129 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op september2021

De topic is inderdaad bedoeld voor vrouwen die in september uitgerekend zij ...
Klopt ! Dit topic is ook echt bedoeld om bevalverhalen te delen van dit jaar ! Zal dit even aanpassen zodat het wat duidelijker wordt :)

3 maanden geleden

Hi dames , Ik zie dat hier wat verwarring onstaat, hierbij een korte uitleg . Dit beval topic openen wij altijd samen met het geboorte topic . Dit zodat mensen niet in het geboorte topic gaan kletsen over hun bevalling , maar dit hier kunnen doen . Dit topic is dus ook bedoeld om je bevalling van dit jaar te delen :) ….. Ik heb het openingsbericht even aangepast zodat dit wat duidelijker is ! Allemaal alvast een fijne bevalling ❤️

3 maanden geleden

Hier 5 september uitgerekend. Gister ochtend 5:00 uur zijn mijn vliezen gebroken. Precies met 37 weken. Nu nog steeds geen weeën en is de bevalling inmiddels medisch geworden. Ik ben nu tussendoor gewoon thuis in de hoop dat de mijn lichaam het zelf nog gaat oppakken, maar het lijkt er niet op helaas. 😔 Morgen ochtend start de opname voor het inleiden. Erg spannend allemaal! 🍀 Heel gek idee dat we met een paar dagen dus echt onze kleine ontmoeten!

3 maanden geleden

Reactie op Daphx

Hier 5 september uitgerekend. Gister ochtend 5:00 uur zijn mijn vliezen geb ...
Heel veel succes en sterkte gewenst. Je kan het.

3 maanden geleden

Reactie op Jaleesa - Moderator

Hi dames , Ik zie dat hier wat verwarring onstaat, hierbij een korte uitle ...
Bedankt voor je begrip! Fijn dat het is aangepast. Wellicht dat mijn berichten verwijderd kunnen worden, zo blijft dit topic weer lekker overzichtelijk😊

2 maanden geleden

Zondag op maandagnacht ben ik rond 22:00 naar bed gegaan. Om 01:00 werd ik wakker van mijn man die naar bed kwam en ben ik gaan plassen. Toen ik terugging naar bed voelde ik ineens een guts water en liep ik terug naar het toilet, zijn mijn vliezen nou gebroken? Toen ik opstond twijfelde ik daar niet aan, het liep langzaam naar beneden langs mijn benen. Mijn man heeft het ziekenhuis gebeld en die wilden dat we langskwamen voor CTG en controle gebroken vliezen. Om 03:30 is dit uiteindelijk bevestigd na wat twijfels vanuit de klinisch verloskundige. We zijn toen naar huis gegaan om de weeën af te wachten en ik had toevallig al een afspraak bij de verloskundige om 14:00 die dag. Daar zouden we het plan verder bespreken. Mijn weeën hebben echter niet lang op zich laten wachten want om 07:30 waren deze zo hevig dat ik mijn man heb wakker gemaakt. In het ziekenhuis aangekomen bleek ik op 3/4 cm te zitten en ben ik onder de douche gaan zitten om de weeën op te vangen. Dat was de enige plek waar dit lukte ondanks dat het niet comfortabel zat (slapende billen van de kruk) en ik het koud had. Om 12:15 had ik 7 cm en gevraagd om pijnpompje. Hier heb ik even op moeten wachten en uiteindelijk maar 18 min aangezeten, toen kon ik persen! Om 13:34 volledige ontsluiting en om 14:04 was onze Luuk er! De pijn van de weeën vond ik zeer heftig maar ik kijk enorm goed terug op de bevalling. Alle clichés zijn waar..💙

2 maanden geleden

Reactie op Minoesch96

Zondag op maandagnacht ben ik rond 22:00 naar bed gegaan. Om 01:00 werd ik ...
Wat vond je van het pijnpompje?

2 maanden geleden

Reactie op Jenna02

Wat vond je van het pijnpompje?
Heel fijn want ik kreeg geen rust meer tussen de weeën door. Hierdoor kon ik heel even op adem komen en relaxen. Laatste cm’s gingen daardoor ook sneller!

2 maanden geleden

Reactie op Minoesch96

Heel fijn want ik kreeg geen rust meer tussen de weeën door. Hierdoor kon i ...
Wat is een pijnpompje?

