28 Reacties
één maand geleden
Goedemorgen Daisy,
Onze dochter heeft 23 oktober de rota druppels gehad. Ik geef bv en daar had ze eigenlijk niet veel krampen van, maar na het vaccin paar dagen ook onrustiger. Ze poept soms meerdere dagen niet en na het vaccin heeft ze 1x goed gepoept. Voor de rest is ze daar denk ik ook wat winderig van dan anders. Aan het begin ook aantal dagen huileriger. Nu lijkt ze er eigenlijk geen last meer van te hebben en doet ze het eigenlijk heel goed. Dat is onze ervaring met het vaccin.
één maand geleden
Reactie op Lotte0212
Goedemorgen Daisy,
Onze dochter heeft 23 oktober de rota druppels gehad. I ...
Hi Lotte,
Bedankt dat jij je ervaring deelt.
Onze dametjes hebben op dezelfde dag het vaccin gekregen. Dan hoop ik dat we het ergste afgelopen nacht hebben gehad en dat onze dochter nu weer wat rustiger wordt. Zo sneu als ze ergens last van hebben.
één maand geleden
Krampjes zijn het ergst van ongeveer week 6 t/m 8 (kan natuurlijk later zijn als je kindje te vroeg is geboren)
Ook baby’tjes die weinig krampjes hadden kunnen er in deze weken (daarna weer minder) ineens last van krijgen. In deze weken maken de darmen een verandering door en daar heeft het mee te maken.
Het lijkt hierdoor alsof het vaccin de boosdoener is.
Omdat deze in dezelfde periode gegeven wordt, voelt dat zo.
Ik zou hier dus niet vanuit gaan. 😉
Sterkte in elk geval met de krampjes!
één maand geleden
Reactie op ClaudiaPH
Krampjes zijn het ergst van ongeveer week 6 t/m 8 (kan natuurlijk later zij ...
Ik ben het met je eens dat het nog wat kan wisselen.
Bij het CB werd aangegeven dat een baby een aantal dagen na het vaccin meer last van meer krampjes kan krijgen. Vond het wel toevallig dat dit ook gebeurde. Daarom ook nieuwsgierig hoe dit andere papa’s en mama’s en hun kleintjes afgaat. Ik lees wel wat herkenning. Tsja, toeval of niet? 😬
één maand geleden
Bij het consultatiebureau hebben ze mij gewaarschuwd dat die druppels weer krampen zouden kunnen veroorzaken. Dus kan heel goed
één maand geleden
Hier ook krampen. Maar laten we niet vergeten dat de krampjespiek tegenlijk valt.. Lekker t buikje warm houden, voor t slapen in badje doen. Of een keer gaan floaten in n magnetron badje. Dat deed hier ook wonderen
één maand geleden
Reactie op Thatredhead
Hier ook krampen. Maar laten we niet vergeten dat de krampjespiek tegenlijk ...
N magnesium badje😂 n magnetron badje is ook zo definitief 😂
één maand geleden
Reactie op Thatredhead
N magnesium badje😂 n magnetron badje is ook zo definitief 😂
Ik heb al een hele tijd zitten denken wat je toch met magnetron badje bedoelde 😂🤣
één maand geleden
Ik vind het zo bijzonder, onze dochter heeft alleen in de avonduren last van krampjes. Ik denk dus dat dit toch van het vaccin kan zijn, maar de rest van de dag is ze redelijk rustig, nachten slaapt ze goed door. Zeg het maar 🤷♀️
@dooortje: ik denk persoonlijk dat als onze dochter de tweede krijgt het minder heftig kan zijn. Dit, omdat ze het nu al een keer gehad heeft. Haar lichaam hoeft er dan niet meer zo heftig op te reageren zoals bij de eerste keer. Wij maken de vaccinatie daarom gewoon af. Wel is het gek wat ze bij het CB zeiden. Na de tweede levenslang beschermd tegen Rota, maar als je googelt staat er voor 3 jaar zag mijn partner. Tja, wat is het dan? Hier ga ik nog wel naar vragen.
één maand geleden
Reactie op ClaudiaPH
Krampjes zijn het ergst van ongeveer week 6 t/m 8 (kan natuurlijk later zij ...
Klopt helemaal wat je zegt hoor. Toch schijnen de krampen echt erger te worden.
Wij twijfelden om het vaccin te geven. Ik heb het met de kinderarts van het consultatiebureau besproken. Mijn dochter heeft veel last van krampen/reflux/obstipatie. De kinderarts gaf het advies het vaccin niet te geven, omdat die het nog meer zou verergeren en dat echt heel zielig zou zijn. Wij hebben hem daarom ook niet gegeven, dus moet wel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met de bijwerking. Ik bedoel hiermee te zeggen dat het me echt moeilijk lijkt om te zien of het de piek is of bijwerking, maar dat het zeker wel de bijwerking kan zijn.
één maand geleden
Ook hier even een positieve ervaring:
Hier heeft ze hem vrijdag gehad en tot aan vandaag gelukkig nergens last van (gehad). Ze drinkt en slaapt goed en is super vrolijk.
Ik heb ook enorm getwijfeld. Zat zelfs tegen het niet geven aan, maar uiteindelijk tóch laten geven. Wel later dan gepland hoor, in overleg met het CB. Maar heb de dagen ervoor ook echt wel slecht geslapen van de zenuwen 🙈 we waren net een week van de krampjes af en we zaten in zo'n fijne week, dat ik bang was om weer terug te vallen en haar ongemak te bezorgen. Maar tot nu toe (dag 4 na vaccin) dus nog nergens last van (gehad). Dus het kan ook echt meevallen! 🍀
Sterkte voor alle papa's en mama's waarvan de kleintjes er wel last van hebben, hopelijk gaat het snel voorbij ❤️