ik word zelf ook onrustig van veel thuis zitten.
Onze oudste werd wat zelfstandiger toen ze eenmaal kon kruipen en lopen. Dan kunnen ze echt een beetje hun gangetje gaan. Maar de meeste kinderen kunnen zichzelf nou eenmaal niet echt goed vermaken (voor langer dan 15 min 😅). Dat duurt nog heeeeeel lang voor ze dat echt kunnen.

vorige maand
Ons zoontje vindt de box ook niet zo leuk, hij heeft te weinig ruimte om te bewegen dan. Dus de box is echt als ik even snel iets moet doen en hem even niet in de gaten kan houden met de hond.
Verder speelt hij op het kleed op de grond, dit kan die echt heel lang volhouden, is dan aan het rollen naar zijn speeltjes, rondjes draaien, tijgeren meestal achteruit etc.
Ons zoontje is net 7 maanden.

vorige maand
De box hebben wij al verkocht. Wij hebben een foam puzzelmat en gaan een grondbox kopen voor eromheen. De puzzelmat halen we 's avonds doormidden en leggen we op elkaar, 's ochtends zo weer klaargelegd. Wat wij verder doen op de dag: ik ga vaak een uur wandelen met hem (naar de winkel) in de draagzak of kinderwagen. Zet hem in de wipstoel tijdens was opvouwen en nieuwe was ophangen. Als ik ga stofzuigen doe ik dat met hem in de draagzak tenzij alleen beneden moet gebeuren dan laat ik hem spelen. We doen 1x per week het hele huis en elke dag beneden even snel met de Dyson. Tijdens mijn ontbijt en lunch is het even een moment voor mezelf dus speelt hij op zijn speelmat. Op bezoek bij familie gaan of nagels knippen, badderen. Kleding shoppen voor hem in de stad. Ik hou sowieso van de deur uitgaan op mijn vrije dag (ben 4 dagen vrij) en een goeie combinatie te maken tussen hem en huishouden. Ik speel vaak met mijn zoontje want wil de meeste tijd met hem doorbrengen en laat hem tussendoor zelf spelen, dit kan hij al goed, zodat ik dan even wat kan doen in het huis. Mijn man en ik verdelen het echt, we schrijven begin van de week alles op dat moet gebeuren en kijken per dag aan wat uitkomt. We zijn samen vrij op de maandag en dan zorgen we ervoor dat er dan hooguit een wasje gedaan moet worden zodat we die dag lekker met z'n 3en kunnen genieten.

vorige maand
Herkenbaar! Hij kan zich beg van de ochtend het best vermaken met de gym, maar de rest van de dag beperkt. Wil liever zitten (met kussen in de box) maar vooral op papa of mama. We proberen het zelf spelen wel te stimuleren ook en dus af te wisselen en ook lekker veel naar buiten. De opvang ziet ook dat hij het lastig vindt zelf, maar meteen tevreden is op of dichtbij een van de leidsters.

vorige maand
Hier ook niet meer in de box, hier speelt hij ook altijd op de grond op een speelmat! https://www.mamaloes.nl/cangaroo-xpe-wild-animals-opvouwbare-speelmat. Deze zijn echt ideaal en vouw je zo weer op. Je hebt ze ook in de XXL variant.

vorige maand
Reactie op Liss.x
Hier ook niet meer in de box, hier speelt hij ook altijd op de grond op een ...
https://www.mamaloes.nl/cangaroo-xpe-wild-animals-opvouwbare-speelmat hij deed de link net niet dus hopen dat deze het wel doet

vorige maand
Onze zoon ligt eigenlijk bijna de hele dag op de grond met allemaal speelgoed.. Rolt de hele woonkamer door maar begint op het matje haha

vorige maand
https://www.bol.com/nl/p/lucellia-prime-wood-grondbox-baby-inklapbare-speelbox-kinderbox-hout-playpen-kruipbox-babypark-babybox-inklapbare-houten-speelbox-met-slim-kliksysteem-zuignappen-172x172x68-cm-zwarte-connectoren/9300000187005390?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Wij hebben deze gekocht en nu staan, echt ideaal met een dikke schuimmat eronder, in slaap vallen doet ze alleen niet dus dat dan maar in de reiswieg zolang ze daar nog inpast 🙈

vorige maand
Misschien heeft hij wat tijd nodig om te leren hoe hij terug kan rollen? Mijn zoontje had ook zo’n periode dat hij steeds op z’n buik ging liggen en dan gefrustreerd raakte. Hij kan nu goed alle kanten op rollen. Of rust even uit op z’n buik. Ik laat hem soms ook even gefrustreerd zijn om hem de kans te geven het zelf op te lossen. Hoe meer tijd hij op de grond heeft hoe sterker hij wordt. Hij is nu 7 maanden. Ik ga ook weleens naast hem liggen, dan houdt hij het soms net even wat langer vol :)
De babygym sloopt hij helemaal uit elkaar dus daar gaat hij niet vaak meer onder haha. Verder ook dingen als kiekeboe, liedjes zingen, wandelen, vertellen wat ik aan het doen ben. Vandaag naar de kinderboerderij geweest, vond hij geweldig!