34 Reacties
één dag geleden
Reactie op Lilalo
Het is hier wel na 45 min klaar. Heel hard huilen dus nu weer in de draagza ...
Maar daar mag je echt al trots op zijn! Want dat is gewoon een hele (herstellende) slaapcyclus heb ik begrepen. Dus die hebben jullie maar weer 😊 (dit houd ik mij zelf ook voor, liever heb je natuurlijk dat ze een uurtje a anderhalfuur doorslapen). Hier slaapt ze ook wel eens maar 20 minuten, dan baal ik wel eventjes, dan voelt alle moeite toch voor niks ofzo
één dag geleden
Reactie op Cosiness
Vat dit niet verkeerd op, want ben oprecht heel benieuwd. Kindjes die moeil ...
Snap ik! Uhm nee in het begin liet ze dit wel echt toe. De eerste kraamweek zijn we al meteen begonnen met haar in haar eigen ledikantje te leggen, gezien we (eigenlijk) ook echt zijn van rust op eigen kamertje. Maar sinds ze wat ouder is geworden is het gewoon echt drama
één dag geleden
Reactie op Cosiness
Ons kindje huilde extreem veel. We waren pas 9 weken verder voordat we erachter kwamen dat ze refluxziekte en koemelkallergie heeft. Dus daardoor heeft ze altijd op ons gelegen, ze had namelijk de hele dag door pijn
En om dit nu weer af te leren valt niet mee 🙈
één dag geleden
Reactie op Cosiness
Goede vraag. Ik lees namelijk ook veel topic over ritme creëren en dat mama’s bezig zijn met in eigen bedje leren slapen, wakker wegleggen etc. En dan vraag ik me oprecht af hoe ze ermee om waren gegaan als ze mijn zoontje hadden gehad. Dan moet dat een hoop frustratie opleveren en zouden ze dan eerder aan de bel trekken bij het CB of instanties dat er wat aan de hand lijkt te zijn? Of zouden ze toch hebben doorgezet en hem met veel huilen inmiddels hebben geleerd zelfstandig te slapen? Ik weet het niet. Ongetwijfeld speelt het op elkaar in. Mijn kleine heeft in ieder geval de eerste 2 weken zeker in de box geslapen en ook in z’n eigen bed. Vanaf toen begon het kreunen, spugen en kronkelen. Ook ‘‘s nachts heb ik er toen voor gekozen hem bij me te nemen, omdat ik anders niet sliep. Bij mijn oudste zoontje was het hetzelfde verhaal en deden we dat niet. Toen hebben wij wekenlang vreselijke nachten gehad. Dus ik kies dan toch maar voor deze weg… plus ik geloof er niet in dat ik hem nu verkeerde dingen “aanleer.” Maar daar kan je uiteraard anders over denken!
één dag geleden
Kindjes zo jong hebben geborgenheid nodig en sommigen meer dan anderen. Deze fase gaat ook snel voorbij ook al lijkt het nog lang te duren. Misschien handig om je in te verdiepen in de slaapcyclus van die babytjes. Misschien leg je de kleine nou net telkens op het verkeerde moment weg? Dus misschien net te snel of net te laat? Ik heb met mijn dochtertje dat als ik haar iets te vroeg wegleg dat ze ook gelijk wakker wordt, maar had ik nog 5 a 10 minuten gewacht dan slaapt ze zo 2 uur 's middags. Een tip die ik van mijn kraamzorg had gekregen toen.
één dag geleden
Reactie op Nadine20
Oh en wat ik vaak ook doe is dat als ze echt niet kan slapen ik haar al in ...
Oh mega goede tip, die ga ik toepassen! Dankjewel
één dag geleden
Ik heb niet alles teruggelezen maar gebruik je een slaapzakje zoals de puckababy? Dat helpt in ieder geval tegen het schrikken en maaien van de armen. Verder is het - hoe moeilijk ook- echt even doorzetten ben ik bang. Het ochtenddutjr schijnt het makkelijkste te zijn en troosten in de co sleeer doe je het best door shhht te zeggen (mag best hard bij haar oor) en op de rug te kloppen.
Ik weet niet of het mogelijk is voor je partner om nog wat extra verlof op te nemen zodat jullie samen als een team dit een week kunnen doen? Volhouden is namelijk best lastig merk ik als alle zorg op jou alleen komt..
één dag geleden
Reactie op asil122
Ik heb niet alles teruggelezen maar gebruik je een slaapzakje zoals de puck ...
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik gebruik sinds de geboorte de swaddle up en die vindt ze (in de nachten) heel fijn. Ze is een heel beweeglijke baby dus we merkten idd dat ze zichzelf weer wakker sloeg haha. Mijn vriend krijgt volgende week vakantie en hoeft in december heel weinig te werken, dus daar kijk ik inderdaad heel erg naar uit! Even doorbijten en hopen dat het snel ietsje beter wordt
één dag geleden
Reactie op Cosiness
Eerste 6 weken ging goed maar wel altijd slapend weggelegd. Nu werkt dat niet meer. Zal zeker wat insluipen maar ook een bepaalde behoefte van een kind.
Doe nu niks anders dan bij mijn dochter behalve dat de situatie anders is. Mijn dochter sliep wel makkelijker in haar eigen bed
één uur geleden
Reactie op Lilalo
Dit succesje lijkt voorlopig eenmalig te zijn geweest 😞
Oooh dit is altijd even een domper. Maar probeer als het even kan door te zetten daar waar het lukt! Hier gaat het ook de ene keer beter dan de andere, maar slapen is nou eenmaal iets wat ze aan moeten leren en dat heeft bij sommige kindjes tijd nodig.
You can do this!!