13 Reacties

één maand geleden

Heee, Die van mij is nu 6 weken. Ik merkte dat als ik beneden bleef zitten hij erg onrustig is, huilen, veel aan de borst willen, en gewoon echt erg moe was en niet kon slapen. Nu ga ik zelf naar boven als hij de voeding tussen 6 en 8 (borstvoeding) heeft gehad. En leg ik hem in de cosleeper. Ik merk dat het elke avond steeds iets vroeger word dat hij gaat slapen, zo probeer ik de juiste tijd te creëeren. wel duurt het even voor hij idd slaapt. Want is ook klaarwakker!! Maar in een donkere omgeving krijgt hij toch sneller slaap dan bij die tv

één maand geleden

Heel herkenbaar! Bij ons werkt het vanaf 6 weken wel en daarvoor ook niet. Wat hielp was hem alvast in de slaapkamer voeden en dan wegleggen en inbakeren. Maar echt makkelijk werd het vanaf de 6e week. Fles om 19 uur, dan tussen 19:30/20:00 verschonen, pyjama aan en nu kunnen we hem zo wegleggen zonder inbakeren ook.

één maand geleden

Ik neem haar voor nu ook mee naar bed als ik ga slapen. Verschoond je zijn luier na de voeding of ervoor? Ik merk dat als ik het ervoor doe ze beter gaat slapen, omdat ze van het verschonen ook wakker word

één maand geleden

Hier gaar ons zoontje van nu 5 weken rond 20:00 naar zijn eigen bed (na de fles van 19:00). Hij slaapt wel ingebakerd en verwarmen zijn bedje voor met een kruik. Vaak slaapt hij dan tot 23:00-23:15. Dan geven we bij ons op de kamer de fles en slaapt hij ook in de co sleeper naast ons. Komt wel om een voeding rond 03:30/04:00 maar slaapt erna weer tot 07:00

één maand geleden

Ik doe de voeding rond 18:00 in de slaapkamer en leg hem daarna in z’n co sleeper. Dan gaat hij meestal vrij snel slapen (tot ik hem wakker maak voor de volgende voeding rond 22:00). Dit geeft hem rust maar ons ook, zo kunnen we even bijkomen op de bank. Mijn zoontje is nu 5wk. We hebben dit gewoon zo geprobeerd en hij reageert er toevallig goed op. Maar kan best zijn dat dit voor elk kindje anders is, ze zijn nog zo klein natuurlijk

één maand geleden

Ochjee haha, bij het lezen van dit topic denk ik: ritme? Kind gaat gewoon met ons mee naar bed en laat zich ook echt niet eerder wegleggen. Bij de eerste ben ik heel erg spastisch geweest rondom het slapen. Nu wil ik veel meer go with the flow gaan.

één maand geleden

Wij nemen de baby mee naar bed als we zelf ook gaan. We hebben wat dat betreft ook wel een ritje gevonden. Ondanks dat de baby borstvoeding op verzoek krijgt zijn de tijden aardig regelmatig en komt de laatste voeding voor de nacht altijd precies uit tussen 22 en 23u. Zodra hij dus wakker wordt voor deze laatste voeding (hij slaapt daarvoor in de box) dan verschoon ik zijn luier, doe ik zijn slaapzak aan en voed ik hem in bed. Daar houd ik m dan nog even rechtop terwijl hij al in slaap valt en dan kan ik hem wegleggen. We hebben dus al echt een ritueeltje zodat hij weet dat het nacht is.

één maand geleden

Mijn dochter van 4 weken gaat ook pas naar bed als wij naar bed gaan. Wij geven de laatste voeding tussen 22:00 uur en 23:00 uur. Daarvoor slaapt ze bij ons beneden. Zodra we haar eerder in de co sleeper leggen, slaapt ze niet goed.

één maand geleden

Hier gaat hij pas de nacht in tussen 21.00 en 22.00. daarvoor nog heel onrustig en niet echt kunnen slapen of snel wakker. Dus pas na de laatste voeding tussen 22.00-23.00 gaat hij naar boven.

één maand geleden

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik merk dat ik snel onzeker word van topics waarbij ik zie dat sommige kindjes al doorslapen en echt een vast ritme hebben. Dit gaf me het gevoel niet goed bezig te zijn. Ik doe het best soortgelijk als ik jullie reacties zo lees 😊. Ik laat het ritme lekker wat meer los! We doen wel standaard al de laatste voeding op bed, dus op die manier maar ‘ritme’.

één maand geleden

Reactie op Sippie

Ik doe de voeding rond 18:00 in de slaapkamer en leg hem daarna in z’n co s ...
Wij doen dit ook zo! Om 18 uur na het eten verschonen we haar, gaat de slaapzak aan en geef ik de borst. Dit alles in het donker. Daarna blijf ik voeden op verzoek en slaapt ze eigenlijk de hele nacht telkens tussen de voedingen door in haar co sleeper. We zijn hier vrij vroeg mee begonnen omdat wij de vroege bedtijd ook wel lekker vonden en het geeft wat rust ‘s avonds. De kleine lijkt ook altijd helemaal tot rust te komen als we de donkere slaapkamer ingaan alsof ze inmiddels (morgen 7 weken) al een beetje weet wat er komen gaat. Verder zou ik me niet te gek laten maken door alles wat je leest. Kijk gewoon goed naar je kindje en probeer wat uit. Vaak zeggen ze wel dat je iets een paar dagen moet doorzetten om te zien of het werkt. Dat hadden wij hier ook met het slaapzakje bijvoorbeeld. Dat duurde ook 3/4 nachten en toen ging het goed!

één maand geleden

Wij hadden hetzelfde. De eerste weken lieten wij haar ook beneden in de box. Maar ook wij merkten dat ze onrustig werd. Dus de tijd verschoof telkens iets naar voren. Dus eerst rond 2200 uur, toen 20:00 uur en nu langzamerhand 19:00 uur.

één maand geleden

Reactie op Ddbv2024

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik merk dat ik snel onzeker word van topics ...
Niet onzeker worden! Je doet het goed. Mij hielp het bij onze oudste om te relativeren; mijn kindje slaapt ook door van voeding tot voeding in de nacht. Alleen zit er bij mij vier uur tussen en bij de andere drie of zes uur. Dus ik mag ook gewoon blij zijn met het doorslapen van voeding tot voeding, wat overdag niet zo is.