18 Reacties
22 dagen geleden
Reactie op juiceee
Ik volg! Heb nog geen afspraak en weet nog niet wanneer me baby besneden wo ...
Pff, ik heb vandaag de afspraak gehad. Opzich de procedure is pijnloos maar de prik was pijnlijk voor me baby. En nu hij net geplast heeft begon hij ook te gillen. Hij wilt nu alleen maar knuffelen en in mijn armen in slaap vallen. Hij is echt versuft, ik vind het zo zielig :(. Zijn edele deel is ook zo opgezet. Ik schrok er gewoon van.
22 dagen geleden
Voor de bevalling wisten we het 100% zeker dat we het zouden doen. Nu de kleine er is voelt het gewoon niet goed. En gaan we het ook niet meer doen. Heb jij het al laten doen of twijfel je?
22 dagen geleden
Reactie op blessing1
Pff, ik heb vandaag de afspraak gehad. Opzich de procedure is pijnloos maar ...
Aaaaaah🥺 het plassen doet pijn!! Heeel veeel met hem knuffelen en k kreeg laatst als tip: heel veel laten luchten, zo min mogelijk luier aan doen anders zou het schuren. Zo een puppypad onder hem leggen…
was het met laser of klem?
Heel veel kracht voor jou kleintje 🩵
22 dagen geleden
Precies 1 week geleden m’n zoontje laten besnijden. Van de hele ingreep heeft hij helemaal niks gemerkt, zelfs niet van de verdovingsprik dankzij een verdovende zalf.
De eerste dag erna heeft hij wel veel last gehad, dit hebben we zoveel mogelijk proberen te onderdrukken d.m.v. paracetamol. Nu een week later heeft hij eigenlijk nergens meer last van en ziet het er super netjes en rustig uit. Wij hebben de klem methode gehad.
Goed om inderdaad regelmatig je zoontje zonder luier te laten liggen, doen wij nu ook nog steeds. En we deden hem 2x per dag in een badje water (zonder zeep o.i.d.).
22 dagen geleden
Wij onze baby laten besnijden met 5 weken. Voelde er niks van. Elke dag een klodder vaseline er op doen (overdreven veel) en dan de luier er over heen. En 2 x per dag weken in badje. Dan is t zo genezen
22 dagen geleden
Oja en 1 uur voor de besnijdenis een zetpil helpt. En afhankelijk van de leeftijd en de pijn kan je om de 6 uur gewoon paracetamolletjes geven. In ons geval niet nodig
22 dagen geleden
Reactie op blessing1
Oke fijn om te weten want de arts zei alleen vandaag; maar mocht ik merken ...
Precies, kan gewoon. Zou je ook doen als hij bijvoorbeeld koorts o.i.d. heeft. En ik heb mezelf telkens een beetje getroost met de gedachte: “beter nu dan later”. En nu een week later lijkt hij nergens meer last van te hebben. Dus even volhouden en lekker veel vasthouden en knuffelen!
22 dagen geleden
Ons zoontje is met 4 weken besneden en huilde alleen even bij het verdovingsprikje. Een uur voor de ingreep een zetpil paracetamol en daarna nog drie keer (om de 6(?) uur was het geloof ik). Bij elke verschoning een klodder vaseline op zijn geslachtsdeel en twee keer per dag 5-10 min in een emmer water gezet om schoon te houden. Zoontje was alleen de uren na de ingreep een beetje huilerig/hangerig, daarna leek hij er totaal geen last meer van te hebben.
We zijn nu twee weken later en het is al helemaal genezen en ziet er super goed uit.
We hebben het laten doen bij het besnijdenis centrum in Amsterdam.