16 Reacties

één maand geleden

Kan beginnende borstontsteking zijn. Ik had ook rode vlekken en warm gevoel bij mijn linkerborst. Lactatiekundige had me geadviseerd om, om de 6 uur ibuprofen te nemen en te koelen na borstvoeding of kolven. Daarna trok het gelijk weg.

één maand geleden

Kan ook spruw zijn! Dan heb je ook vaak steken/bultjes. Bij mijn beginnende borstontsteking was het echt heel pijnlijk en helemaal rood

één maand geleden

Ik ben drie weken geleden ook bevallen en ik heb nu een dubbele borstontsteking helaas. Ik kreeg koorts van 40.6 en kon ze amper nog aanraken zo pijn deden ze. Geen harde stukken erin, alleen wat rode vlekken aan de onderkant van mijn borsten. Dus zeker als je temperatuur omhoog gaat even in de gaten houden

één maand geleden

Ja idd kan beginnende borstontsteking zijn, zeker even naar laten kijken. Bij mij begon het vorige week, rode vlekken op de onderkant van mijn borst, kon de borst amper aanraken en als mijn dochtertje dronk deed het ontzettend zeer! Gelijk een kuur gehad en ben het ergste voor geweest denk ik, maar begon al koorts te krijgen.. was toen 2 weken geleden bevallen. Door overproductie kon mijn dochter mijn borsten gewoon niet leegdrinken met voeden dus vandaar dat er toch elke keer wat achterbleef.

één maand geleden

Kan een beginnende borstontsteking zijn. Ik heb helaas aan beide kanten een borstontsteking gehad. Ik had koorts, veel zweten in de nacht, borst was een blok beton, warm, rode vlekken en deed ontzettend veel pijn 😬

één maand geleden

Hier vannacht ziek geworden van een borstontsteking kon vanochtend gelukkig bij de huisarts terecht nu aan de antibiotica. In een paar uur van beginnende borstontsteking naar een flinke gegaan.

één maand geleden

Ik heb geen ervaring met een borstontsteking maar ik geef wel borstvoeding met een tepelhoedje. Mij is verteld dat je elke dag een keer moet nakolven omdat de borst niet goed leeggedronken kan worden als je een tepelhoedje gebruikt. Misschien kan dit het ook zijn?

één maand geleden

Ik had ook een beginnende borstontsteking door het voeden met een tepelhoedje. Door het tepelhoedje kon mijn zoontje de borst niet goed leeg drinken. Ik ben toen gestopt met het tepelhoedje en begonnen met ibuprofen (op advies van de lactatiekundige). Na 24 uur was de beginnende ontsteking weg. Ik had contact met een lactatiekundige en zij adviseerde onderstaande. Het nieuwe protocol rondom mastitis: Belangrijk is rust van de borst, alleen fysiologisch gebruiken (dus doorgaan met het ritme zoals je al voedt/kolft, niet extra) Daarnaast ondersteuning van de borsten met een goed passende BH als je dat fijn vindt, goed koelen, na elk voedingsmoment, goede continue pijnstilling met paracetamol (elke 8 uur 1000 mg) én ontstekingsremming met ibuprofen (elke 8 uur 400 mg). https://www.bfmed.org/assets/ABM%20Protocol%20%2336.pdf

één maand geleden

Yes, hier ook sinds vannacht.. antibiotica kuur gekregen van de dokter. Als je twijfelt wat het is, ga even langs de huisarts. Beter erger voorkomen dan genezen ;)

één maand geleden

Ohjee bij mij identiek hetzelfde. Niet wachten!! Naar de dokter gaan. Bij mij ook gewacht volgende ochtend een te hoge koorts waardoor het écht heftig wordt verloskundige langsgeweest doorverzen naar ziekenhuis met 40.5 graden koorts!! Moest 2 dagen overnachten omdat het erger en erger wordt .. uiteindelijk antibiotica gekregen nu wat beter ..ik wens dit niemand toe en vooral niet te lang wachten..deze x was het voor mij al te laat helaas...

één maand geleden

Reactie op Mommytobe1008

Kan een beginnende borstontsteking zijn. Ik heb helaas aan beide kanten een ...
Wel goed gekomen en hoe ben je behandeld? Hier nu ook een blok beton in m’n borst..

één maand geleden

Ik zit 2 dagen na mijn laatste antibioticakuur voor borstontsteking (rechts) nu met links. Pijnlijke borst, verhoging, grieperig gevoel.

één maand geleden

Reactie op Marjo8927

Wel goed gekomen en hoe ben je behandeld? Hier nu ook een blok beton in m’n ...
Jazeker, kreeg een antibioticakuur omdat ze ook bang waren dat door de omhogdre ontstekingswaarden mijn wond ging ontsteken. Heb een keizersnede gehad. Ben daardoor helaas wel moeten stoppen met borstvoeding 😢

één maand geleden

Reactie op T89

Ik zit 2 dagen na mijn laatste antibioticakuur voor borstontsteking (rechts ...
Hoe gaat het nu? Hier eerst rechts, tijdens de antibiotica links en nu weer rechts en 38.9 koorts

één maand geleden

Reactie op kellylily

Hoe gaat het nu? Hier eerst rechts, tijdens de antibiotica links en nu weer ...
Hier gaat het goed na de eerste 2 antibiotica pillen was de koorts weg. Gister was m’n borst wel ineens rood maar dit was vanochtend ook alweer weg. Bij mij werkt de kuur gelukkig snel. Was gewoon pure pech dat het zo snel terug kwam. Als je tijdens de kuur ontsteking krijgt aan de andere borst heb je misschien een andere kuur nodig. (Dat zeiden ze tegen mij bij de huisartsenpost)

één maand geleden

Ik heb ook rechts borstondteking, helaas vreselijk veel pijn en zit aan de antibiotica. Ik merk nu gedurende dag dat mijn productie in de ontstoken borst verminderd is. Is dit normaal?