6 Reacties

10 dagen geleden

Mijn oudste dochter heeft haar eerste levensjaar iedere dag propanolol (ook een bètablokker) genomen voor haar aardbeivlek. Dat lijkt me een gelijkaardig medicijn aan de naam te zien. Weet niet of je iets aan die informatie hebt 🙃

10 dagen geleden

Bètablokkers. Ik zal zo zoveel mogelijk vermijden waar mogenlijk. Hier door kreeg mijn schoonzus een hartinfarct

10 dagen geleden

Geen ervaring met metropool, maar tijdens de zwangerschap en vlak na de geboorte (tijdens de borstvoeding) kreeg ik labetolol. Misschien daar eens naar vragen?

10 dagen geleden

Ik heb juist een te trage schildklier en toen ik zwanger was werkte hij nog veel trager waardoor ik veel meer medicatie moest nemen. Na mijn zwangerschap moest ik minder medicatie nemen, maar nog steeds meer dan voorheen. Vorige week moest ik mijn bloed laten controleren en bleek mijn tsh waarde 0,01 dus ook een veel te snelle schildklier. Nu is mijn medicatie weer aangepast en is alles weer oké. Ik kan niet zeggen dat ik echt iets gemerkt heb eigenlijk. Bij een trage schildklier had ik juist wel veel symptomen en voelde ik mij echt ziek / missslijk enzo

10 dagen geleden

Reactie op NikkiFloor

Bètablokkers. Ik zal zo zoveel mogelijk vermijden waar mogenlijk. Hier doo ...
Hoe weet je zo zeker dat dit door de bètablokkers kwam?

10 dagen geleden

Oh ik had trouwens een te snelle schildklier tijdens de zwangerschap, alleen dan.. nu al voor de tweede keer. Zwangerschapshormoon triggerde dat of zo. Heb zo goed als heel mijn zwangerschap een lage dosis Strumazol moeten nemen, daardoor verdwenen de symptomen die jij beschrijft. Ik snap je gevoel wel bij het nemen van medicatie. Leuk is dat natuurlijk niet en ik twijfelde ook en heb tranen gelaten, maar heb dan gewoon goed geïnformeerd bij dokters en apothekers. En dan beslist om die mensen hun kennis te vertrouwen. 🙂