Hoi, zoals de titel al zegt druk in de borstvoeding landen gaan afbouwen om over te gaan op kunstvoeding. Ik vind borstvoeding prachtig om te geven en de productie is ook goed maar het is zo intensief en voor je gevoel doe je veel “alleen”, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Nu vraag ik me af natuurlijk hoeveel kunstvoeding mag ze dan krijgen per keer? Ik begin met 1 voeding af te bouwen en als de stuwing weg is de volgende voeding enz enz.. met borstvoeding weet je niet hoeveel je geeft natuurlijk.. ik ga in januari ook weer werken dus moet zoiezo al af gaan bouwen in december maar ik vind het nu ook een goed moment, vooral om ook goed aan mezelf te denken. Lieve groetjes
Je hebt daar een formule voor 150xgewicht van je kindje: aantal voedingsmomenten. Rond de 7 weken zitten ze tussen de 90 en de 120 ml per keer ongeveer.
QOns mannetje is ruim 7 weken en zit op 120 ml.
Ik heb al afgebouwd. Heb het eigenlijk gewoon geprobeerd wat hij dronk. Dus gewoon een klein flesje maken, gaat hij op dan eventueel wat bij maken. Ze moeten er ook aan wennen.