32 Reacties

één dag geleden

Heel erg herkenbaar! Enige wat hier helpt is de moonboon..

één dag geleden

Herkenbaar! Hier een zoontje van bijna 12 weken die overdag ook niet weggelegd wilt worden, behalve in de avond voor het slapen gaan. Dan slaapt hij tussen 7 en 10 uur aan een stuk door. Helaas heb ik nog niets gevonden wat kan helpen, maar hoop dat jouw kleine meid binnenkort wat langer en los van jullie kan slapen. Ik laat mijn zoontje na voeding altijd even spelen in de box. Dit houdt hij 10-20mij vol, waardoor ik wel tijd heb om even snel eten of drinken klaar te maken. Ook probeer ik soms hem in bed naast mij te leggen en zo samen te gaan slapen, dan kom ik ook toe aan wat 'extra' slaap :) Je bent in ieder geval niet alleen hierin en je doet het super mama!❤️

één dag geleden

Ik volg....

één dag geleden

Zit ze toevallig in een sprongetje? Want dat kan goed de oorzaak zijn.

één dag geleden

Hoe leg je haar weg? Op haar rug? Want dan kan je het moro-reflex activeren (val reflex, zoals wij dat soms hebben voor we in slaap vallen) en schrikken ze wakker. Wij kregen van het consultatiebureau 2 tips die voor ons veel verschil maakte. Als ze slapen, wacht dan 20 min, want dan pas komen ze in rem slaap en leg de baby weg op de zij, waarbij voeten eerst het matras raken, dan pas het hoofdje en dan langzaam naar de rug draaien. Onze baby werd ook steeds wakker als we hem weg legde, wat ik toen ben gaan oefenen op plekken wat die al gewend was (box en nestje) is elke keer als ik hem hoorde hand op de buik waarbij ik lichte druk uitvoerde, als die ging huilen pakte ik hem op, dit blijven oefenen, en uiteindelijk ook in zijn bedje. Nu als die wakker is en ik leg de hand op zijn buik, valt die 8 van de 10 weer in slaap.

één dag geleden

Reactie op tompouce

Hoe leg je haar weg? Op haar rug? Want dan kan je het moro-reflex activeren ...
Dank voor deze tips. Dit ga ik proberen.

één dag geleden

Reactie op tompouce

Hoe leg je haar weg? Op haar rug? Want dan kan je het moro-reflex activeren ...
Bedankt voor je antwoord! Dit proberen we ook, maar helpt helaas ook niet. We wachten altijd 'n halfuur voordat we haar overleggen. En dan inderdaad op de zij. Soms lijkt het te werken, maar schijn bedriegt en dan is ze na een x aantal minuten alsnog weer wakker. Ook leg ik altijd 1 hand op haar hoofdje en 1 hand op haar buikje als ze in haar ledikant of box ligt, maar ook dat werkt niet helaas. Hopelijk komt dit snel hihi!

één dag geleden

Zo herkenbaar! Hier gaat het ‘s nachts prima, maar overdag is het drama. Ook de oplossing nog niet gevonden.. Ik vind het vooral pittig op de dagen dat mijn man aan het werk is. Voor mijn gevoel niet eens ruimte om naar de wc te gaan, want dan gaat hij al huilen.. Ik blijf proberen en zeg steeds tegen mezelf dat dit ooit beter zal gaan 😅

één dag geleden

Reactie op Kimmamatobe

Bedankt voor je antwoord! Dit proberen we ook, maar helpt helaas ook niet. ...
Ah vervelend dat het nog niet wilt werken. Is het sinds het begin al zo bij jullie?

één dag geleden

Draagdoek, aerosleep matras/topper en dan op de buik leggen (misschien is jouw kindje een buikslaper) inbakeren met een vast ritueel en tenslotte wat hier magisch werkt is de maxicosi en dan daarmee door het huis wandelen na 1 keer op en neer slaapt hij al hier lekker met zijn warme voetenzak. Maar ons kindje houd ook van veel warmte. Dit zijn mijn beste trucs en ideeën

één dag geleden

Heel herkenbaar helaas. Mijn dochter van bijna 10 weken is ook niet weg te leggen 😔 Sinds een week oefenen we structureel minstens 1 slaapje in haar ledikantje. Gisteren heeft ze voor het eerst 20 minuten geslapen! Ik heb haar wakker weggelegd en helaas heeft ze wel heel even gehuild (max 5 minuten en het was huilen niet krijsen). Toen heb ik haar getroost terwijl ze bleef liggen en werd ze rustig. Hierna is ze in slaap gevallen. De dag daarna is het dutje niet gelukt. Morgen weer proberen.... In de box leg ik haar nog wel eens op de buik. Heel soms werkt dit nog. Heb je dat al geprobeerd? Sinds 2 weken vind ik dit ook steeds pittiger worden. Je kan nog geen boterham smeren zonder een huilend kindje... Zo frustrerend... Mijn eerste kindje had dit de eerste weken ook, maar vanaf een week of 8 deed ze wel dutjes. Ergens had ik dus verwacht dat dit kindje dat ook zou doen, en valt het dus tegen dat dat nog niet lukt.. Blijven volhouden en oefenen. En ik hoop zo dat we over 6 weken alweer vergeten zijn dat we met dutjes struggelde omdat het dan gewoon soepel gaat haha!

