11 Reacties

vorig jaar
Als gastouder die in allebei heeft gefietst: ik zou absoluut voor een tweewieler gaan! Zoveel makkelijker bochten pakken en zoveel makkelijker sturen/manoevreren etc. Voelt eigenlijk veel stabieler daardoor. Ik kom echt niet overweg met een driewieler. Je bent zo gewend om te fietsen met 1 wiel voor die je licht kunt kantelen, en met 2 voorwielen kan dat natuurlijk niet. Het zal vast wel persoonlijke voorkeur zijn :).

vorig jaar
Ik zou iig niet voor een driewieler gaan als je die nooit hebt uitgeprobeerd. Ik vond het echt lastig!

vorig jaar
twee fiets inderdaad fijner. Als je met een fiets met 3 wielen over een heuvel, brug of ander ongelijke weg gaat, dan gaat de hele fiets heen en weer. dus ook als fietser zit je helemaal scheef als de weg scheef is.
En de fietsen met 2 wielen hebben volgens mij altijd wel een hele goede stabiele standaard. Waardoor in en uitstappen heel goed gaat.

vorig jaar
Reactie op Mies1235
Als gastouder die in allebei heeft gefietst: ik zou absoluut voor een tweew ...
Helemaal mee eens. Ik heb ze allebei uitgeprobeerd bij de fietsenwinkel (zeker doen!) en die met 3 wielen voelde zo onnatuurlijk. Heb dus een tweewieler gekocht.
Ik heb nooit gedoe gehad met de standaard. Dat gaat heel makkelijk en dan staat ie meteen heel stabiel.

vorig jaar
Hier een driewieler en super enthousiast over. Het klopt dat het in eerste instantie (de eerste meters) heel onnatuurlijk voelt, maar het went super snel en is wel gewoon veel fijner als je bij een stoplicht staat te wachten met n volgeladen bak 🤭