42 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk eerst kiezen om het proberen goed schoon te houden. Mocht zijn voorhuid te kort zijn dan wil ik me stilhouden. Maar ik vind het nogal wat om in de zwangerschap al te zeggen dat je een besnijdenis wil doen uit hygiënische overwegingen… 🙄

2 jaar geleden

Het is echt hygiënischer !! Om me heen veel besnijdenissen meegemaakt. Later heb je er geen last van en het is gewoon veel schoner. Er is onderzoek naar gedaan en het heeft veel voordelen met betrekking tot het voorkomen van ziektes.

2 jaar geleden

Mijn zoon word ook na de zomer. Wij doen om geloof. Wij zijn er van overtuigd dat het ook schoner is. Bij een onbesneden penis moet je de voorhuid terug duwen om hem schoon te krijgen en dan nog zouden er problemen kunnen ontstaan. Bij een besneden penis hoeft dat niet. Zoek maar is naar voor en nadelen van het besnijden.

2 jaar geleden

Wetenschap laat zien dat het hygienisch is om dit wel te doen, buiten religie om. Onderhoud is gewoon veel makkelijker dan natuurlijk met het voorhuidje etc. Hierbij zou ik denken: als je er over nadenkt liever zo vroeg mogelijk zodat de baby de pijn niet meer kan herinneren op den duur dan op latere leeftijd…

2 jaar geleden

Ik ben daar vrij stellig in; er wordt niet in onze zoon gesneden als daar geen medische noodzaak voor is. Je kunt een jongen prima aanleren zijn penis en eikel schoon te houden. Ook een besneden piemel moet je schoonmaken,, dus dat is niet per definitie hygiënischer. En ja, daar zijn de meningen zeer over verdeeld. Ik heb geen behoefte aan een ja/nee discussie.

2 jaar geleden

Ik als moslima vind het niet meer dan normaal om een jongen te besnijden, het is absoluut veel hygiënischer. Maar ik kan goed begrijpen dat als je geen Moslim/Jood bent en het in je omgeving geen gewoonte is, het een lastig besluit is! Wellicht dat je je goed kan inlezen en je laten informeren wat de voordelen zijn en natuurlijk een goed gesprek aan gaat met je partner. Verdere tips die ik kan geven is dat je het het beste op jonge leeftijd kunt doen, dan heelt het heel snel en merkt je kleine er gewoon niks van. Wij hebben het met 4 maanden laten doen, was echt super vlot genezen en mijn zoon had helemaal bergen last van. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op Mary-am

Ik als moslima vind het niet meer dan normaal om een jongen te besnijden, ...
Nergens*

2 jaar geleden

Eens, zeker jong doen! Bij 4-6maanden, niet de indruk dat ze er veel last van hebben en snel genezen. Bij 2 jaar zijn ze zich er veel te bewust van, maar toch weer te klein om ze gerust te stellen, had er wel last van en duurde echt paar weken tot hij niet meer klaagde vooral als hij wat in zijn luier deed.

2 jaar geleden

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het je partner alleen om hygiëne gaat?

2 jaar geleden

Als je het doet adviseer ik het tussen de 4-6maanden te doen. Niet veel jonger en niet veel later.

2 jaar geleden

Reactie op mamma4

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het je partner alleen om hygiëne gaat ...
Ik ken meerdere Nederlanders die dat doen alleen om hygienen

2 jaar geleden

Misschien ben ik ouderwets... De natuur heeft het zo bedacht dus laat het dan ook zo 🙈 zn voorhuid heeft ook een functie

2 jaar geleden

Wij hebben er toen voor gekozen om ons zoontje met 3/4 maanden te laten besnijden. Veel makkelijker schoon te houden. Ik zat er echt mega tegen op maar het viel heel erg mee. Hij heeft niks meegekregen van de behandeling en het herstel. Er zijn ook mannen die het op latere leeftijd moeten laten doen door medische redenen.. nou volgensmij ben je dan echt niet blij😅. Nu nog een zoontje onderweg en gaan wij het weer vroeg laten doen. Ik ben er nu een stuk rustiger onder. Ik hoop dat dit je helpt op een of andere manier. Luister altijd naar je gevoel.

2 jaar geleden

het is niet bewezen hygiënischer te zijn..

2 jaar geleden

Reactie op Maria202405

Ligt er maar net aan welk onderzoek je gelooft..

2 jaar geleden

Reactie op demi64048

Wij hebben er toen voor gekozen om ons zoontje met 3/4 maanden te laten bes ...
Echt, doe het tussen 4-6 maanden. 3 zal ook best zijn. Kan vanaf 1 maand maar vind ik echt bizar.. Ik dacht bij een van onze kinderen 2 kan ook best, daar heb ik spijt van. Niet van de besnijdenis. Bij baby tussen 4-6 maanden stelt het niet heel veel voor.

2 jaar geleden

Reactie op Maria202405

Het zorgt er zelfs voor dat bepaalde ziektes voorkomen kunnen worden🤣

2 jaar geleden

Reactie op Mommytobe1008

Misschien ben ik ouderwets... De natuur heeft het zo bedacht dus laat het d ...
"De natuur heeft ook de blindedarm bedacht".... 😉

2 jaar geleden

Oke, mij niet bekend bij baby's en kindjes. Dacht alleen bij problemen ivm daarmee. Mijn zoontjes zijn besneden, daar niet van. Ik had gwn dat het bij de vriend van TS het niet alleen dat is

2 jaar geleden

Persoonlijk vind ik dat in een gezond lichaam niet gesneden hoeft te worden, dus wij zouden hier nooit voor kiezen tenzij er een medische reden voor is. Hygiëne kun je aanleren en de voorhuid zit er niet voor niks. Ik kan best begrijpen dat er redenen zijn om het wel te doen (zoals geloof), maar ik vind ‘het is makkelijker om schoon te houden’ echt geen valide reden om in mijn kind te laten snijden.