één dag geleden

Consultatiebureau zou zich ook eens moeten verdiepen in wat biologisch normaal is. Zou een hoop stress en frustratie schelen: https://www.instagram.com/reel/DCg-I32Ip_a/?igsh=MWYxZ2oybmJtam12eQ==

één dag geleden

Reactie op EsmeeJBM2024

Zo herkenbaar! Hier gaat het ‘s nachts prima, maar overdag is het drama. Oo ...
Precies dit! Ik ben altijd stiekem weer heel blij zodra mijn vriend thuis komt van het werk haha

één dag geleden

Heel herkenbaar, ik had dit bericht zo zelf kunnen schrijven! Alleen is het hier ook ‘s nachts waardoor hij al 10 weken op mij slaapt. Het is mij wel duidelijk dat lichamelijk ongemak hier ook een grote rol speelt. Zodra ik hem weg leg (ook als hij heerlijk ligt te slapen) begint hij te kreunen/spugen/winden, wordt wakker en gaat huilen. Heb vandaag een afspraak bij de osteopaat, ben benieuwd wat die erover te zeggen heeft. Verder probeer ik het zoveel mogelijk te accepteren. Dat kost mij minder energie dan continu oefenen en gefrustreerd raken. Ik geloof echt dat het vanzelf komt als hij eraan toe is, zo ging het bij mijn oudste zoontje ook. Tot die tijd zit hij heel veel in de draagzak. Daarmee kun je ook naar de wc, lunchen of de was doen. Alleen op sommige momenten zoals douchen of m’n peuter uit bad halen moet hij heel even huilen.

één dag geleden

Reactie op Vlierenfluitje

Consultatiebureau zou zich ook eens moeten verdiepen in wat biologisch norm ...
👏🏽

één dag geleden

OMG het is gelukt! Hij ligt nu in bed te slapen al 45 min! Eerste keer sinds 2 weken weer en allereerste keer niet slapend weggelegd. De hele trukendoos gebruikt maar de doorslag was zingen voor hem 💕

één dag geleden

En op buikje dan? Onze kleine man nu 11 weken slaapt sinds 3/4 weken op ze buik man wat een verschil.. eerst in de box geprobeerd overdag maar daarna snel de nachten ook... Hij slaapt zoveel beter en ook als ik hem op ze rug legde was het spugen enz... Was geen doen... Dus wij kwamen er achter dat het gewoon een echte buikslaper wss... Zijn broer was dit dus ook... Maar goed niet iedereen vind buikslapen fijn..maar je kunt keer proberen in de box? Dat je er bij bent of ze dan want minder onrustig is?

één dag geleden

Reactie op Lilalo

OMG het is gelukt! Hij ligt nu in bed te slapen al 45 min! Eerste keer sind ...
Zo fijn hé! Hier ligt ze ook al 40 minuten lekker in haar eigen bedje te slapen. Afgelopen week was drama (sprongetje denk ik), maar vanochtend consequent gebleven en na 10x de speen er weer opnieuw in te hebben gedaan (😅) telkens weer uit haar kamertje gelopen. Ineens was het stil en sliep ze. Dit had ik echt even nodig

één dag geleden

Reactie op Cosiness

Zo fijn hé! Hier ligt ze ook al 40 minuten lekker in haar eigen bedje te sl ...
Het is hier wel na 45 min klaar. Heel hard huilen dus nu weer in de draagzak. Maar heel blij mee

één dag geleden

Vat dit niet verkeerd op, want ben oprecht heel benieuwd. Kindjes die moeilijk tot niet weg te leggen zijn, hadden ze dit al vanaf de eerste week/weken? En hebben jullie ze vanaf de eerste week wel af en toe weggelegd of toch grotendeels bij jullie gedragen? Lijkt mij namelijk enorm pittig, vooral als dit al vanaf het begin speelt. Maar ben dan wel benieuwd of dit er dan misschien toch onbedoeld 'insluipt' of dat er echt iets aan de hand is. Nogmaals, geen verwijt hoor, maar oprecht even benieuwd