2 maanden geleden

Reactie op noena88

Wat is een pijnpompje?
Remifentanil. Je kan hiermee zelf om de 3 minuten een bolus aan pijnstilling geven door op een knopje te drukken. Haalt het scherpe randje van de wee af en maakt je een beetje stoned. Zakt ook vrijwel meteen weer weg maar zorgt er wel voor dat je even op adem kan komen. Ik vond een ruggenprik doodeng en vond dit dus een fijner alternatief

2 maanden geleden

14 september uitgerekend maar onze dochter is op 31-8 geboren op exact 38 weken. Vrijdag had ik vooral last van harde buiken, maar geen enkel teken dat de bevalling zou beginnen. Zijn die dag nog tot half 8 ‘s avonds op pad geweest. Omdat ik het idee kreeg dat ik de kleine minder voelde die dag ben ik even op de bank gaan liggen omdat ik dan meestal wel beweging voel. Toen dat uitbleef, ben ik boven op bed gaan liggen met een boek even ter ontspanning en voelde ik ligt beweging. Had me voor genomen als dat de dag erna nog zou zijn ik even de verloskundige zou bellen. Iets voor 23:00 ga ik naar de Wc omdat ik wil gaan slapen en ik loop richting de badkamer en plots breken spontaan mijn vliezen. Ik heb de verloskundige gebeld omdat ik vanwege eerder stollingsproblemen in het ziekenhuis zou bevallen en omdat mijn eerste bevalling snel is gegaan dat we nu ook snel zouden schakelen mocht dat nodig zijn. Omdat ik nog geen weeen had hebben we afgesproken dat ik haar zou bellen als ze om de 5 min zouden komen. Nog geen uur later waren we al onderweg naar het ziekenhuis, en was er zelfs geen tijd om thuis nog eerst de controle te doen. De weeen kwamen al snel om de 3 min en we moesten racen richting ziekenhuis. Daar heb ik al volledige ontsluiting en mag ik direct gaan persen. Om 01:49 is onze dochter geboren, dus de bevalling heeft nog geen 3 uur geduurd. Ondanks dat het zo snel ging, en het echt schakelen was van 0-100 kijk ik er positief op terug. Ik heb 2 kleine schaafwondjes en verder niks dus daar ben ik heel blij mee. Aangezien ik de vorige keer met vacuümpomp en knip ben bevallen. Tip vraag om een warm washandje op je onderkant, dat helpt echt.

2 maanden geleden

Reactie op ABD89

14 september uitgerekend maar onze dochter is op 31-8 geboren op exact 38 w ...
Wat fijn gefeliciteerd. Waar helpt dat washandje tegen

2 maanden geleden

Reactie op noena88

Wat fijn gefeliciteerd. Waar helpt dat washandje tegen
Uitscheuren

2 maanden geleden

Op 29-08 is ons eerste zoontje geboren dmv inleiding met 38.2. Mijn enige wens was om niet te gaan voor de ruggenprik ivm angst voor schade. Na de weeenopwekkers kreeg ik heftige rugweeen, kon niks me meer schelen en ging ik overstag. Het persen vond ik echt peanuts en duurde ongeveer 25 minuten. Wat schaafwondjes en 1 scheurtje in de schaamlip, dus dat valt reuze mee! Ivm zwangerschapsdiabetes werd de baby binnen een uur volledig gecontroleerd door een kinderarts en alles leek goed. Een paar uur later tijdens het aanleggen kreeg mijn babytje een hele snelle ademhaling en werd er opnieuw door meerdere mensen naar hem gekeken. Hij bleek geïnfecteerd te zijn met de GBS bacterie welke ík blijkbaar gehad zou hebben. Meteen aan de hartmonitor en aan het infuus voor de antibiotica. Nu naar een aantal dagen is hij er redelijk bovenop en mag hij thuis verder herstellen met orale antibiotica 🍀

2 maanden geleden

Met 38+1 naar het ziekenhuis gegaan. Ik zou eigenlijk met 38+2 een ballonnetje krijgen, maar de vk belde de avond ervoor om te vragen of ik wilde kijken of de vliezen al gebroken konden worden. Uiteraard heb ik hier geen nee tegen gezegd. Ik had 1,5 cm ontsluiting, maar omdat mijn baarmoedermond rekbaar was, kon ze het rekken naar 2cm. Hierdoor konden mijn vliezen inderdaad gebroken worden. Enthousiast, maar vooral zenuwachtig gingen wij door naar de verloskamers. Hier werd ik direct aangesloten op weeën opwekkers, weeën kwamen langzaam maar zeker op. Ik wilde graag bevallen zonder pijn bestrijding. Dit vanwege mijn bekken die in zeer slechte staat waren, en dus de reden voor inleiding. Ik had een tens apparaatje gehuurd voor de ondersteuning. De tens deed zijn werk, weeën waren prima op te vangen met deze apparaat. Dit viel de verpleging ook op, waardoor de weeën opwekkers omhoog werden gezet. Dit veroorzaakte helse pijnen, verschrikkelijke weeën. De tens werkte zelfs op de hoogste stand niet meer. Het plan om zonder pijn bestrijding te bevallen was dus geen mogelijkheid meer. Ik heb gevraagd naar de ruggenprik, deze zou geregeld worden door de vk. In de tussentijd mocht ik in de douche even wachten. Een uur onder de douche, met verschrikkelijke pijn die steeds erger werd en steeds langer ging duren. Mijn lichaam raakte op. Elke wee moest ik hard weg kermen om nog lucht te kunnen krijgen, terwijl mijn lichaam als reactie op de pijn enorm aan het shaken was. Mijn man heeft mij uit de douche geholpen, misschien dat ik in een andere houding de wee beter kon opvangen. De vk kwam binnen, en bleek nog niks geregeld te hebben voor pijnbestrijding. Na meerdere keren aangeven heeft ze dit uiteindelijk toch geregeld. Ik zat toen pas op 4 cm ontsluiting. De weeën duurde inmiddels 2 minuten lang en kwamen met een pauze van amper een minuut. De ruggenprik werd om half 2 eindelijk gezet, dit ging ook niet zonder problemen maar op dat moment interesseerde het mij echt niets meer. Helaas bleven de been weeën wel aanwezig, maar was de ergste pijn verholpen. Ik lag op bed, uitgeput en had het ijs koud. Zelfs onder 3 dekens en 2 kruiken langs mijn zij bleef ik rillen en trillen. Om 4.26 mocht ik eindelijk persen, waarna Elin om precies 4.30 is geboren. Nu genieten van elkaar, terwijl ik de ervaring van deze bevalling probeer te verwerken. De pijn was erg heftig en traumatisch. Gelukkig maakt de kleine meid een hele hoop goed 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Mvhdb

Met 38+1 naar het ziekenhuis gegaan. Ik zou eigenlijk met 38+2 een ballonne ...
Ze is overigens geboren op 30 augustus 😊🩷

2 maanden geleden

Reactie op Mevrooouw91

Op 29-08 is ons eerste zoontje geboren dmv inleiding met 38.2. Mijn enige w ...
Wat naar dat hij ziek werd! Gaat het nu goed? Dat jij die bacterie had maar niet wist, is niet gek hoor! Heel veel mensen dragen die bacterie regelmatig, maar er wordt bij zwangeren niet standaard op getest. Als je een blaasontsteking hebt in je zwangerschap, testen ze er wel standaard op. Zo wist ik bij m'n eerste dat ik 'm had. Dan krijg je voor en tijdens de bevalling antibiotica via het infuus, zodat de kans kleiner is dat je baby er ziek van wordt. Wel heel sneu voor hem, zo'n start. Hopelijk was dit het voor hem!

2 maanden geleden

Reactie op LMvtE

Wat naar dat hij ziek werd! Gaat het nu goed? Dat jij die bacterie had maar ...
Oh ik wist niet dat ze daar in Nederland niet standaard op testen. In Duitsland en Spanje wel.

2 maanden geleden

Reactie op L1310

Oh ik wist niet dat ze daar in Nederland niet standaard op testen. In Duits ...
In België blijkbaar ook… alleen in NL niet. Had echt heel veel ellende kunnen besparen.

2 maanden geleden

Reactie op LMvtE

Wat naar dat hij ziek werd! Gaat het nu goed? Dat jij die bacterie had maar ...
Dankjewel voor je berichtje 🩵 omdat ik koorts kreeg tijdens de bevalling hebben ze me preventief nog antibiotica gegeven via het infuus maar dat mocht uiteindelijk helaas niet baten. Persoonlijk vind ik het slecht dat NL hier niet standaard op test aangezien de risico’s toch behoorlijk zijn voor de kleintjes.